Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 16:39:23
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Mark D.
Vandaag om 16:30:02
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:27:42
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Bahn-AG
Vandaag om 16:25:10
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:11:45
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door tothebeach
Vandaag om 16:02:26
3 januari NVBS oliebollenrit door R1954
Vandaag om 15:58:24
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Jelmer
Vandaag om 15:58:01
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
Vandaag om 15:46:17
blablabla door Duikeend
Vandaag om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 15:14:11
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 15:09:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 15:06:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 14:08:48
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 14:05:52
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Pauldg
Vandaag om 13:16:46
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 12:26:49
Roco 2026 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten door Florisw
Vandaag om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 12:06:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 11:55:12
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
Vandaag om 11:36:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:11:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:06:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 09:00:27
De (3d) knutsels van Ronald. door Huup
Vandaag om 06:50:33
Alternatieven voor servo's door Frank 123
Vandaag om 06:37:16
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door ckikilwai
Vandaag om 04:31:34
  

Auteur Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)  (gelezen 17681 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Gepost op: 15 January 2015, 15:13:47 »
Voor de liefhebber.....:

Nu het nog kan een cabine rit van Delft Zuid naar Delft aansluiting.
14-01-2015
Cabine rit Delft: http://youtu.be/H55MF_e4KzI

Mvg

Sander
« Laatst bewerkt op: 15 January 2015, 15:21:25 door Bert van Gelder. Reden: Titel aangepast »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27031
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #1 Gepost op: 15 January 2015, 16:22:59 »
Mooi, Delft zoals je het als reiziger nooit ziet.
Het sein op het eind van het perron is wel apart, met de groene lamp in het midden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #2 Gepost op: 15 January 2015, 17:23:53 »
Klaas ea,

Groen in het midden is nog niet zo heel uniek. Dat komt wel meer voor. Het aparte is in mijn ogen juist dat dat  hoge sein zijn naam niet echt eer aan doet....

Hoe dan ook, een mooi stukje spoor (bekijk de gebouwen en gevels maar eens goed) staat op het punt te verdwijnen. Na het Rotterdamse luchtspoor en de Hofpleinlijn wordt ook dit vervangen door een betonnen put.
(Alle begrip voor natuurlijk, maar uit het oogpunt van Eisenbahn Romantiek blijft er nu bar weinig meer over in ons land)

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27031
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #3 Gepost op: 15 January 2015, 19:24:53 »
Ik weet het, dat groen in het midden stamt nog uit de tijd dat een sein ook dubbelgeel kon tonen. Het lage hoge sein staat er ook al heel lang. Ik heb daar lang geleden eens "misbruik" van gemaakt om het op te meten.
Toen ik voor het eerst in Delft kwam waren ze juist bezig met de bouw van dat viaduct. Het spoor van Den Haag naar Delft liep toen al over het viaduct, het andere spoor lag nog laag. En nu gaat dus alles onder de grond.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #4 Gepost op: 15 January 2015, 19:58:44 »
Als oud Delvenaar leuk om te zien.
Kom er alleen nog voor familiebezoek en dan kijk je links of rechts naar buiten.

Wel een uniek stuk spoor.
Eerst op maaiveldniveau (heel vroeger nog langs het water).
Toen omhoog.
En binnenkort (volgens planning eind Februari) omlaag. Komt ook de oude singel weer terug  8)
Hebben we alle smaken wel gehad  ;D

En dat lage hoge sein staat er sinds mensenheugenis. Stukje perronkap wat anders in de weg staat  ;D
Gr.
Eric

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2525
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #5 Gepost op: 16 January 2015, 09:26:34 »
Eerst op maaiveldniveau (heel vroeger nog langs het water).
Nog vroeger door het water (per trekschuit) ?  ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #6 Gepost op: 16 January 2015, 11:29:42 »
Een sein met een groene lamp in het midden komt uit de tijd dat er ook vierhoogseinen geplaatst werden. Die bestaan nu niet meer, maar die seinen konden dubbel-geel tonen, en om dat dubbel geel duidelijk te maken, zaten de gele lampen zo ver mogelijk van elkaar: boven en onder.

Zie ook http://nicospilt.com/lichtseinen.htm en scroll dan door naar 'Volgorde van de kleuren'.
***** ****

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4050
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #7 Gepost op: 16 January 2015, 11:49:00 »
Hallo,
 Het is afgelopen met het bekijken van de oude stad ,
Geen Kapper Zonder Afspraak, en geen Wasmiddel Zonder Fosfaat. :)

 Ik vraag me wel af ,of de singel weer terug komt.
 Men zal wel heel graag willen parkeren daar .
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #8 Gepost op: 16 January 2015, 12:41:13 »
Volgens de planning wel:
Citaat
Tussen Phoenixstraat en Spoorsingel komt een singel, aan de kant van de Spoorsingel. Onder de singel komt een ondergrondse parkeergarage met ongeveer 650 plaatsen.
geplukt van www.spoorzonedelft.nl
Gr.
Eric

TimoD

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #9 Gepost op: 16 January 2015, 13:23:37 »
Mooie beelden van Delft!  :D

Wat mij opviel is dat bij 1:07 er een (hoog) sein staat, met een cijferbak aan de paal, en daarvoor ook nog zo'n bak. Weet iemand waarom die dubbel is? (heeft dat misschien te maken met goederentreinen en de komende tunnel?)

Met vriendelijke groet,
Timo

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
  • gevorderd beginner
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #10 Gepost op: 16 January 2015, 14:06:17 »
Dat is inderdaad een sein met cijferbak en losstaande X/G regimebord voor goederentreinen

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #11 Gepost op: 16 January 2015, 14:30:20 »
... mocht het zo zijn dat ik bij daglicht nog een keer in de andere richting rijd, dan zal ik daar ook een filmpje van proberen te maken...

Is toch leuk voor over tig jaar in het draadje 20toen   :)  (y)

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4050
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #12 Gepost op: 16 January 2015, 14:33:41 »
Heel goed Sander!
Denk wel aan het tegenlicht dat je hebt in die rijrichting.
 Mss 's morgens doen of anders als er geen zon is?
 Sukses,
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Corny121

  • Offline Offline
  • Berichten: 131
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #13 Gepost op: 16 January 2015, 15:24:23 »
Ondertussen wordt er ondergronds druk geoefend door de hulpdiensten deze weken..

PKM

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
    • Trainsandtrucks.nl
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #14 Gepost op: 16 January 2015, 15:41:59 »
Erg leuk om te zien!