Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
De Hondsrugbaan door basjuh1981
Vandaag om 20:53:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 20:51:59
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
  

Auteur Topic: Digikeijs DR5000 Centrale, vragen en antwoorden  (gelezen 319099 keer)

Mark been

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1065 Gepost op: 30 december 2018, 23:31:09 »
Oke conclusie is dat ik hem niet als extra booster kan gaan gebruiken dus. Dat is weer balen helaas.

M.v.g. Mark
H0, digitaal, dr5000, koploper

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 311
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1066 Gepost op: 31 december 2018, 01:10:08 »
neen maar Marc zou dan wel zijn booster moeten buiten smijten , want die werkt wel met common ground

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 311
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1067 Gepost op: 31 december 2018, 01:11:10 »

[/quote]
Verkeerde conclusie Saskia.  ;)
neen maar Marc zou dan wel zijn booster moeten buiten smijten , want die werkt wel met common ground
« Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 01:17:54 door saskia »

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 311
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1068 Gepost op: 31 december 2018, 01:12:51 »
oeps
« Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 01:18:44 door saskia »

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1126
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1069 Gepost op: 31 december 2018, 08:57:41 »
Hallo Karst

;D ;D

Originele (duitse) tekst:

"...Im Zweifelsfall bezüglich ihrer Peripheriegeräte können Sie sich jederzeit mit ihrem Händler oder mit Digikeijs in Verdingung setzen..."

leidt tot:


Maak er dan "Verbindung setzen" van, dan klopt het ook in het duits ;-) 

Groeten uit Zwitserland

Bas

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1070 Gepost op: 31 december 2018, 09:08:42 »
precies...  dat was/is de tikfout in het duits, waardoor het vertaalprogramma compleet de mist in ging... ;)
« Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 09:10:33 door Karst Drenth »

Gatho123

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1071 Gepost op: 03 januari 2019, 13:25:29 »
Hallo Karst,

Heb getracht om de centrale te laten werken met Windows 10 (laatste update), maar na installeren van de software op de PC en het verbinden van de centrale met de USB kabel ziet de PC de centrale niet.

Ik heb de centrale omgeruild voor een andere, maar had hetzelfde probleem, ook met een andere laptop en andere kabels (netwerk en USB). Is de centrale compatible met de meest recente W10 versie?

Met vriendelijke groet,
Arnoud

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1072 Gepost op: 03 januari 2019, 13:54:32 »
Is de centrale compatible met de meest recente W10 versie?
Heel simpel: JA  ;D

Heb je de juiste procedure van installeren gevolgd?
Soms moet je het nogmaals proberen. Komt wel eens voor dat het niet in een keer goed gaat.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2019, 13:56:08 door Remunj »
Gr.
Eric

imboorlingexpress

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1073 Gepost op: 02 februari 2019, 14:57:46 »
Heel simpel: JA  ;D

Heb je de juiste procedure van installeren gevolgd?
Soms moet je het nogmaals proberen. Komt wel eens voor dat het niet in een keer goed gaat.

Ik heb hetzelfde probleem. Windows 10 prof op een vrij recente laptop. Maar ook als ik de stappen volg uit het boekje/instructie/instructievideo's kom ik er niet uit. Zojuist geprobeerd op een oudere laptop met Windows 7 (daar lijkt de procedure wel wat meer op wat in alle instructies staat), maar nog steeds krijg ik de DR5000 niet aan de praat. Kortom, ik heb 3x geprobeerd met een Windows 10-laptop en 2x geprobeerd met een oudere Windows 7-laptop. Ik krijg het niet voor elkaar dat het rode lampje via het scherm groen wordt... weet iemand wat er mis gaat, want ik heb geen idee waar en hoe ik het anders zou kunnen aanpakken.


imboorlingexpress

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1074 Gepost op: 02 februari 2019, 16:36:21 »
Ok, het bovenstaande probleem is opgelost. Ik kan inmiddels een locomotief besturen op een iPad en vanaf een (oude) laptop. Al had ik zojuist de neiging om één en ander het raam uit te gooien...  ::)

Het probleem zit hem volgens mij in de USB 2.0 aansluiting die niet heel lekker aansluit op de moderne USB 3.0 aansluitingen. Een andere mogelijkheid is dat het met de COM-poorten te maken heeft, want mijn moderne Windows 10 prof-laptop lijkt andere poorten aan te maken dan in het voorbeeld. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is namelijk wel vervelend om achter de laptop van mijn vriendin te moeten kruipen om wat instellingen te veranderen aan de DR5000.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1075 Gepost op: 03 februari 2019, 11:37:04 »
Hallo anoniempje  ::) :-X

Een andere mogelijkheid is dat het met de COM-poorten te maken heeft, want mijn moderne Windows 10 prof-laptop lijkt andere poorten aan te maken dan in het voorbeeld. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat is niet zo gek.
De aangemaakte com poorten kunnen bij iedereen anders zijn.
Windows maakt die zelf aan, en afhankelijk van de al in gebruik zijnde poorten worden er drie vrije aangemaakt.
Daarom moet je bij de installatie even kijken welke voor jou van toepassing zijn.
Staat ook duidelijke vermeld in de handleiding  :angel:

Maar vanuit de DR5000 software staan die toch gewoon goed ingesteld. Dan is het niet meer dan op stop of go te klikken.
Lijkt erop dat je USB aansluiting dan misschien wat brak is?
Gr.
Eric

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1076 Gepost op: 03 februari 2019, 11:44:04 »
hoi,

Het probleem zit hem volgens mij in de USB 2.0 aansluiting die niet heel lekker aansluit op de moderne USB 3.0 aansluitingen.

Onzin. USB A 1 / 1.1, 2.0 en 3.0 zijn gewoon compatible met elkaar. Daar zit geen maatverschil in. 

Een andere mogelijkheid is dat het met de COM-poorten te maken heeft, want mijn moderne Windows 10 prof-laptop lijkt andere poorten aan te maken dan in het voorbeeld. Heeft iemand hier ervaring mee?

De meeste nieuwe computers en laptops hebben geen "hardware" compoort meer aanwezig. Deze wordt door de software geemuleerd (gesimuleerd). Daardoor kan je in je windows systeem bijna een onbeperkt aantal compoorten aansluiten via de USB. Dat zeggende kan het inderdaad voorkomen dat op de ene computer hetzelfde apparaat compoort 3 heeft en op een ander apparaat compoort 6. Dus kijk in het apparaatbeheer van je windows XP / Vista / 7 / 8 / 10 welke compoort door windows bedacht is.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

imboorlingexpress

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1077 Gepost op: 03 februari 2019, 16:55:08 »
Hallo anoniempje  ::) :-X

Ja, ik houd het liever anoniem. Alles waar ik met naam en toenaam reageer beperk ik tot een uiterst minimum.

Dat is niet zo gek.
De aangemaakte com poorten kunnen bij iedereen anders zijn.
Windows maakt die zelf aan, en afhankelijk van de al in gebruik zijnde poorten worden er drie vrije aangemaakt.
Daarom moet je bij de installatie even kijken welke voor jou van toepassing zijn.
Staat ook duidelijke vermeld in de handleiding  :angel:

Zo duidelijk vind ik de handleiding eerlijk gezegd niet. Veel pagina's zijn al sterk achterhaald met de laatste installatiesoftware. Verder staat op pagina 15 dat er 3 COM-poorten worden aangemaakt, maar dat de afbeelding in de handleiding slechts een voorbeeld betreft. Dus als het niet overeenkomt...

Maar vanuit de DR5000 software staan die toch gewoon goed ingesteld. Dan is het niet meer dan op stop of go te klikken.
Lijkt erop dat je USB aansluiting dan misschien wat brak is?

De vraag is welke USB-aansluiting dan brak is. Een professionele laptop uit oktober 2017 met 2 USB-poorten krijg ik niet aangesloten op de centrale. Een 7-jaar oude laptop lukt het wel (nadat ik overigens de USB erin en eruit haalde). Laten we zeggen dat het niet heel erg soepel verloopt en dat een stapsgewijze handleiding voor beginnelingen als ik best handig zou zijn.

Maar goed, nog geen idee wat er nu is misgegaan. Inmiddels heb ik mijn iPhone en iPad middels de Z21-app aangesloten op de Digikeijs en ik kan ermee rijden. Ik hoef me over het bovenstaande geen zorgen meer te maken, maar zoals blijkt uit eerdere reacties ben ik niet de enige die tegen problemen aan loopt.
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2019, 16:59:27 door imboorlingexpress. Reden: kleine toevoeging »

imboorlingexpress

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1078 Gepost op: 03 februari 2019, 16:58:02 »
Onzin. USB A 1 / 1.1, 2.0 en 3.0 zijn gewoon compatible met elkaar. Daar zit geen maatverschil in. 

Dat bedoel ik ook niet. Beter had ik kunnen zeggen: pakt hem minder lekker op. Zou ook niet moeten kunnen, maar er zit natuurlijk wel een verschil in.

De meeste nieuwe computers en laptops hebben geen "hardware" compoort meer aanwezig. Deze wordt door de software geemuleerd (gesimuleerd). Daardoor kan je in je windows systeem bijna een onbeperkt aantal compoorten aansluiten via de USB. Dat zeggende kan het inderdaad voorkomen dat op de ene computer hetzelfde apparaat compoort 3 heeft en op een ander apparaat compoort 6. Dus kijk in het apparaatbeheer van je windows XP / Vista / 7 / 8 / 10 welke compoort door windows bedacht is.

Voor mijn moderne Windows-10 laptop heeft hij poort 5, 6, 7 bedacht. In de handleiding staat 7, 8 en 9, maar dat is slechts als voorbeeld (zie pagina 15 van de uitgebreide handleiding).

Kortom, ik weet nu nog steeds niet wat er is misgegaan.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
« Reactie #1079 Gepost op: 03 februari 2019, 17:04:23 »
hoi,

Ja, ik houd het liever anoniem. Alles waar ik met naam en toenaam reageer beperk ik tot een uiterst minimum.

Naam en toenaam hoeft niet als je het niet wil. Ik begrijp heel goed dat het lastig is om te erkennen dat je met treintjes speelt voor de rest van de wereld en dat je het daarom niet wilt ;)  ;D Maar een voornaam is wel handig en wel zo netjes naar de rest van het forum. Op je werk wordt je ook niet aangeduid met dit is meneer "Imboorlingexpress". 

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!