Zo veel maakt dat in de praktijk niet uit, een 6,3V is vaak nauwelijks kleiner dan een 16V omdat je beide keren de behuizing van de elco toch kwijt moet (als fabrikant).
Als het echt raar gaat heb je op 12V zelfs nog "ruimte" (headroom) om een LM137 of zo als stroombron in te zetten, iets wat niet lukt op 5V als je een 3V of 3,3V LED wil voeden.
Uhm? Er zit wel degelijk (flink) verschil tussen. Ik krijg vaak zelfs de indruk dat het formaat van de behuizing veel sterker verschilt ten opzichte van 'bedrade' versies. Je moet er vaak wel speciaal naar zoeken, erg makkelijk zijn ze niet te krijgen, maar het verschil in spanning kan zeker in modelbouwland het verschil maken tussen 'past' en 'past niet'.
En dan ga je dus wél gewoon ordinair vermogen verstoken, terwijl je net zo zuinig doet met een schakelende regelaar, om onder andere de dissipatie binnen grenzen te houden.
Nu had jij het ook over het remote aan/uit schakelen. Heb je dat inderdaad gedaan en is het gelukt?
Pen 5 moet daarvoor van GND los gehaald worden.
Het enige dat ik beschikbaar heb is een AUX uitgang van de LokPilot decoder in de loc. Maar die 'zweeft' t.o.v. de DC-DC converter en ik zie op de decoder geen GND om ze aan elkaar te leggen?