Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
Karben
Vandaag
om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:05:08
Vitrinekast
door
Frits C
Vandaag
om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
Vandaag
om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:41:20
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
Vandaag
om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
prutser
Vandaag
om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
Vandaag
om 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
Vandaag
om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan
door
william_2
Vandaag
om 10:28:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Module: ''The Ontario Railway'' (gelezen 22474 keer)
Edsko Hekman
Moderator
Offline
Berichten: 8601
Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #30 Gepost op:
21 July 2015, 13:03:14 »
Ik zie mijn olieboot daar al rijden. Zou nog niet eens misstaan ook.
Of mijn turquoise 1100 met Plan D sleep.... Die misstaat natuurlijk wel en zo hoort het ook!
Gr.
Edsko
Gelogd
Grasland
pietgrasparkiet
Offline
Berichten: 200
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #31 Gepost op:
07 August 2015, 17:16:38 »
goedenmiddag
@Edsko ik zie mijn materieel ook al op jouw bakken rijden
ik ben verder gegaan de afgelopen tijd.
Foto's uploaden lukt even niet. Maar ik denk dat t wel een beetje afkomt voor Eurospoor.
nu gaan we eerst even een weekje naar Zweden.
met vr gr
Dirk
Gelogd
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #32 Gepost op:
14 September 2015, 11:50:11 »
De 4 ringleidingen zijn nu gemaakt, 2 stuks van ruim 1m20 en 2 stuks van ruim 1m50.
Elke ringleiding bestaat uit gele draad van en is aan het einde gemarkeerd met rode en zwarte plakband.
De rode staat in verbinding met de voorste railstaaf van elk spoor.
De zwarte staat in verbinding met de achterste railstaaf van elk spoor.
Probeer consequent elk stuk rail met een stuk draad te voeden, dan heb je nooit last van slechte klemcontacten (o.a. door oxydatie) bij de raillasjes.
Halverwege elke gele kabel zit een rode resp. blauwe aftakkabel (blauw = zwart) om de verbinding met de rails te kunnen maken.
Een laagdrempelige manier daarvoor is om een kroonsteentje te gebruiken, waarvan je de ene zijde gebruikt om alle kroonsteentjes met een draad door te verbinden, dus bijv. op deze manier:
Onderaan op de foto zie je hoe de doorverbinddraad de 4 contacten doorverbindt. Zorg ervoor dat die draad in elk schroefcontact goed contact maakt met het metaal van het kroonsteentje, zodat de kroonsteentjes goed met elkaar doorverbonden zijn. Daarvoor kun je bijv. een blank gemaakte draad nemen i.p.v. waar de isolatie nog op zit. Dat geeft extra zekerheid.
De kabel vanaf de ringleiding en die vanaf de rails kun je daarna in de bovenste contacten schroeven. Dan is dat allemaal met elkaar verbonden.
Hetzelfde doe je met de rode leidingen t.b.v. de voorste railstaaf van elk spoor. Gebruik daarvoor zo consequent mogelijk de juiste kleur of markeer de kabels met plakband in de juiste kleur. dat helpt later enorm bij het storing zoeken.
Ik neem altijd een iets langer kroonsteentje dan direct nodig is, om later eventueel nog een kabeltje erbij te kunnen schroeven, bijv. die vanaf de rijregelaar.
Bij de ST-16 pluggen moet je erop letten dat ze aan het juiste einde zitten: Rrrrrrechts Rrrrrrrrrrrood Grrrrrrrrrrroot.
D.w.z. dat de rode draad aan de rechterkant van elke bak aan het grote plastic deel van je ST-16 gemonteerd moet zitten, dus zo:
Dus: "rechts rood groot".
Aan de linkerzijde van bak of BB moet dat precies andersom, anders krijgen we kortsluiting. Daar moet de rode draad juist aan het kleine plastic stekkerdeel.
Nog even voor de duidelijkheid:
Links en rechts en voorste en achterste is geredeneerd vanaf de positie van toeschouwer c.q. deelnemer.
Dus als jij vóór je bak je trein staat te besturen, dan kijk je naar rechts naar je rechter BB. Daaronder steekt je ringleiding onder die BB uit met de rode draad aan het grote stekker gedeelte.
De dichtstbijzijnde railstaaf is de vóórste railstaaf die met rood verbonden is.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Als je vragen hebt stel ze gerust.
Leen.
«
Laatst bewerkt op: 14 September 2015, 12:28:49 door St00mboy
»
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Edsko Hekman
Moderator
Offline
Berichten: 8601
Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #33 Gepost op:
14 September 2015, 11:58:28 »
Mooi dat je dit doet Leen.
Dirk: kijk even in
dit
document. Daarin word het elektrische gedeelte ook uitgelegd, inclusief tekeningen. Specifiek voor jouw huidige wensen, kijk even naar hoofdstuk 3.2.
Gelogd
Grasland
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26674
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #34 Gepost op:
14 September 2015, 12:02:44 »
Leen, even wat opmerkingen bij je bericht. Die constructie met doorgeluste kroonstenen gebruik ik ook op plekken waar veel aftakkingen gemaakt moeten worden. Maar ik gebruik voor de lussen blanke draad, dat werkt iets eenvoudiger. Verder laat ik alle draden doorsteken. Dus de draden van de ene kant en de lussen aan de andere kant liggen onder beide schroeven naast elkaar. Dat geeft een grotere contactzekerheid.
Je hebt het over links en rechts. Dan hoop ik dat jullie onderling hebben afgesproken vanaf welke kant je dat bekijkt.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #35 Gepost op:
14 September 2015, 12:10:47 »
Ja, dat is een goede tip, Klaas.
Dat monteert ook eenvoudiger, al moet hij wel eerst zijn draad blank maken. Ik heb de tekst een beetje aangepast, want het is idd eenvoudiger en beter.
Dirk zei wat moeite te hebben met het elektrisch gedeelte van zijn bakken en goed advies kan hij zeker gebruiken.
Links en rechts is geredeneerd vanaf de positie van toeschouwer c.q. deelnemer (tekst ook aangepast).
Leen.
«
Laatst bewerkt op: 14 September 2015, 12:29:45 door St00mboy
»
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #36 Gepost op:
25 September 2015, 19:24:02 »
Hoi Dirk,
vanwege de klusdag volgend weekend heb je pb.
groeten
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
pietgrasparkiet
Offline
Berichten: 200
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #37 Gepost op:
20 October 2015, 09:52:44 »
Goedemorgen
De laatste dagen heb ik veel gedaan en de bakken zijn bijna klaar voor Eurospoor.
De grootste klus is nu nog het ballasten.
met vr gr
Dirk
hier een paar foto's, ondertussen ben ik al verder alleen heb ik nog geen foto's gemaakt
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #38 Gepost op:
20 October 2015, 10:33:19 »
ziet er goed uit.
Is je water al gelukt?
cheers
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Edsko Hekman
Moderator
Offline
Berichten: 8601
Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #39 Gepost op:
20 October 2015, 11:25:21 »
Mooi Dirk!!
Gelogd
Grasland
Marc tramt
Offline
Berichten: 10766
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #40 Gepost op:
20 October 2015, 16:58:50 »
Zoooo! Daar is een hoop gebeurt!
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
pietgrasparkiet
Offline
Berichten: 200
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #41 Gepost op:
20 October 2015, 20:48:52 »
Er is inderdaad veel gebeurd. Nog veel meer als op de foto's.
Het water is bijna klaar.
Alleen heb ik een probleempje; ik ben mn ballast kwijt
.
dus het word denk ik deze keer zonder ballast.
vr gr
Dirk
Gelogd
guest7822
Gast
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #42 Gepost op:
21 October 2015, 10:33:23 »
Ach, er wordt donderdag op 'grasland' ook nog ballast aangebracht....... Misschien is er nog genoeg over
W
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #43 Gepost op:
22 November 2015, 17:41:05 »
Ineens zijn we een maand verder.
Ik ben zo vrij geweest ook van deze module een filmpje te maken.
https://youtu.be/R-sm1hQGrzE
veel plezier ermee.
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
mdjr78
Kenner en liefhebber
Offline
Berichten: 1529
BMB, Msg Ht, Fremo
Re: BNLS-Module: ''The Ontario Railway''
«
Reactie #44 Gepost op:
22 November 2015, 17:50:09 »
Deze bak stond er op de vrijdag toch nog niet tussen?
Werner
Gelogd
Ollerbrook Booth
, BMB-module.
Mijn Flickr-pagina
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS-Module: ''The Ontario Railway''