Tom, die Nano sound decoder is al op de markt sinds begin vorig jaar. Goed om te weten is dat deze in het eerste half jaar met een adapter kwam die de decoder nog langer maakte en er was dus weinig "Nano" aan. Ik heb indertijd geprotesteerd bij ESU, vooral omdat het dan zo niet in mijn tramlocomotieven past. Verder had het ook geen Powerpack aansluiting, al was dat wel in de specificaties aangegeven. En daar hebben ze naar geluisterd. Een paar maanden later was er een nieuw adapter plaatje. Hieronder dus de oude en nieuwe adapter. Heb je de oude gekregen, kun je bij ESU gratis een vervangend plaatje aanvragen.(eigen plaatje)
Geef dan tenminste een link, waarbij geen ausverkauft staat
Recentelijk een tweede Bcm-rijtuig in EETC-uitvoering van Heris kunnen aanschaffen. Nadat ik beide rijtuigen naast elkaar had gezet viel me op dat Heris als basis een ander rijtuigtype heeft gebruikt dan bij mijn eerste exemplaar. Dit is duidelijk te zien aan de opstaptreden waarbij de 12203-1 (links) vaste treden heeft en bij de 12204-2 (rechts) de onderstede trede opklapbaar is. Dat Heris verschillende mallen heeft gebruikt was mij niet eerder opgevallen. De 1:1 rijtuigen hebben overigens geen opklaptrede.Martijn
Ik heb mijn Roco ICK- en ICL-rijtuigen er maar eens bij gepakt en op dit punt nagekeken. Bij alle exmplaren gaat het goed: ICK met vaste treden en ICL met opklaptreden.