Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Station Steenwijk poging 2
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 20:20:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Vislijn
Vandaag
om 19:41:54
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 19:38:36
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 19:38:07
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Marco1044
Vandaag
om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:53:51
Rondom Charlois
door
R1954
Vandaag
om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep
door
Frank 123
Vandaag
om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen
door
Duikeend
Vandaag
om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
linquenda2
Vandaag
om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:39:57
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
Duikeend
Vandaag
om 17:37:14
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Locojack
Vandaag
om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:33:42
Site Uhlenbrock
door
Michaël dB
Vandaag
om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL
door
Herb73
Vandaag
om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Eric B
Vandaag
om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:22:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Frick Mat'54-4 Glaswolstel (gelezen 21794 keer)
Ed van Mierlo
Offline
Berichten: 463
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #15 Gepost op:
03 February 2015, 12:23:59 »
Wellicht gewoon met een tweetje koppelen, heb je ook 2 motoren
Gelogd
Sneeuwtrein
Offline
Berichten: 608
***
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #16 Gepost op:
03 February 2015, 13:18:31 »
Ik heb een Benelux hondekop gekoppeld rijden waarvan één een dummy, nog nooit problemen gehad met de trekkracht. Ook niet op hellingen.
«
Laatst bewerkt op: 03 February 2015, 13:32:19 door Sneeuwtrein. Reden: hellingen
»
Gelogd
peterha
Offline
Berichten: 1213
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #17 Gepost op:
03 February 2015, 15:58:21 »
Ik heb een Mat '46 van Rivarossi uitgerust met de Piko aandrijving en daarachter hangen twee Lima Mat '46 zonder aandrijving; dus drie stellen aan elkaar. Ook geen probleem.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
FRIE
Offline
Berichten: 181
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #18 Gepost op:
07 February 2015, 13:24:27 »
Het model is standaard voorzien van een motor met een door de fabrikant opgegeven vermogen van 4,5 Watt (ter vergelijking, de Mashima 18x33 motor heeft een vermogen van 3,1 Watt)
Degene die met het model wil rijden op een modelbaan met hoogteverschillen, kan als optie (meerprijs) kiezen voor een dubbele aandrijving (in beide koprijtuigen zit dan een aandrijving). Een deel van het interieur in het Bk-rijtuig maakt dan plaats voor een motor, cardanaandrijving en motordraaistel.
Erwin
Gelogd
Chris Westerduin
Offline
Berichten: 1926
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #19 Gepost op:
07 February 2015, 16:16:31 »
Leuke ontwikkeling! Ben benieuwd!!!
Gelogd
Flickr pagina voor plaatjes
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5519
Modelspoor is emotie...
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #20 Gepost op:
07 February 2015, 16:52:49 »
Hi Erwin,
worden de pantografen ook los leverbaar?
Grtz,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12569
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #21 Gepost op:
07 February 2015, 21:17:37 »
Kan je terug vinden op pagina 1.........
«
Laatst bewerkt op: 07 February 2015, 21:23:40 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b!
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
FRIE
Offline
Berichten: 181
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #22 Gepost op:
08 February 2015, 14:01:43 »
Te zijner tijd zullen de pantografen ook los leverbaar zijn.
Erwin
Gelogd
ReneH0
Gast
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #23 Gepost op:
08 February 2015, 19:31:44 »
@FRIE Dat zou mooi zijn
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12569
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #24 Gepost op:
10 April 2015, 09:18:53 »
In dit bericht vindt u de prijzen van de diverse bouwpakketten en opties van de messing hondekop-vier.
Omschrijving Prijs Art.nr.
groen zonder derde frontsein, met dubbele pantografen € 752,- K54.01
groen zonder derde frontsein, met enkele pantografen € 710,- K54.02
geel met derde frontsein, met dubbele pantografen € 752,- K54.03
geel met derde frontsein, met enkele pantografen € 710,- K54.04
intercity uitvoering, met dubbele pantografen € 726,- K54.05
intercity uitvoering, met enkele pantografen € 684,- K54.06
extra aandrijving (motor, cardan, draaistel, oplegging) € 55,- O54.01
volledig gesoldeerde constructie € 100,- O54.02
decoder € 30,- O54.03
Leveringsomvang
messing etswerk, gebogen en/of gezet waar nodig
benodigde toebehoren
alle benodigde elektronica
transfers
bouwbeschrijving
Naast een geheel messing kit kan ook gekozen worden om diverse onderdelen los aan te schaffen.
Hierdoor wordt het mogelijk om een bestaande Piko hondekop twee om te bouwen tot een zeer fraai vierdelig treinstel voor een aantrekkelijke prijs! Dit betekent wel dat de bouwer nog diverse onderdelen dient aan te schaffen. Ook zal het wat inventiviteit van de bouwer vragen.
In de geheel messing kappen (de zijwanden en daken, bestaande uit één stuk) zijn de kopwanden reeds vast gesoldeerd. De soldeerbout is voor het samenbouwen van de constructie dus niet nodig!
prijzen.
4 complete messing kappen, incl. gesoldeerde kopwanden, raamlijsten, glaswerk, dakopbouw (regengoten, dakrichels, dakleidingen, ventilatoren, pantograafstoelen, vonkhoorns), cabineladders, trekogen, koersborden, windhappers € 280,- P54.01
7 loopdraaistellen (voorzien van aspuntlagering) en een draaistel-frame ter bevestiging onder het bestaande Piko-motordraaistel (incl. 8 wielassen voor de 2 tussenbakken) € 60,- P54.02
enkele stroomafnemers (type “Faiveley”) (4 stuks) € 40,- P54.03
dubbele stroomafnemers (type “BBC”) (4 stuks) € 80,- P54.04
bagagerekjes (nieuwzilver) € 45,- P54.05
eerste en tweede klasse bankjes (niet de intercity uitvoering) e € 20,- P54.06
eerste en tweede klasse bankjes (de intercity uitvoering) € 20,- P54.07
messing platen, waarop het interieur wordt bevestigd (4 stuks) € 24,- P54.08
binnen(LED)verlichting € 16,- P54.09
zespolige messing kortkoppelingen inclusief bedrading en veertjes (6 stuks) € 25,- P54.10
Zie bijgaande foto’s ter verduidelijking.
Indien u het model gespoten wilt hebben, dan kunt u hierover contact opnemen. Een vrijblijvende prijsopgaaf sturen wij u dan toe. Bij voldoende belangstelling (meer dan 15 modellen) zullen andere varianten geleverd kunnen worden. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan treinstelnummer 1970, de treinstellen met draairamen zoals bij materieel 1946 (de zogenaamde asbeststellen) en de treinstellen met de zogenaamde sprinterramen.
Levering
Er wordt alleen op bestelling geleverd. Zodra 4 bestellingen zijn ontvangen, wordt gestart met het samenstellen van deze serie.Geschatte tijdsduur van een serie is 2 ½ maanden (dit in verband met de levertijd van diverse onderdelen). Een kit of onderdelen kunt u bestellen door een i-meel te sturen met de door u gewenste uitvoering en/of onderdelen . Bij de bestelling van een kit (dus geen losse onderdelen) wordt men verzocht om € 150,- euro aan te betalen. Dit in verband met de aanschaf van diverse materialen. Het resterende bedrag volgt dan bij de aflevering van de kit.
«
Laatst bewerkt op: 10 April 2015, 09:44:07 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5433
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #25 Gepost op:
10 April 2015, 09:25:53 »
Dat hele verhaal klinkt hartstikke goed!
Wordt er eigenlijk ook aan de AC rijders gedacht?
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Railbouw Leerdam
Offline
Berichten: 214
Mooi toch?
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #26 Gepost op:
10 April 2015, 11:05:08 »
Als het op basis van Piko is, dan zal AC geen probleem zijn lijkt me..
Gelogd
Gr. Dieuwe
FRIE
Offline
Berichten: 181
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #27 Gepost op:
15 April 2015, 22:16:19 »
Voor de twee tussenrijtuigen zijn onderstaande onderdelen (de geleiding voor de kortkoppelingen) ook los leverbaar. Dit scheelt de bouwer de aanschaf van twee extra bodems.
Erwin
Gelogd
E.r.i.k.
Offline
Berichten: 191
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #28 Gepost op:
04 June 2015, 12:41:16 »
Hoi,
Ik meen dat er al eens plaatjes geplaatst zijn, maar ik kan ze niet meer vinden; hebben jullie wat foto's van de onderstaande panto's?
enkele stroomafnemers (type “Faiveley”) (4 stuks) € 40,- P54.03
dubbele stroomafnemers (type “BBC”) (4 stuks) € 80,- P54.04
Alvast dank!
Erik
Gelogd
FRIE
Offline
Berichten: 181
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
«
Reactie #29 Gepost op:
10 June 2015, 09:47:04 »
In antwoord op de vraag een plaatje te tonen van de soorten pantografen, van boven naar beneden:
- een Metrovick (samenvoeging van Metropolitan Vickers) stroomafnemer
- een BBC stroomafnemer
- een Faiveley stroomafnemer
Op de hondekop hebben al deze drie type stroomafnemers gezeten; op de materieel 1946 alleen de eerste twee.
Erwin
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Frick Mat'54-4 Glaswolstel