Hallo Rick,Ik geef jouw dank ook nog even door aan Timo... Heb je mijn vraag onder #3 ook gezien?Groet,Bert
Als je even gezocht had hier of maar een seconde had rondgekeken had je snel een heeeeeeeeeeeeeel uitgebreid topic gevonden: Seinen aansturen met Digikeijs DR4018. Genoeg leesvoer voor alle type seinen. Dus mijn advies, lees de eerste paar posts van Bert door en ga dan op zoek naar hoe jij het wilt instellen. Is weer genoeg leesvoer, dat wel. Maar hey, als je een decoder met veel opties wilt moet je niet verbaast zijn dat je ook veel in kunt stellen.Timo
Bert, ik gebruik POM.
(2) CV Programmering via het hoofdspoor ( POM ) Een andere manier van programmeren is POM (Program On Main). Bij deze manier van programmeren kunt u de DR4018 gewoon op de baan aansluiten zonder moeizame aansluitingen of plaatsen van weerstanden zoals bij programmeren via het aparte programmeerspoor. Stap 1 : Sluit de signal ingang van de DR4018 aan op de rails uitgang van uw centrale. Stap 2 : Zorg ervoor dat de DR4018 spanning krijgt via de power ingang van de DR4018. (U kunt ook de power en signal ingang met elkaar doorverbinden) Stap 3 : Zet uw centrale in POM programmeer-stand (meer informatie over POM staat in de handleiding van uw centrale) Stap 5 : Kies locadres 9999 op uw centrale Stap 6 : Druk op de schakelaar van de DR4018 totdat de led gaat branden Stap 7 : Programmeer vervolgens de gewenste CV’s van de DR4018 Stap 8 : Druk op de schakelaar van de DR4018 totdat de led dooft Stap 9 : De DR4018 is direct klaar voor gebruik met de door u gewijzigde instellingen.
LET OP!!! In sommige gevallen kan het nodig zijn dat u de DR4018 module opnieuw een adres moet geven doormiddel van ‘de module een adres geven’ op pagina 3 van deze handleiding.
Het eerste sein(2 pitter) werkt al.Het eerste adres op de dr4018 is bij mij 64.Het tweede sein ( 3 pitter) heb ik aangesloten cf jouw schema en beslaat bij mij dus de adressen 66 en 67, echter wat ik ook doe het rode licht blijft branden en verder niets.Waar zit mijn fout?