Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door brutus1
Vandaag om 12:14:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
"Nederlandse" modellen door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:06
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 11:57:44
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 10:58:48
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
EifelBurgenBahn door Eric v C
Vandaag om 10:25:57
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Eric v C
Vandaag om 10:22:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Les Billards du Vivarais door Sven
Vandaag om 09:04:33
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
  

Auteur Topic: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...  (gelezen 6330054 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7245 Gepost op: 30 december 2017, 14:49:20 »
Een kerstbonus moet toch ergens aan besteed worden :angel:
Roco CapTrain Vectron


Samen met de al aanwezige Piko


Piko is al goed op weg, maar haalt het niveau van Roco (nog) niet
« Laatst bewerkt op: 30 december 2017, 15:40:53 door Remco vM »

DJV

  • Online Online
  • Berichten: 2930
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7246 Gepost op: 30 december 2017, 15:26:29 »
@Remco vM
Zie je ook terug in de prijs. ;)
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7247 Gepost op: 30 december 2017, 15:39:56 »
Nou, zo groot vind ik het prijsverschil nou ook weer niet bij de meeste modellen ;)
Dan ga ik toch voor een paar tientjes meer  8)

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7248 Gepost op: 30 december 2017, 16:03:53 »
Even wat meer fotoś plaatsen van het vergelijk graag.

 :)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7249 Gepost op: 30 december 2017, 16:07:27 »
Ja precies  :D  Met wat beter licht en dan een paar naast elkaar  (y)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7250 Gepost op: 30 december 2017, 16:25:02 »
ik zal me er morgen eens over buigen, nu te donker  ;)

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7251 Gepost op: 30 december 2017, 17:40:14 »
Omdat ik toch in Heerhugowaard moest zijn (zie ander topic) maar even binnengelopen in de nieuwe zaak van Huider. Daar waren 2 doosjes die mee moesten naar huis:

(niet scherp want uit de hand met belabberd licht en geen tijd om er geen goede opname van te maken) Roco 76775, een naoorlogse DB-versie van een USATC ketelwagen (er zijn meerdere naoorlogse varianten geweest en in model te koop).


Roco set 67117 met 2 in de groene kleur gestoken USATC-ketelwagens zoals ze 'echt' in dienst waren in 1944-45. Ook hier geldt: meerdere varianten geweest en ook in model koop. Ik heb nu in totaal (voor- en naoorlogs) 12 verschillende.

Het wordt nu echt eens tijd om op z'n minst een fotodijkje oid in elkaar te gaan knutselen....

Groet, Raymond v/d Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7252 Gepost op: 30 december 2017, 18:23:00 »
ik zal me er morgen eens over buigen, nu te donker  ;)

Hier is een vergelijking van de PKP-variant Roco versus Piko te vinden:

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8404268

De Roco heeft wat dingetjes, maar dan heeft de Piko er meer. "Op de kop gekeken" smoelt de Roco vele malen beter, zeker omdat de luchtsleuven bij Piko niet doorlopen tot de frontverlichting. En juist de kop is bepalend voor een lok, dat weegt naar mijn smaak vele malen zwaarder dan de te korte regengoot boven de deuren (die beiden niet goed hebben gedaan).

Jammer bij Roco is wel de te dikke witte letters. Hopelijk doen ze dat bij volgende loks (ongeacht type) weer beter, zeker als er Hectorrail moet komen te staan.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7253 Gepost op: 30 december 2017, 19:11:24 »
Als je op het eind daar in het vergelijk kijkt, komt de Piko zelfs duurder uit, omdat de persoon correcte pantos en radatze ( wielen ? ) heeft gestoken.
En das eerlijk gezegd ook iets dat me nog steed stoort aan Piko : de niet zo correcte pantos en de wielen die ook nog net dat ietsje missen. Tevens vind ik de hoogspanningsgeleiders op de daken bij Roco eveneens iets fijner.

ariemat

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7254 Gepost op: 30 december 2017, 23:33:58 »
Ja maar die flats staan bekend om hun kleine woonkamers en grote hobbykamers  (y)

Of gewoon een zolder van 30 m2 tot je beschikking hebben 😁(die helaas nog wel opgeruimd en opgeknapt moet worden. Maar ik heb hem wel!)

Arie
« Laatst bewerkt op: 31 december 2017, 01:17:49 door ariemat »

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7255 Gepost op: 31 december 2017, 03:10:12 »
Als je op het eind daar in het vergelijk kijkt, komt de Piko zelfs duurder uit, omdat de persoon correcte pantos en radatze ( wielen ? ) heeft gestoken.
En das eerlijk gezegd ook iets dat me nog steed stoort aan Piko : de niet zo correcte pantos en de wielen die ook nog net dat ietsje missen. Tevens vind ik de hoogspanningsgeleiders op de daken bij Roco eveneens iets fijner.
Radsatze.  ;D Maar in dit licht kan je ook stellen dat de vergelijking niet eerlijk is, omdat je een Piko 2016 model vergelijkt met een Roco 2017 model. Dat terwijl Piko zijn 2017 Vectron verbeterd heeft. Andere wielen en andere stroomafnemers. Mijn Lokomotion Vectron bijvoorbeeld, heeft gewoon de nieuwe stroomafnemers en uit mijn hoofd ook de nieuwe assen. Feit is dat Piko ontzettend hard aan de weg aan het timmeren is. Zal zo'n lok analoog niet veel verschillen met de Roco, maar daar heb ik als 3railer niets aan. Decoder zou niet mijn eerste keuze zijn (maar dat kan ook zijn omdat ik 2 merken decoders zat vind), maar na wat stoeien daarmee krijg je die ook wel juist werkend op een mooi lang DCC adresje in een multiprotocol omgeving. :)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
    • Instagram
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7256 Gepost op: 31 december 2017, 09:53:26 »
Gisteren nog het een en ander aan nieuw materieel mogen ontvangen/opgehaald.
2 Noch bomen
Roco ACTS 1255 exclusief MTE
Een set van 2 LsModels icr zonder airco
Artitec werkwagen met draaistel
Verschillende Roco FCCPPS RailPro wagens.
Een 7 delige IC Berlijn van Roco

In het draadje Den Zoeterdam zal in Januari een fotoverslag komen van alle treinsamenstellingen die op de baan rijden (y)













Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7257 Gepost op: 31 december 2017, 09:59:38 »
Maar in dit licht kan je ook stellen dat de vergelijking niet eerlijk is, omdat je een Piko 2016 model vergelijkt met een Roco 2017 model. Dat terwijl Piko zijn 2017 Vectron verbeterd heeft.

2016 versus 2017 vind ik nog wel mee vallen. Er zijn op dit forum honderden posts gespendeerd aan het vergelijk tussen de Roco en Piko 2200. Zit nogal wat meer tussen dan 1 jaar!
Bovendien is de Piko-PKP uit de test al de verbeterde versie, mede daarom is de prijs ook hoger.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7258 Gepost op: 31 december 2017, 11:50:17 »
Jup, en als je naar de Piko kijkt, en de echte PKP Cargo Vectron, zie je tevens dat Roco correcter zit met enkele details :
op het vergelijk bij Drehscheibe wordt al melding gemaakt over de 2 indusimagneten bij de Roco, en slechts 1 bij de Piko : vergeleken met de echte PKP Vectron, zijn het er dus inderdaad 2.
Tevens opvallend : de bovenste verlichting op de voor/achterzijde bij de Piko, zit nog een dun latje omhuizing, met de kleur van de vervoerder ( in het geval van de PKP Cargo is dit rood ) bij Piko. Bij de Roco is dit er niet, en loopt het transparant afdekplaatje van dit licht door tot aan het transparant van het raam van de cabine. Ook dit laatste is correct ( nuja, moet een zwart randje zijn ), maar bij Roco is dit dus weer correcter de realiteit.

Versta me niet verkeerd : Piko is heel goed bezig, maar hun correctheid naar getrouwheid laat nog teveel steken vallen, en dit onder het mom van : met 1 mal zoveel mogelijk versies van een bepaald type te kunnen uitbrengen en daardoor laten ze toch steken vallen.
Vorige week zo nog met de baas van Van Biervliet gesproken, en zij passen hun details aan naar elk type lokomotief. Ze zitten dan wel heel hard op NMBS modellen, maar stel dat de 6205 ( ik zeg nu maar wat ) : in TP4 met geel groen liverie een airco unit had, dan zit die erop, brengen ze vervolgens die 6205 terug uit, in T¨3 uitvoering met groengele kleurstelling, en die daar nog geen airco had, zal die er ook niet opzitten, stel dat er een luik iets anders zat in de TP3 versie, is dat ook zo op het model. Ze doen heel veel research naar de modellen zelf adhv fotos van deze modellen in die periode, en je zal er dus maar heel weinig oncorrectheden op vinden.

Ik denk dat Piko nog ietsie meer naar de details moet gaan toe werken, want hun prijzen liggen net onder de Roco's, en als een model dan in de Roco variant uitkomt, dan kies ik zonder twijfelen nog steeds de Roco.

En om ontopic te blijven :



Wat PKP spul voor men PKP Cargo lokomotieven ( van Roco :D ) een lading te geven. Nog wat verder aanvullen met andere EANOS, HBBILLNS en blauwe FALNS wagons, en we gaan een paar leuke cargo treinen hebben voor op de baan.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2017, 12:02:42 door Falcon10 »

AdLoc

  • Tijdperk V-VI-Nederlands - Baanbouw Kleindrecht
  • Offline Offline
  • Berichten: 467
  • Esu-Roco-RockyRail-MCC Car system-LSmodels-Artitec
    • Kleindrecht
Re: Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)...
« Reactie #7259 Gepost op: 02 januari 2018, 15:57:20 »
Hoi forummers

Ik wist even niet of ik deze bij de nieuwe aanwinsten zou zetten of bij ombouwprojecten.
Want het is eigenlijk beide.

De truck met oplegger had ik al even binnen en de MB sprinterbus heb ik in Houten aangeschaft.

Beide heb ik voorzien van decals van PaperSpecials. Doorschijnend en witte layer.
Dus eerst ontwerpen, dan printen en aflakken en vervolgens via een waterbadje de decals op de wagens geplakt.

Waarom juist nu deze versies? Heel simpel.
Mijn jongste zoon werkt bij B&S Global als planner en had een foto gemaakt bij één van de docks.
Van origine is de cabine rood en deze heb ik overgeschilderd en de rest is met decals tot de in het echt rijdende combinatie omgezet.
En de DrechtHopper is een vertrouwd gezicht in Dordrecht en aangezien mijn baan Kleindrecht een beetje Dordt in het klein is... mag deze niet ontbreken.  (y)

En dit is het geworden.
Ik dacht zelf niet zo slecht voor de eerste keer...  ;D
En leuker nog... uniek !



En gebroederlijk naast erlkaar:


Groeten,
Ad
Ontkoppel je hersens op tijd!