Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:58:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:43:51
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 21:42:14
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door De eerste Ivo
Vandaag om 21:41:14
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Bennis
Vandaag om 21:28:05
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 21:18:43
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
Vandaag om 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:01
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 20:20:03
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
Vandaag om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
Vandaag om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:26:17
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen door Ronald Halma
Vandaag om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's door Arjen B.
Vandaag om 11:25:25
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Benelux795
Vandaag om 11:14:56
  

Auteur Topic: BNLS-Module: "O Mosella"  (gelezen 21633 keer)

S&TL

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #45 Gepost op: 12 April 2015, 08:04:31 »
Je kunt de brug wellicht wat ovaalvormig maken. Dan komt de achterkant niet zo diep in de bak, en hoef je dus niet zo een scherpe S te maken.

Lijster

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #46 Gepost op: 13 April 2015, 09:40:07 »
Hallo,

Zaterdag ben ik naar de bouwdag in Houten geweest en heb daar de mock up laten zien en besproken. Het is mij in ieder geval duidelijk geworden om geen verkanting aan te brengen. Komt goed uit, want dan hoef ik daar ook niet over na te denken. Maar daarnaast zijn er ook veel goede adviezen en suggesties gegeven.  En ook hier hebben mensen gereageerd. Hartelijk dank daarvoor!

@Edsko
Jij stelt voor om de bak wat dieper te maken, zodat de bergen wat minder stijl kunnen worden. Dat zou misschien iets op kunnen lossen maar het brengt ook andere problemen met zich mee. De bak wordt groter en daardoor lastiger (of misschien wel net niet) te transporteren. Bovendien is voor het ruimtegebruik thuis elke vierkante centimeter besparing van belang. Tot slot is het natuurlijk ook een uitdaging om, binnen de grenzen die de bak stelt, een zo realistisch mogelijk beeld van het landschap weer te geven. Ondanks dat de berg wat stijl is, ben ik toch we tevreden over dat resultaat. Het is een goedbeeldend "doorkijkje" van het Moezeldal. Ik ga overigens nog wel goed kijken of ik wat hoogte kan besparen.

@Hendrik Jan
Je suggestie voor de rechterzijde om de achterste tunnel te laten vervallen, neem ik zonder meer over. Wat de linkerkant betreft, moet ik het nog eens goed bekijken. Als ik de weg met het dorp ga verbinden (wat op zich een logische gedachte is), ga ik mogelijk te weinig dorpsruimte overhouden. Dus dat moet ik t.z.t. nog goed bekijken. Dat kasteel met die poort moet ik sowieso al laten vervallen wegens ruimtegebrek, dus die bewaren we voor de volgende bijdrage.
Wat betreft de bochten: die maak ik natuurlijk zo ruim mogelijk, maar het testen gaan we t.z.t. maar op een bouwdag proberen want ik heb nog niet eens een treintje, laat staan een ontsporingsgevoelig treintje. Maar één ding snap ik niet: als 55cm radius nog zo gevoelig is voor ontsporing, waarom is die minimum radius dan niet wat groter gedefinieerd?

@Vincent
Jouw suggestie om de brug al wat ronding te geven, neem ik zeker in overweging. Het mooie is dat het laatste deel van de brug in werkelijkheid ook wat rond loopt.

Dat was het voor nu. Ik ben nu even met andere dingen bezig, want ik heb zaterdag ook in een verfspuit geïnvesteerd en daar moet ik nu eerst een spuitstation voor inrichten en mij dan wat in het spuiten bekwamen. Daarna staat er nog een Weinstube (afmaken), een Ferienhaus (volgens methode Hollands Bouwwerk) en een Fährturm op de planning. Allemaal uit te voeren met een leitjesdak, dus ik ben nog wel een poosje onder de pannen (of onder de leitjes) om het zo maar te noemen. Pas daarna ga ik weer over de bak nadenken, dus de mock up kan nu een poosje aan de kant.

Groeten,
Ed
zonder probleem heb je geen oplossing nodig

guest7822

  • Gast
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #47 Gepost op: 13 April 2015, 10:32:57 »
Ed,

Je kan je module ook dieper maken door een aanzetbak die je achter je standaard bak kan hangen. Dan houdt je thuis de ruimte beschikbaar, blijft de boel hanteerbaar en op beurzen wordt het geheel wat dieper, wat de uitstraling zeker ten goede gaat komen. Verder vond ik je mock up er ambitieus uitzien!

Walter

Lijster

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #48 Gepost op: 19 April 2015, 11:15:15 »
@Walter

Walter, mooie suggestie, maar helaas geen optie voor mij. Voor de ruimte thuis zou het misschien mogelijk zijn, maar qua transport komt er dan meteen weer een handicap bij. Kortom: woekeren met de ruimte die er is! En dat is tenslotte ook een sport!

Groet,
Ed
zonder probleem heb je geen oplossing nodig

Lijster

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #49 Gepost op: 19 April 2015, 11:18:28 »
Zo, de verfinrichting is klaar. Ik kan mij in het spuiten gaan bekwamen....

Gr.
Ed





zonder probleem heb je geen oplossing nodig

Derailed

  • Offline Offline
  • Berichten: 551
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #50 Gepost op: 19 April 2015, 13:05:07 »
Heel deftig Ed (y)

Henk.
Mvg Henk.

Jurgie

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #51 Gepost op: 22 April 2015, 21:29:26 »
Ed

Ziet er gaaf uit.

Jurgie
Testlbaan schaal n analoog zonder topic

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7760
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #52 Gepost op: 03 December 2015, 08:23:18 »
Misschien leuk, kwam ik tegen op een duits forum: iemand heeft de brug bij Bullay in Z nagemaakt. Vanaf de tweede foto (bijvoorbeeld deze).

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Edsko Hekman

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
  • Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: "O Mosella"
« Reactie #53 Gepost op: 03 August 2016, 09:32:08 »
Hoe staat het er mee Ed? Ik ben erg benieuwd hoe een en ander er nu uit ziet. :)

Gr.

Edsko