Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 22:51:50
Piko blauwe 1000 door prutser
Vandaag om 22:49:28
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 22:38:03
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
Vandaag om 22:09:49
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 21:44:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
Vandaag om 21:38:45
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
  

Auteur Topic: Belgische treinstellen in Nederland  (gelezen 4950 keer)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4310
Re: Belgische treinstellen in Nederland
« Reactie #15 Gepost op: 01 December 2014, 13:18:54 »
Is de Duikbril al eens in nieuwe beschildering opgedoken in Roosendaal ? Of alleen in die purperrode beschildering ? De varkensneus is sowieso nooit herschilderd ?

En de NMBS 41 is nooit in NL geweest ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
    • kusee.nl
Re: Belgische treinstellen in Nederland
« Reactie #16 Gepost op: 01 December 2014, 13:57:38 »
Citaat
De varkensneus is sowieso nooit herschilderd
o jawel hoor, zie maar deze foto (1 november 2014 in Roosendaal)


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8252
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Belgische treinstellen in Nederland
« Reactie #17 Gepost op: 01 December 2014, 14:00:42 »
Varkensneus is er ook in het oranje grijs geweest (zie het oude draadje..).

Vr. groeten,
Bob

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27004
    • Pagina van klaas
Re: Belgische treinstellen in Nederland
« Reactie #18 Gepost op: 01 December 2014, 14:03:49 »
Ik heb ook wel een grijze varkensneus gezien in Roosendaal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • OV Website
Re: Belgische treinstellen in Nederland
« Reactie #20 Gepost op: 01 December 2014, 15:25:33 »
Tik bij google afbeeldingen maar eens in Roosendaal Varkensneus. En zie.... daar komt ook een grijs/oranje voorbij in Roosendaal :-)

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Belgische treinstellen in Nederland
« Reactie #21 Gepost op: 01 December 2014, 17:18:04 »
Deze was toen op weg naar Leiden voor testritten op de Schiphollijn, echter bij stroomloze brug bij De Vink was het personeel vergeten de pantograaf van de Break te laten zakken.....
Gevolg was een ongepland bezoekje aan de wpl Leidschendam dezelfde dag.
Als ik de foto op station Blaak zo zie, zijn ze de stroomafnemer in Roosendaal al vergeten neer te laten. Bij gesleepte treinstellen moet men voor vertrek namelijk altijd de stoomafnemer(s) laten zakken. Het was en is namelijk voorschrift dat de stroomafnemers vanuit de voorste cabine neergelaten moeten kunnen worden. En voor buitenlands materieel geldt zelfs dat het bij stroomloze bruggen altijd de stroomafnemer moet laten zakken, ook als dat voor Nederlands materieel ter plekke niet hoeft. Alleen kun je vanaf een loc dus geen stroomafnemers laten zakken van materieel dat gesleept wordt omdat er geen stuurstroomverbinding mogelijk is.
Groetjes,
Emiel