Op de terugweg zijn we even bij Peperkamp in Ede langs geweest, altijd een leuke zaak om te bezoeken. Daar een N locje opgehaald voor 15 piek. Heeft Gerrie een hele lading van gehad (=/- 60!) en er lagen er nu welgeteld 3. De 3e getest liep meer dan prima en die meegenomen:
Omdat bij mij geen rookverbod geldt, een paar passende Seuthes ontvangen voor mijn oude Fleischmann stomers.
Gisteren op de modelspoorbeurs in Sneek dit wagentje .Gelukkig met een epoche III nummer en CSD uitvoering . Mooi voor in mijn epoche III modeltrein met de Klein Modellbahn stoomlok type 434.
Die maatschappij bestond van 1866 tot 1931, werd uiteindelijk Mobil en nu Exxon-Mobil. Bron: Wikipedia.Dat ze in Tp III nog ketelwagens hadden en dan nog in het (vanaf 1948) communistische Tsjechoslowakije lijkt mij niet heel waarschijnlijk.
Waar heb je die nog vandaan gehaald?, ik kan zelf de Seuthe nr. 9 nergens vinden.
Minimaal 5 daarvan liggen er bij mij
Die zijn hier op het forum aangeboden:https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=116917.msg3222574403#msg3222574403Maar je vindt ze inderdaad niet makkelijk elders meer.