Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Biessendorf
Vandaag
om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0)
door
roadster36
Vandaag
om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 00:03:55
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0
door
Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI
door
Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen
door
defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Module: "Intermodal hub USA" (gelezen 32827 keer)
Ronaldk
Offline
Berichten: 8680
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #45 Gepost op:
13 november 2014, 19:20:24 »
Die zitten eigenlijk altijd los Cor
Alleen aan de bak als je de bakken aan elkaar koppeld. Dus dat moet niet het probleem zijn.
Groet Ronald.
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Mudhen
Offline
Berichten: 915
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #46 Gepost op:
13 november 2014, 20:46:46 »
Niets zo veranderlijk als een mens.
Wat een TOPic!
Gelogd
-1-
Sebas
guest7822
Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #47 Gepost op:
13 november 2014, 20:57:05 »
Cor,
Die bak is ook 11 cm hoger dan een standaard bak, vanwege de brug die erin zit, maar, je krijgt wel een goed idee van wat je moet vervoeren, en voor jou zijn dat er dan 3........ , of twee natuurlijk als je het landschap laag houdt, en je er twee omgekeerd bovenelkaar hangt. Maar dan nog, mijn andere bak in twee delen van 40 resp 80 cm zitten nog in de auto, met twee BB's op de voorstoel en de poten en kruizen er ook nog in. Mijn autootje zit nokkie vol dan.
Walter
Gelogd
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
Moderator
Offline
Berichten: 8406
Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #48 Gepost op:
13 november 2014, 21:34:58 »
Walter zit met zijn kin bovenop het stuur.
Gelogd
Grasland
Marc tramt
Offline
Berichten: 10571
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #49 Gepost op:
13 november 2014, 21:38:09 »
Neee, met zijn tanden
in
het stuur.
Anyway; transport is we een issue.. Maat van de bak is best fors, en met een beetje landschap erin vervalt elke mogelijkheid om hem compacter in te pakken.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Cor Bos
Offline
Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #50 Gepost op:
22 december 2014, 20:01:09 »
Goede avond,
Net als een aantal anderen verleden week mijn 3 modules ophalend, best nog wel een hele vracht.
Het was prachtig om zien hoe de BNLS-module baan zich daar manifesteerde, mooie modules, zeker het streven waard om te proberen te evenaren, hoewel ik ook een compleet ander thema heb.
Wat mij wel opviel was dat de modules in een ovaal stonden waardoor er eigenlijk geen toegang was tot de achterzijde van de modules.
Gebeurt de vaker?
Ik vraag dit omdat het natuurlijk wel iets is om rekening mee te houden bij het ontwerp, aangezien ik nu nog van 0 begin.
Dacht namelijk dat er keerlussen aan de uiteinde zaten.
OK, terug naar mijn inbreng., afgelopen week wat zitten schuiven met wissels, eigenlijk is 55 cm diepte niet veel voor Amerikaanse begrippen.
Gebouwen wordt sowieso moeilijk omdat er dan de heftrucks ”opgesloten” zitten op het perron, nog maar eens bekijken.
Wordt wel “de kunst van het weglaten” denk ik, om een aannemelijk geheel te krijgen.
Verder heb ik nog een “opwelling ”gekregen met betrekking tot de voorkant van de bakken.
De rails ligt, hart op voorkant 17,5 cm, dat betekend dus dat ik circa 15 centimeter heb on nog wat mee te doen.
Het lijkt mij leuk om daar een weg te creëren met het DC-Car systeem zodat de trucks echt rijden.
Deze weg leg ik dan een paar cm lager en aan de uiteinde zakt de weg nog verder zodat hij in de BB onder het doorgaande spoor kan draaien, wordt dus zeg maar een hondenbot.
Moet nog wel even kijken of dit ook praktisch haalbaar is maar in mijn optiek heeft het wel wat.
Betekent wel dat ik in de mooie op maat gemaakte bakken moet gaan zagen en eigenlijk voordat ik ze in elkaar schroef/lijm.
Met de kerst eerst maar eens de achter en bovenkant in elkaar zetten en gronden, dan kan ik over de modules zelf nog even nadenken.
Ondertussen internet afspeuren naar inspireerde plaatjes.
Veder nog even over een naam zitten denken voor mijn modules, Woodsand (intermodale) hub is dat wat!?
Ook nog even kijken in wat voor landschap het gesitueerd moet worden, liefst iets afwijkends van de andere.
Dat vindt ik het mooie van dit BNLS-concept alles is weer anders, waardoor de giga-mogelijkheden van de hobby worden weergegeven.
Maar goed ben zelf niet gewent om iets p dit vlak met een groep te doen, dus we gaan verder met brainwaven.
Gelogd
guest7823
Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #51 Gepost op:
22 december 2014, 20:12:44 »
Cor,
Voor zo ver ik begrepen heb wat de opstelling in Houten een noodgreep was, ingegeven door de ruimte die we aangeboden kregen. Ik geloof dat we zelfs iets breder stonden als initieel toegestaan.
In ieder geval bij de N-baan is met de optie rekening gehouden om meer tussenruimte tussen de achterkanten van de modules te kunnen creeeren. Echter daarbij ben je dus ook afhankelijk van de beurs organisator.
Ik vermoed dat de h0 baan ook liever met iets meer ruimte tussen de bakken staat. Ik zou geen aanpassingen doen om met de situatie zoals die in Houten was te kunnen accomoderen.
Voorals nog zou ik maar uitgaan van een lange lijn (met evt een hoek) met twee keerlussen aan het einde. Dat is vooralsnog de standaard oplossing
Gelogd
Simplex
Offline
Berichten: 7185
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #52 Gepost op:
22 december 2014, 20:18:53 »
Ben benieuwd, dat word een mooi stukje rangeerwerk.
Ik ben btw bezig met een systeem zodat je thuis ook makkelijk kunt spelen met je bakkies.
Gelogd
Mvh Steef
Tjalling
Offline
Berichten: 3393
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #53 Gepost op:
22 december 2014, 21:29:21 »
Hoi Cor,
Wat is voor jou een reden om bij de achterkant van de module te kunnen komen? Door de opzet van de bakken met achtergrond en frieslijst is de achterkant in principe afgesloten. Zaken als extra trafo's, schakelaars etc kun je onder de bak kwijt. Via het gordijn aan voorkant kun je er bij.
Groet,
Tjalling
Gelogd
modulebaan.nl
guest7822
Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #54 Gepost op:
23 december 2014, 00:20:55 »
HoiCor,
De opstelling in Houten was inderdaad eerder niet voorzien, maar werkte eigenlijk prima, zonder ingewikkelde aanpassingen. We hebben een mechanica teampje bestaande uit Henk (derailed), Hendrik Jan en ik zei de gek, dat oa bezig is met het ontwikkelen van opstel mogelijkheden, het vast aanbrengen van de rails op de keerlus bakken, en het ontwikkelen van hoekbakken van 45 en 90 graden, of een veelvoud daarvan. We kunnen dan in allerlei vormen staan, en ons optimaal aanpassen aan de beschikbare ruimte. Deze was inderdaad qua opbouwen wat lastig, maar niet onmogelijk. Een wat ruimere ovaal is prettiger, dan kan je er bij het opbouwen makkelijker bij.
Je idee met DCCar klinkt geweldig, je zou ook ' ondergronds' terug kunnen gaan, daan gaan lege wagens naar binnen en volle weer naar buiten.
Een doorgang naar je BB maken is geen punt hoor, en de voorrand aanpassen hebben de meesten gedaan.
Walter
Gelogd
Cor Bos
Offline
Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #55 Gepost op:
23 december 2014, 09:58:03 »
Dank voor de reacties,
Ik wou aan de achterkant kunnen komen i.v.m. het eventueel stilvallen van een auto en wissel bediening.
Had er niet aan gedacht dat dit ook van de onderkant kan gebeuren.
Het laten rondrijden is een heel goed plan en zelfs beter realiseerbaar dan een krappe lus binnen 30 cm, thanks
Zoals ik het plan nu voor ogen heb, wordt er niet gerangeerd en is de hub statisch.
Heb hiervoor gekozen om juist de grote lengte van de treinen in de U.S. enigszins te kunnen uitbeelden.
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #56 Gepost op:
23 december 2014, 10:54:32 »
Hoi Cor,
binnen de mechanicagroep van de forumbaan denken we verder na over de opstelling. Het moduleconcept gaat uit van flexibiliteit zodat verschillende vormen gebouwd kunnen worden: alle inbrengen naast elkaar, met aan weerszijden een keerlus. Of, zoals vorige week in Houten: met de ruggen naar elkaar een rondlopende baan opstellen.
Bij die laatste mogelijkheid is er weinig ruimte achter de bakken: 36cm (volgens de jongste ontwerpen)
Dat is wel iets om rekening mee te houden. In principe is de achterkant bij deze opstelling dus bereikbaar. Maar makkelijk is anders.
Dan nog even over het verlagen van de voorkant voor de aanleg van een weg:
Voor mijn module "Glen Moddle" heb ik ook aardig zitten figuurzagen:
Vrijwel de hele voorkant is bij mij omlaag gegaan. Links zelfs 9cm. Het ging niet ten koste van de stijfheid.
succes
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Cor Bos
Offline
Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #57 Gepost op:
12 januari 2015, 00:23:17 »
Goede avond,
Vanavond de eerste fries in elkaar geschroefd/lijmt.
Was in het hele pakket nog we even uitzoeken wat nu bij wat hoorde.
Gelukkige op tijd gezien dat het gat in de buitenste ribben niet in het midden zit maar asymmetrisch.
Heb de “lange” kant naar onderen gehouden, gezien het op mijn eigen inbreng is denk ik dat het niet zo heel uitmaakt, zolang je op jou deel maar het zelfde hanteert.
Verder op de plaat van de bak zelf nog wat met wissels lopen schuiven. (bak zelf is nog niet in elkaar)
Eigenlijk valt de “diepte” best tegen, als je daar een hefttruck met container wil kunnen laten draaien heb je behoorlijk wat cm ’s nodig.
Moet dus iets met de achtergrond gaan doem om een “aannemelijke” Amerikaanse intermodal hub te krijgen.
Ik wil zeker een uitwijkspoor behouden, waar ik mijn “trein” kan “stallen”, gezien in MIJN optiek de treinen in de USA vreselijk lang zijn, en ik niet anderen wil opzadelen dat ik om ook een rondje te willen rijden de modules van de buren nodig heb om hen samen te stellen.
Dat was ook mijn hoofdrede on voor 3 bakken te gaan.
Mijn laatste ingeving om iets met DC-Cars te gaan doen mede aangevuld door Walters idee om deze rond lopen te maken i.p.v. een hondenbot, lijkt mijn iets wat ik moet zien te behouden.
Voor publiek is het Immers leuk als er iets gebeurd.
Hierdoor moet het opstelspoor dus naar achter, da’s dus minder ruimte voor scenery en perrons.
nog maar eens naar kijken dus hoe dan toch een goede impressie te geven van het geheel.
Afgelopen weken wel even op internet zitten kijken naar in welke omgeving ik het zou plaatsen, hoewel ik met dit thema niet veel landschap zal uitbeelden.
Bij de USA kan je natuurlijk alle kanten op, maar met in het achterhoofd dat de BNLS-modules bedoelt zijn om “het publiek” de diversiteit van de hobby te laten zien, zocht ik dus iets wat snel op andere modules te vinden zou zijn.
Net als het thema, uitgaand van het materiaal dat ik al heb, (dat is voornamelijk BNSF) ben ik gaan zoeken.
Ik kwam al snel terecht op iets woestijnachtigs maar moest i.v.m. de toegangsweg ook “rotsen“ hebben zodat ik aannemelijk onder het spoor kan zaken met de auto’s.(niet dat ik onder het emplacement door ga maar buiten zicht.)
Maar goed om een lang verhaal kort te houden, mijn keuze is gevallen op zuid-Californië , hier is ook het plaatjes Needles wat mij gelijk de inspiratie gaaf voor de naam of mijn modules.
Vertaald naar het Nederlands is Needles natuurlijk Naalden.
Maar ja, naalden en Hollanders wordt al gouw vertaald naar, middelen die ons in hogere sferen brengen.
Daarom wat ruimer gaan denken en kwam hierdoor op spelden.
Google gecheckt of spelden bestond als plaats.
Geen hits!!
Dat is goed, mijn inbreng wordt dus “Spelden, CA, USA”
wordt vervolgd....
«
Laatst bewerkt op: 12 januari 2015, 00:30:10 door Cor Bos
»
Gelogd
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
Moderator
Offline
Berichten: 8406
Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #58 Gepost op:
12 januari 2015, 10:52:54 »
Hi Cor,
goed bezig lees ik zo.
DC-Cars is ook een leuke toevoeging.
Ben benieuwd!
Gr.
Edsko
Gelogd
Grasland
Chris80
Offline
Berichten: 3375
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
«
Reactie #59 Gepost op:
12 januari 2015, 14:01:17 »
Dat klinkt allemaal veelbelovend! Klaar voor Rail 2015
?
Groet,
Chris
Gelogd
Bouw Zeedoorn.
Modulebaan.nl L'Esimé
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS-Module: "Intermodal hub USA"