Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
Vandaag om 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
Vandaag om 21:17:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:07:51
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 21:06:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 20:46:27
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Marc tramt
Vandaag om 20:45:58
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:31:02
Een nieuw begin door 741230
Vandaag om 19:51:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 19:49:49
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
Vandaag om 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
Vandaag om 19:12:00
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door roco
Vandaag om 18:56:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
Vandaag om 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
Vandaag om 16:54:49
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 16:49:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:41:15
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm door Duikeend
Vandaag om 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm door tijgernootje
Vandaag om 16:32:07
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:49:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:23:39
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 14:00:41
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door henk
Vandaag om 13:56:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 12:37:55
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:18:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Eric v C
Vandaag om 11:08:38
  

Auteur Topic: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen  (gelezen 30277 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8805
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #46 Gepost op: 24 December 2014, 17:32:47 »
Dat is het bekende spelletje.... Ze moeten binnen 20 dagen na voornemen tot gunnen een kort geding aanhangig maken, anders hebben ze geen grond meer om bezwaar te maken. Door het kort geding kan de NS nu niet definitief gunnen. Nu begint het spelletje ook met CAF Stadler over de planning. CAF Stadler  zal niet eerder beginnen voordat er definitief gegund is of NS moet in staan voor de reeds gemaakte kosten.

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 24 December 2014, 17:50:43 door Ronald Koerts. Reden: typo... niet ver genoeg teruggekeken ;-) »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #47 Gepost op: 24 December 2014, 17:46:47 »
CAF doet in dit spelletje niet mee.
Het gaat hier alleen om de tussentijdse order om het gat tussen de levering van de CAF stellen en nu op te vullen.
Denk niet dat CAF de planning hiervoor gaat aanpassen.
Gr.
Eric

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #48 Gepost op: 24 December 2014, 17:49:43 »
CAF is helemaal geen partij in deze bestelling, zoals Remunj al zegt gaat het hier over de korte termijn bestelling van de Flirt stellen gebouwd door Stadler en dat staat volledig los van de reeds gegunde opdracht voor de langer termijn aan CAF met hun Civity.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8805
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #49 Gepost op: 24 December 2014, 17:49:54 »
Nee, sorry, Het moet inderdaad Stadler zijn.... Die doet wel mee in dit spelletje. Stadler zal roepen dat ze de planning moeten aanpassen. CAF doet hier inderdaad niet aan mee :) Dat krijg je met 4 aanbestedingen ;)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #50 Gepost op: 24 December 2014, 17:57:31 »
Het is best realistisch dat er een bewaar ingediend wordt, dus redelijke kans dat daar ook wel tijd voor gereserveerd is, dat hoeft niet direct een probleem te zijn...

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8805
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #51 Gepost op: 24 December 2014, 18:29:09 »
Ja, dadt klopt. Hoeft geen probleem te zijn. Een aannemer zal altijd het proberen in zijn voordeel uit te leggen. Dat is ook een onderdeel van het spelletje.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #52 Gepost op: 24 December 2014, 18:52:14 »
Ik vraag me altijd af of de Lidl een rechtszaak tegen mij gaat aanspannen omdat ik boodschappen bij de Albert Heijn doe...

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8805
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #53 Gepost op: 24 December 2014, 19:20:14 »
@Arjen: Jij houdt (nog) geen aanbesteding van je al boodschappen per jaar.... Als je dat gaat doen en je sluit een contract met ze af... waarin staat dat je alleen bij die winkel gaat kopen, dan kunnen ze mogelijk dat wel doen vanwege contractbreuk.

In dit geval is het dat het in de aankonding staat die eerder is aangegeven:

Citaat
VI.3.2  Instellen van beroep

Precieze aanduiding van de termijn(en) voor het instellen van een beroep: 20 (twintig) kalenderdagen na publicatie d.m.v. dagvaarding in kort geding.
Bevoegde instantie: Rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht
Civiel recht, Voorzieningenrechter
Vrouwe Justitiaplein 1
3511 EX Utrecht
Tel.: 030-2233260
Fax.: 030-2233099

Komt vaker voor dan je denkt, bij aanbestedingen is het gewoonste zaak van de wereld. Ook wachten tot het laatste moment om de dagvaarding op de post te doen. Daar worden nog wel eens fouten mee gemaakt. De wereld is harder geworden in dat opzicht. Een goed bedrijf (aannemer) kan zich niet meer permiteren om geen bezwaar in te dienen. Als hij zich zomaar aan de kant laat zetten zullen de aandeelhouder en/of eigenaren de bestuurders ook raar aankijken dat ze niet alles aan gedaan hebben om de aanbesteding te winnen. En het recht hebben ze gewoon om te doen, dan mogen ze daar ook gebruik van maken.

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 24 December 2014, 19:31:16 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26630
    • Pagina van klaas
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #54 Gepost op: 24 December 2014, 19:40:23 »
Bombardier en Alstom zijn niet blij: ...
Alstom, dat was toch een van de firma's die geen tijd hadden om de V250 te maken ???
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #55 Gepost op: 24 December 2014, 20:07:20 »
@Ronald:

Waar ik op doel is het gezeik iedere keer met die aanbestedingen. Een bedrijf moet toch zelf uit kunnen maken wat ze doen, en waar ze iets bestellen? Waarom moet daar een heel circus voor opgetuigd worden, wat vooral werkcreatie voor juristen is? Het is een Europese regel waar ik persoonlijk een schurfthekel aan heb omdat het alleen maar het belang van bedrijven dient, en niet van de eindgebruiker, in dit geval de reiziger.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #56 Gepost op: 24 December 2014, 20:10:40 »
Arjen, ik zal je een geheimpje verklappen: De EU is een economische unie, van begin af aan. Dan kun je verwachten dat er dit soort economische regels gemaakt worden.

Alstom, dat was toch een van de firma's die geen tijd hadden om de V250 te maken ???

Die geen zin hadden in een kleine, lastige, nieuw te ontwikkelen serie treinstellen. Maar nu NS gewoon treinstellen van de plank koopt, kan ik me voorstellen dat Alstom wel interesse heeft.
« Laatst bewerkt op: 24 December 2014, 20:12:19 door NS8714 »

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #57 Gepost op: 24 December 2014, 20:12:59 »
Alstom, dat was toch een van de firma's die geen tijd hadden om de V250 te maken ???
Jawel hoor, maar die vond NS niet snel (220 km/u) en vooral niet hip genoeg. Het wel snel en hip zijnde alternatief (lees: de TGV) vond men te duur.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #58 Gepost op: 24 December 2014, 20:13:24 »
Dat weet ik, maar dan hoef ik het daar nog niet mee eens te zijn  :P Maar voor we in politieke discussies verzanden: het was te verwachten dat er bezwaar ging komen...

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: NS voornemens om 60 Flirts te bestellen
« Reactie #59 Gepost op: 24 December 2014, 20:15:19 »
Jawel hoor, maar die vond NS niet snel (220 km/u) en vooral niet hip genoeg. Het wel snel en hip zijnde alternatief (lees: de TGV) vond men te duur.

Dat zit wel even iets genuanceerder in elkaar dan je hier stelt, daar is al een mooi topic over  :P