Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Duits transport, waar in NL?
door
R1954
Vandaag
om 22:51:30
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:47:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:32:48
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:27:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:25:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 21:57:25
Bahnstrecke 5867
door
einte
Vandaag
om 21:28:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
Vandaag
om 20:51:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
ruudns
Vandaag
om 20:39:50
Camp 3
door
Lucien
Vandaag
om 20:35:09
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
Vandaag
om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:25:50
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Huup
Vandaag
om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Teoalessandro
Vandaag
om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Overet
Vandaag
om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Syb030
Vandaag
om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
Vandaag
om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
Vandaag
om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:28:00
Märklin 2025
door
borotof
Vandaag
om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel
door
bellejt
Vandaag
om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:51:34
ESU 2025
door
Marcel112
Vandaag
om 15:44:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Oude Piko br82 (50043) opknappen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Oude Piko br82 (50043) opknappen (gelezen 9903 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3874
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Oude Piko br82 (50043) opknappen
«
Reactie #30 Gepost op:
22 December 2014, 15:20:38 »
Het boek is in herdruk momenteel weer leverbaar bij EK-verlag. Bij de Eisenbahn Journal is jaren terug ook eens een mooi speciaalnummer verschenen over de West-Duitse BR82 en de Oost-Duitse equivalent BR83.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
hooidonk
Offline
Berichten: 492
Re: Oude Piko br82 (50043) opknappen
«
Reactie #31 Gepost op:
22 December 2014, 22:34:36 »
Hallo Rob,
Ik geloof ook best dat t goed komt met 'm!
Vandaag kreeg ik bericht van Erwin dat de onderdelen binnen zijn, dus met een beetje mazzel zijn ze nog voor de Kerst hier.
Gisteren heb ik even een proefstukje gespoten met een mooie donkerrode kleur die ik nog had liggen, maar ik denk dat die toch nog te licht is.
Er ligt hier nog wel ergens een airbrush, maar ik heb daar nooit schik mee kunnen krijgen.
Vooral het schoonmaken en overgieten van verf wordt bij mij altijd een kliederboel..
Vandaar dat ik vaak teruggrijp op spuitbusjes.
Fijn dat je blij bent met je boek!
Het 'voorstukje' op de site ziet er ook veelbelovend uit.
Misschien dat ik hem zelf ook nog een keer bestel.
Voorlopig heb ik in ieder geval nog leesvoer genoeg toegeschoven gekregen over deze serie..
Jullie ook fijne feestdagen toegewenst!
Groetjes,
Marten
Gelogd
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS
hooidonk
Offline
Berichten: 492
Re: Oude Piko br82 (50043) opknappen
«
Reactie #32 Gepost op:
03 January 2015, 23:01:05 »
Even een kleine update, tussen alle projectjes door heb ik ook nog verder gewerkt aan deze loc.
Het chassis en de wielen zijn rood gespoten om van de plasticglans af te komen.
Voor...
Na...
Het spuitwerk op zich is redelijk netjes geworden, alleen nu hij weer even herenigd is met zn bovenbouw en tussen een aantal andere stomers staat, valt hij in het kunstlicht helaas wat oranje uit.
Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken.
Het pakketje van Erwin met de reservedelen is ook binnen gekomen, dus hij kan straks weer compleet gemaakt worden.
Alleen ik had een onaangename verrassing met het machinistenhuis.
Ik had het andere type besteld omdat ik die mooier vind, maar die mist het onderstuk.
Ik vermoed dat dat deel bij het andere type meegegoten is met de watertanks.
Is er iemand die dit kan bevestigen?
En verder zit ik nog te dubben over het drijfwerk.
Het liefst bouw ik er een metalen drijfwerk op van Fleischmann of Roco, maar zie die maar eens te vinden.
Groetjes,
Marten
Gelogd
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Oude Piko br82 (50043) opknappen
«
Reactie #33 Gepost op:
04 January 2015, 12:20:27 »
een metalen drijfwerk is niet persé mooier hoor... vaak is t gewoon gestanst plaatmetaal, heet dat kunstofspul toch een stuk meer detail.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
hooidonk
Offline
Berichten: 492
Re: Oude Piko br82 (50043) opknappen
«
Reactie #34 Gepost op:
04 January 2015, 14:42:48 »
Hallo Floris,
Nee dat klopt, een metalen drijfwerk is zeker niet altijd mooier.
Qua detail is het plastic drijfwerk van deze Piko zeker niet verkeerd.
Maar het metalen is vaak ranker en steviger.
Ik zal deze eerst eens een ander kleurtje geven, benieuwd hoe het dan oogt.
Verder zojuist wat foto's gemaakt van hoe de loc nu is.
achterkant
voorkant
De wielbanden moeten nog schoongemaakt worden.
Op deze foto's is ook goed te zien dat het onderstel niet star is, maar een knikpunt heeft in het midden.
Normaal wordt met name de middelste as door middel van een veer onder de ketel tegen de rails gedrukt.
En de neuzen bij elkaar met een Fleischmann broeder.
Het viel met trouwens op hoeveel overeenkomsten de br82 en deze Fleischmann br65 hebben (machinistenhuis, waterkasten, leidingwerk).
Het kleurverschil tussen de locs is in werkelijkheid beter te zien dan op de foto, maar de exacte kleur is moeilijk met de camera te vangen.
Sowieso is het van te voren met de kleur kiezen moeilijk in te schatten hoe het totaalplaatje er uit komt te zien.
Nu in het daglicht valt de oranje kleur eigenlijk wel mee en ga ik toch twijfelen.
Het verschil in machinistenhuis heb ik ook nog even op de foto gezet.
De oude is een volledig huis, de nieuwe houdt op onder de vensters.
Wel maf, had niet verwacht dat er verschil in zou zitten.
Groetjes,
Marten
Gelogd
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS
Silvolde
Offline
Berichten: 1591
Re: Oude Piko br82 (50043) opknappen
«
Reactie #35 Gepost op:
04 January 2015, 15:29:02 »
Hallo Marten, je bent lekker bezig.
Vreemd trouwens dat Piko het machinistenhuis zo verschillend heeft uitgevoerd. In het Miba artikel (9/2000) staat een foto met beide versies.
Zelf ben ik nog met een aantal andere klussen bezig voordat ik aan mijn modellen kan beginnen.
Groet, Rob
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Oude Piko br82 (50043) opknappen