Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 11:55:05
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 11:51:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:49:38
FS UIC-X wagens en hun varianten door 1200blauw
Vandaag om 11:38:41
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 11:21:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:20:00
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
  

Auteur Topic: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"  (gelezen 32673 keer)

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #30 Gepost op: 12 november 2014, 00:25:11 »
Hoi Paul,

Dat wil ik wel. :)

Gezien sommige berichten hier, PM 's  en zelfs een telefoon gesprek  heb ik Edsko vanavond gevraagd  om toch de 3 bakken voor mij te zagen.
Zoals in de PM's  vermeld: ligt het ook voornamelijk aam mij omdat ik niet gewend om op spoorgebied iets "samen" met andere te doen.

Juist omdat ik eigenlijk een "einzelgänger" ben maak ik plannen van "dat" wil ik (ongeveer) doen.
Ik moet gewoon nog even leren de commentaren waar ik iets mee kan te gebruiken en de rest gewoon te negeren :)

Natuurlijk speel ook een rol dat, het mijzelf ook leuk lijkt om te doen en (volgens mij) dit thema haalbaar moet zijn om "aannemelijk" over te brengen.

Grt

Cor



« Laatst bewerkt op: 12 november 2014, 00:30:44 door Cor Bos »

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #31 Gepost op: 12 november 2014, 00:56:59 »
Cor,

Nee het is niet makkelijk een stelletje normale individualisten als jij en ik mee te doen met een ander stelletje totaal contactgestoorde individualisten die het allemaal anders doen als jij. De ene helft doet het slechter als jij en de andere helft doet het beter als jij en ze hebben allemaal commentaar op wat je doet en vinden dat het anders moet wat jij doet.

Dat is een uitgangspunt, maar ...... je kan het ook anders zien: gewoon blijmoedig je hobby delen en soms ineens vanuit onverwachte hoek iets leren warvan jou hobby nog leuker wordt.

Met elkaar op een beurs staan en ervaringen uitwisselen met medebouwers is een erg leuk en boeiend onderdeel van de hobby. Of het nu gaat om medebouwers of bezoekers, je inbreng zal altijd commentaar opleveren, maar overall leuk en leerzaam commentaar.

Ik zal je mijn inspannngen en bezigheden van vanavond besparen, maar d'r is de nodige energie gaan zitten om het mooie concept van de BNLS modulebaan naar het volgende niveau te brengen. Deels niet leuk, maar .... . het beoogde eindresultaat maakt het de moeite waard.

Hou ajb in de gaten dat een forum qua communicatie een hoop bezwaren / risico's / nadelen heeft. Het komt vaak harder over dan het feitelijk bedoelt is. Op basis van een tijdje ervaring kan ik zeggen dat ogenschijnlijke tegenstanders vaak medestanders zijn die je verkeerd begrepen of geintrepeteerd hebt. Dat blijkt dan ineens tijdens een life ontmoeting en wees er van overtuigd: mee draaien in een BNLS event is een idieale manier om dat soort ontmoetingen mee te maken.

Met de BNLS modules streven we er naar om alle niveau bouwers te willen faciliteren. Natuurlijk zijn de "OnTrax niveau"  banen erg mooi, maar modelspoorbouw is ook een felgroene grasmat en een tapijtrijdersbaan. Ik praat nu even voor mijzelf, maar ..... dat moet allemaal kunnen binnen het BNLS modulebaan concept.

Kortom doe gewoon mee, leer van commentaar wat je bevalt en negeer datgene wat je niet bevalt. En soms zal ineens blijken dat genegeerd commentaar helemaal niet negatief bedoelt was, maar enkel toendertijd niet goed op z'n plek viel.

En als het echt te erg wordt: "meld aan moderator"  dan mogen die het voor je oplossen. (alleen niet te vaak doen, want dan kom ik niet aan mijn baantje toe  :-\)

Dus: blij dat jij je besluit het heroverwogen en welkom (y). En dat USA thema: gewoon doen. D'r is vast nog wel een UK rijder met Flying Scotsman en een d'r rijdt genoeg Amerikaans spul in Europa. Al geef ik toe dat double-stack een beetje gedoe wordt ( volgens een minister van verkeer en waterstaat moet het gewoon in de Botlektunnel kunnen, maar hoe ze dat met de waslijn oplost ..... )

Roeltje!

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #32 Gepost op: 12 november 2014, 09:53:45 »
Cor, mooi dat je weer verder gaat (y)

Paul, mooi gesproken (y)

Groet, Roelof
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #33 Gepost op: 12 november 2014, 09:58:08 »
Citaat
....... Al geef ik toe dat double-stack een beetje gedoe wordt ( volgens een minister van verkeer en waterstaat moet het gewoon in de Botlektunnel kunnen, maar hoe ze dat met de waslijn oplost ..... )

Container als stroomafnemer  ??? :P

Alle gekheid, Cor ik ben nienieuwd naar je eerste stappen (en schetsen)  (y)

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7027
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #34 Gepost op: 12 november 2014, 10:00:07 »
De eerste driedubbele bijdrage...
ambitieus!
Welkom bij de modulisten, Cor!

howdy
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8379
  • Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #35 Gepost op: 12 november 2014, 10:09:31 »
 (y) (y)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 15264
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #36 Gepost op: 12 november 2014, 11:31:38 »
  heb ik Edsko vanavond gevraagd  om toch de 3 bakken voor mij te zagen.

Cor, ondanks dat je niet van commentaar houdt toch een kleine niet onbelangrijke correctie; Edsko is coördinator geworden van de groep nadat wij (KeesJan, Martin en ik) het overgedragen hebben na de opstart. De bakken worden niet door Edsko gemaakt maar door Martin Welberg, hier bekend onder de forumnaam "Milocomarty". Hij heeft destijds een speciale actie opgezet om bij hem een startpakket te kunnen kopen en ook heeft hij een aantal bouwdagen georganiseerd bij hem om de kits in elkaar te zetten. De pakketten zijn nog steeds bij hem te bestellen en hij zal je graag verder helpen.

Waarvan akte. Succes verder met je poging.

@Paul; helemaal top verwoord, en hopelijk is de boodschap bij Cor nu wel duidelijk en ziet hij in dat het allemaal goed bedoeld is/was. De tijd zal het gaan leren ;)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8379
  • Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #37 Gepost op: 12 november 2014, 11:41:01 »
Doe ik daar weer een kleine correctie bovenop.  ;)
Het verhaal van Ronald klopt. Echter, Martin heeft mij gevraagd tussen hem en de deelnemers te gaan zitten ivm communicatie/verzamelen/admin afhandeling, zodat hij zich kan focussen op het zaagwerk. Dat wist Ronald nog niet, maar nu wel.  :D
Dus je bestelling bij mij is correct. Ik zaag alleen niet zo strak als Martin  :-\, vandaar dat hij dat blijft doen.  (y)

Gr.

Edsko

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 15264
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #38 Gepost op: 12 november 2014, 13:03:02 »
Top (y)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #39 Gepost op: 12 november 2014, 17:58:11 »
Cor,

Even van uit de praktijk een paar gedachten:

Krabbel je even serieus achter je oren over het gaan gebruiken van drie bakken van 120 cm.

Drie bakken is een serieus volume om te vervoeren. In een redelijke standaard auto wordt twee bakken al een uitdaging en in een stationwagen is drie bakken soms ook al niet mogelijk. Ik heb in een Peugeot Partner (met uitgenomen achterbank) met heel veel pijn en moeite drie bakken kunnen prakken. Maar hierbij moet ik dus opmerken dat het hierbij om 2 keerlusbakken ging die geen scenery bevatten en dus ERG plat waren. Ook mijn code 40/55/80 demobak kan heel erg plat worden omdat daar ook geen scenery op zit en de rest er vanaf te halen is. Drie bakken met scenery worden al gauw groot / weinig comprimeerbaar voor transport. Dat betekent dus dat jij dan eigenlijk voor iedere beurs al gauw een bestelbusje tot je beschikking moet hebben. Bij het gebruik van 2 bakken wordt transport al iets makkelijker.

Het zijn zomaar even wat gedachten die ik met je wou delen.

DEUVM, zoals ze dan plachten te zeggen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10543
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #40 Gepost op: 12 november 2014, 18:08:10 »
Ter illustratie van het verhaal van Paul; dit is één standaard bak met losse BB's en poten achterin een Renault Mégane Estate met neergeklapte achterbank (ja, ja, de Opel Kadett anno 2014 onder de leaserijders  ;D). Voor Eurospoor kwam daar nog een verhuisdoos aan voedingen, autootjes, treinen en gereedschap bij, en die ging op de bijrijdersstoel.


Maar vooral gaan bouwen; enorm leuk om je ervaringen hier te delen.  (y)
« Laatst bewerkt op: 12 november 2014, 18:10:00 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #41 Gepost op: 12 november 2014, 21:50:09 »
Goedenavond,

Blij dat ik het goed gelezen had en de bestelling bij de juiste persoon geplaatst. :)

Hoewel ik een vrij grootte auto heb (Citroen C5) was het punt van transporteren ook al bij mij opgekomen.
Sommige Scenery delen zullen dus afneembaar gemaakt moeten worden zodat het voor transport zo compact mogelijk is.
Zit zelf te denken om een soort van "kopschot" te maken waarmee ik twee bakken (de bovenste onderste boven) aan elkaar kan schroeven voor transport, moet uiteraard ok even kijken hoe zwaar dat dan wordt. :)

Het thema voor de "bakken" zelf is op zich niet zo heel volumineus.
Wat ik wellicht onderschat is de hoeveelheid "ruimte" die het rollend materiaal met zich mee brengt.
Dat moet ik nog even bekijken, kan eventueel voor het kleine "spul" ook nog de ski-koffer op de auto zetten. :)

Laat ik eerst maar eens beginnen,
Heb vandaag de boekjes "intermodal Modeler's Guide, volume 1" van Model Railroading en"Intermodal, Equipment & Operations" van Jeff Wilson zitten doorbladeren.
Leuk!, dat Amerikaanse gedoe begint langzaam bij mij terug te komen. :D :D

Van het weekend maar eens even door de dozen op zolder spitten volgens mij had ik een kit om een rek te bouwen waar je trailer op zijn "achterkant" in kunt zetten, plus een Kibri heftruck om deze converteren om de werkzaamheden (schaal 1/87)  te doen.

Dat is misschien wel leuk on vast mee te beginnen.

Groet


Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #42 Gepost op: 13 november 2014, 08:51:38 »
Citaat
...........
Krabbel je even serieus achter je oren over het gaan gebruiken van drie bakken van 120 cm.
........

Ik heb om die reden 2x 110 cm  ::) Alhoewel geen kleine auto (5 serie Touring) wil ik niet in de problemen komen. 120 wil net niet  :-[

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

guest7822

  • Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #43 Gepost op: 13 november 2014, 09:12:05 »
Cor,

De wanden van je BlackBox kunne dienen als kopschot, als je de gaten van je fries overneemt in je module. Daar is ruimte zat voor. Ik heb voor mijn centrale module met brug een front en twee zijkamten gemaakt om er een degelijke transport verpakking voor te maken. Bij mij moet die op het dak......



Walter

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #44 Gepost op: 13 november 2014, 19:10:51 »
zo, da's een heel gevaarte :D

Nadeel van de blackboxen gebruiken is dat het dan weer langer wordt :)