Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:26:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 09:10:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
20 June 2025, 22:33:23
  

Auteur Topic: Frick Mat'54-4 Glaswolstel  (gelezen 21191 keer)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #15 Gepost op: 03 February 2015, 12:23:59 »
Wellicht gewoon met een tweetje koppelen, heb je ook 2 motoren  ;)

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #16 Gepost op: 03 February 2015, 13:18:31 »
Ik heb een Benelux hondekop gekoppeld rijden waarvan één een dummy, nog nooit problemen gehad met de trekkracht. Ook niet op hellingen.
« Laatst bewerkt op: 03 February 2015, 13:32:19 door Sneeuwtrein. Reden: hellingen »

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1184
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #17 Gepost op: 03 February 2015, 15:58:21 »
Ik heb een Mat '46 van Rivarossi uitgerust met de Piko aandrijving en daarachter hangen twee Lima Mat '46 zonder aandrijving; dus drie stellen aan elkaar. Ook geen probleem.
Met vriendelijke groet,
Peter

FRIE

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #18 Gepost op: 07 February 2015, 13:24:27 »
Het model is standaard voorzien van een motor met een door de fabrikant opgegeven vermogen van 4,5 Watt (ter vergelijking, de Mashima 18x33 motor heeft een vermogen van 3,1 Watt)
Degene die met het model wil rijden op een modelbaan met hoogteverschillen, kan als optie (meerprijs) kiezen voor een dubbele aandrijving (in beide koprijtuigen zit dan een aandrijving).  Een deel van het interieur in het Bk-rijtuig maakt dan plaats voor een motor, cardanaandrijving en motordraaistel.

Erwin

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1914
    • Flickr pagina
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #19 Gepost op: 07 February 2015, 16:16:31 »
Leuke ontwikkeling! Ben benieuwd!!!  (y)

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5346
  • Modelspoor is emotie...
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #20 Gepost op: 07 February 2015, 16:52:49 »
Hi Erwin,

worden de pantografen ook los leverbaar?

Grtz,
Rob
Tbinnebarretije…

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12424
    • sleutelspoor
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #21 Gepost op: 07 February 2015, 21:17:37 »
Kan je terug vinden op pagina 1.........
« Laatst bewerkt op: 07 February 2015, 21:23:40 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

FRIE

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #22 Gepost op: 08 February 2015, 14:01:43 »
Te zijner tijd zullen de pantografen ook los leverbaar zijn.


Erwin

ReneH0

  • Gast
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #23 Gepost op: 08 February 2015, 19:31:44 »
@FRIE Dat zou mooi zijn  (y)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12424
    • sleutelspoor
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #24 Gepost op: 10 April 2015, 09:18:53 »
In dit bericht vindt u de prijzen van de diverse bouwpakketten en opties van de messing hondekop-vier.
 
Omschrijving                                                                                        Prijs                Art.nr.
groen zonder derde frontsein, met dubbele pantografen                   € 752,-              K54.01
groen zonder derde frontsein, met enkele pantografen                      € 710,-              K54.02
geel met derde frontsein, met dubbele pantografen                          € 752,-              K54.03
geel met derde frontsein, met enkele pantografen                             € 710,-              K54.04
intercity uitvoering, met dubbele pantografen                                   € 726,-              K54.05
intercity uitvoering, met enkele pantografen                                      € 684,-              K54.06
extra aandrijving (motor, cardan, draaistel, oplegging)                      € 55,-               O54.01
volledig gesoldeerde constructie                                                     € 100,-              O54.02
decoder                                                                                          € 30,-               O54.03
Leveringsomvang
messing etswerk, gebogen en/of gezet waar nodig
benodigde toebehoren
alle benodigde elektronica
transfers
bouwbeschrijving

Naast een geheel messing kit kan ook gekozen worden om diverse onderdelen los aan te schaffen.
Hierdoor wordt het mogelijk om een bestaande Piko hondekop twee om te bouwen tot een zeer fraai vierdelig treinstel voor een aantrekkelijke prijs! Dit betekent wel dat de bouwer nog diverse onderdelen dient aan te schaffen. Ook zal het wat inventiviteit van de bouwer vragen.
In de geheel messing kappen (de zijwanden en daken, bestaande uit één stuk) zijn de kopwanden reeds vast gesoldeerd. De soldeerbout is voor het samenbouwen van de constructie dus niet nodig!

 prijzen.
4 complete messing kappen, incl. gesoldeerde kopwanden, raamlijsten, glaswerk, dakopbouw (regengoten, dakrichels, dakleidingen, ventilatoren, pantograafstoelen, vonkhoorns), cabineladders, trekogen, koersborden, windhappers                                                                                                       € 280,-   P54.01
7 loopdraaistellen (voorzien van aspuntlagering) en een draaistel-frame ter bevestiging onder het bestaande Piko-motordraaistel (incl. 8 wielassen voor de 2 tussenbakken)                                      € 60,-   P54.02
enkele stroomafnemers (type “Faiveley”) (4 stuks)                                              € 40,-   P54.03
dubbele stroomafnemers (type “BBC”) (4 stuks)                                                      € 80,-   P54.04
bagagerekjes (nieuwzilver)                                                                                  € 45,-   P54.05
eerste en tweede klasse bankjes (niet de intercity uitvoering)   e                      € 20,-   P54.06
eerste en tweede klasse bankjes (de intercity uitvoering)                                   € 20,-   P54.07
 messing platen, waarop het interieur wordt bevestigd (4 stuks)                           € 24,-   P54.08
binnen(LED)verlichting                                                                                   € 16,-   P54.09
zespolige messing kortkoppelingen inclusief bedrading en veertjes (6 stuks)           € 25,-   P54.10
 
Zie bijgaande foto’s ter verduidelijking.
 
Indien u het model gespoten wilt hebben, dan kunt u hierover contact opnemen. Een vrijblijvende prijsopgaaf sturen wij u dan toe. Bij voldoende belangstelling (meer dan 15 modellen) zullen andere varianten geleverd kunnen worden. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan treinstelnummer 1970, de treinstellen met draairamen zoals bij materieel 1946 (de zogenaamde asbeststellen) en de treinstellen met de zogenaamde sprinterramen.
Levering
Er wordt alleen op bestelling geleverd. Zodra 4 bestellingen zijn ontvangen, wordt gestart met het samenstellen van deze serie.Geschatte tijdsduur van een serie is 2 ½  maanden (dit in verband met de levertijd van diverse onderdelen). Een kit of onderdelen kunt u bestellen door een i-meel te sturen met de door u gewenste uitvoering en/of onderdelen . Bij de bestelling van een kit (dus geen losse onderdelen) wordt men verzocht om € 150,- euro aan te betalen. Dit in verband met de aanschaf van diverse materialen. Het resterende bedrag volgt dan bij de aflevering van de kit.

 





 



 
 


« Laatst bewerkt op: 10 April 2015, 09:44:07 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5347
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #25 Gepost op: 10 April 2015, 09:25:53 »
Dat hele verhaal klinkt hartstikke goed!  (y) (y) (y) Wordt er eigenlijk ook aan de AC rijders gedacht?



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 215
  • Mooi toch?
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #26 Gepost op: 10 April 2015, 11:05:08 »
Als het op basis van Piko is, dan zal AC geen probleem zijn lijkt me..
Gr. Dieuwe

FRIE

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #27 Gepost op: 15 April 2015, 22:16:19 »
Voor de twee tussenrijtuigen zijn onderstaande onderdelen (de geleiding voor de kortkoppelingen) ook los leverbaar. Dit scheelt de bouwer de aanschaf van twee extra bodems.




Erwin

E.r.i.k.

  • Offline Offline
  • Berichten: 192
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #28 Gepost op: 04 June 2015, 12:41:16 »
Hoi,

Ik meen dat er al eens plaatjes geplaatst zijn, maar ik kan ze niet meer vinden; hebben jullie wat foto's van de onderstaande panto's?
  • enkele stroomafnemers (type “Faiveley”) (4 stuks)    € 40,-   P54.03
  • dubbele stroomafnemers (type “BBC”) (4 stuks)        € 80,-   P54.04
Alvast dank!
Erik

FRIE

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Frick Mat'54-4 Glaswolstel
« Reactie #29 Gepost op: 10 June 2015, 09:47:04 »
In antwoord op de vraag een plaatje te tonen van de soorten pantografen, van boven naar beneden:
-   een Metrovick (samenvoeging van Metropolitan Vickers) stroomafnemer
-   een BBC stroomafnemer
-   een Faiveley stroomafnemer





Op de hondekop hebben al deze drie type stroomafnemers gezeten; op de materieel 1946 alleen de eerste twee.


Erwin