@calimero : Prima relais, maar je moet er wel nog een 12V voeding bij kopen.
Het is een Conrad electronic 16V 9V en o aansluiting.Verder staat er op de trafo:primair 230 V 50/60 HZsekundair 70 VA max 4,38 A
Daar maak je het probleem alleen maar groter mee !!Waarom zou je in dit geval van 16Vac naar 21Vdc willen ?
Alternatieve oplossing kan zijn om de 16v ac eerst dubbelzijdig gelijk te richten en af te vlakken met bvb. 1000 of 4700 uF. Vervolgens deze spanning aanleggen als voeding aan de decoder. Schakeltijd wel terugzetten naar 0.2 sec.
Dank voor de uitleg, maar snappen doe ik het nog niet helemaal.In het verleden heb ik wel met PTT Relais gewerkt om mijn wisselstraten te schakelen.Hier heb ik ook enorm lang overgedaan voor ik dit doorhad.
Hoe knoop ik de relais aan elkaar en hoe werkt de WD10 dan.
IK ben een leek op dit gebied.
Een tekeningetje kan helpen het te verduidelijken. Lukt het ook niet als je het als plaatje upload.
Een bijlage lukt me hier niet en heb ook niet even vlug de mogelijkheidhet ergens te hosten.
Dat heeft geen zin als de decoder zelf beslist dat een te grote stroom een te grote stroom is.
Nog sterker. ik heb ook geen schema van WD10 maar wat denk je dat er gebeurt met de spoelspanning als de voeding in de wd10 maar enkelzijdig gelijkgericht is (kostenbesparend)?
Er mag namelijk DC op de "ext. power" aansluiting zonder dat er daarbijgerept wordt over plus en min. Als je plus en min straffeloos om kuntwisselen MOET er een volledige brug in zitten.