Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door barry1972
Vandaag om 23:22:22
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door roadster36
Vandaag om 23:17:59
Hondekop met geluid n-scale door Keessap
Vandaag om 23:00:40
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden? door Jan-Peter
Vandaag om 22:57:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:46:25
Brawa 2021 door W. Thomas
Vandaag om 22:41:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door bosje77
Vandaag om 22:38:16
Mat '36, 445. Zelfbouw. door Peter Kleton
Vandaag om 22:26:21
Roco loks op Fleischmann Profi-rails door Luc2000
Vandaag om 22:15:46
Gratis gordijnen van Faller door Rinus H0
Vandaag om 22:10:36
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door jerrytrein
Vandaag om 22:05:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 22:01:34
Puls-breedte-sturing, schadelijk voor motor of decoder? door Carel Ruysink
Vandaag om 21:46:28
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 21:31:02
Modelspoorbaan Fleischmann door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:30:23
Dönsdorfer Bauberichte door Wim Vink
Vandaag om 21:26:12
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 21:24:58
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 21:24:16
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:15:27
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:50:58
Ergensnergens in H0e door Huup
Vandaag om 20:50:36
Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Rob Ellerman
Vandaag om 20:27:17
BEMO 2021 door martijn v m
Vandaag om 20:23:14
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
Vandaag om 20:22:36
Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
Vandaag om 20:20:47
Artitec 6 deurs stalen D door VAM65
Vandaag om 19:50:24
Mehano Blue Tiger DCC, loopt slecht. Decoder defect? door spock
Vandaag om 19:26:59
Artitec vierdeurs stalen D door VAM65
Vandaag om 18:34:23
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
Vandaag om 18:22:38
Fleischmann slanke wissels geeft ontsporingen. door Hasenwald
Vandaag om 17:54:03
  

Auteur Topic: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"  (gelezen 27662 keer)

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #30 Gepost op: 12 november 2014, 00:25:11 »
Hoi Paul,

Dat wil ik wel. :)

Gezien sommige berichten hier, PM 's  en zelfs een telefoon gesprek  heb ik Edsko vanavond gevraagd  om toch de 3 bakken voor mij te zagen.
Zoals in de PM's  vermeld: ligt het ook voornamelijk aam mij omdat ik niet gewend om op spoorgebied iets "samen" met andere te doen.

Juist omdat ik eigenlijk een "einzelgänger" ben maak ik plannen van "dat" wil ik (ongeveer) doen.
Ik moet gewoon nog even leren de commentaren waar ik iets mee kan te gebruiken en de rest gewoon te negeren :)

Natuurlijk speel ook een rol dat, het mijzelf ook leuk lijkt om te doen en (volgens mij) dit thema haalbaar moet zijn om "aannemelijk" over te brengen.

Grt

Cor



« Laatst bewerkt op: 12 november 2014, 00:30:44 door Cor Bos »

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #31 Gepost op: 12 november 2014, 00:56:59 »
Cor,

Nee het is niet makkelijk een stelletje normale individualisten als jij en ik mee te doen met een ander stelletje totaal contactgestoorde individualisten die het allemaal anders doen als jij. De ene helft doet het slechter als jij en de andere helft doet het beter als jij en ze hebben allemaal commentaar op wat je doet en vinden dat het anders moet wat jij doet.

Dat is een uitgangspunt, maar ...... je kan het ook anders zien: gewoon blijmoedig je hobby delen en soms ineens vanuit onverwachte hoek iets leren warvan jou hobby nog leuker wordt.

Met elkaar op een beurs staan en ervaringen uitwisselen met medebouwers is een erg leuk en boeiend onderdeel van de hobby. Of het nu gaat om medebouwers of bezoekers, je inbreng zal altijd commentaar opleveren, maar overall leuk en leerzaam commentaar.

Ik zal je mijn inspannngen en bezigheden van vanavond besparen, maar d'r is de nodige energie gaan zitten om het mooie concept van de BNLS modulebaan naar het volgende niveau te brengen. Deels niet leuk, maar .... . het beoogde eindresultaat maakt het de moeite waard.

Hou ajb in de gaten dat een forum qua communicatie een hoop bezwaren / risico's / nadelen heeft. Het komt vaak harder over dan het feitelijk bedoelt is. Op basis van een tijdje ervaring kan ik zeggen dat ogenschijnlijke tegenstanders vaak medestanders zijn die je verkeerd begrepen of geintrepeteerd hebt. Dat blijkt dan ineens tijdens een life ontmoeting en wees er van overtuigd: mee draaien in een BNLS event is een idieale manier om dat soort ontmoetingen mee te maken.

Met de BNLS modules streven we er naar om alle niveau bouwers te willen faciliteren. Natuurlijk zijn de "OnTrax niveau"  banen erg mooi, maar modelspoorbouw is ook een felgroene grasmat en een tapijtrijdersbaan. Ik praat nu even voor mijzelf, maar ..... dat moet allemaal kunnen binnen het BNLS modulebaan concept.

Kortom doe gewoon mee, leer van commentaar wat je bevalt en negeer datgene wat je niet bevalt. En soms zal ineens blijken dat genegeerd commentaar helemaal niet negatief bedoelt was, maar enkel toendertijd niet goed op z'n plek viel.

En als het echt te erg wordt: "meld aan moderator"  dan mogen die het voor je oplossen. (alleen niet te vaak doen, want dan kom ik niet aan mijn baantje toe  :-\)

Dus: blij dat jij je besluit het heroverwogen en welkom (y). En dat USA thema: gewoon doen. D'r is vast nog wel een UK rijder met Flying Scotsman en een d'r rijdt genoeg Amerikaans spul in Europa. Al geef ik toe dat double-stack een beetje gedoe wordt ( volgens een minister van verkeer en waterstaat moet het gewoon in de Botlektunnel kunnen, maar hoe ze dat met de waslijn oplost ..... )

Roeltje!

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #32 Gepost op: 12 november 2014, 09:53:45 »
Cor, mooi dat je weer verder gaat (y)

Paul, mooi gesproken (y)

Groet, Roelof
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1988
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #33 Gepost op: 12 november 2014, 09:58:08 »
Citaat
....... Al geef ik toe dat double-stack een beetje gedoe wordt ( volgens een minister van verkeer en waterstaat moet het gewoon in de Botlektunnel kunnen, maar hoe ze dat met de waslijn oplost ..... )

Container als stroomafnemer  ??? :P

Alle gekheid, Cor ik ben nienieuwd naar je eerste stappen (en schetsen)  (y)

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6202
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #34 Gepost op: 12 november 2014, 10:00:07 »
De eerste driedubbele bijdrage...
ambitieus!
Welkom bij de modulisten, Cor!

howdy
Hendrik Jan
Je bent nog lang niet zielig!

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 7314
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #35 Gepost op: 12 november 2014, 10:09:31 »
 (y) (y)

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 11758
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #36 Gepost op: 12 november 2014, 11:31:38 »
  heb ik Edsko vanavond gevraagd  om toch de 3 bakken voor mij te zagen.

Cor, ondanks dat je niet van commentaar houdt toch een kleine niet onbelangrijke correctie; Edsko is coördinator geworden van de groep nadat wij (KeesJan, Martin en ik) het overgedragen hebben na de opstart. De bakken worden niet door Edsko gemaakt maar door Martin Welberg, hier bekend onder de forumnaam "Milocomarty". Hij heeft destijds een speciale actie opgezet om bij hem een startpakket te kunnen kopen en ook heeft hij een aantal bouwdagen georganiseerd bij hem om de kits in elkaar te zetten. De pakketten zijn nog steeds bij hem te bestellen en hij zal je graag verder helpen.

Waarvan akte. Succes verder met je poging.

@Paul; helemaal top verwoord, en hopelijk is de boodschap bij Cor nu wel duidelijk en ziet hij in dat het allemaal goed bedoeld is/was. De tijd zal het gaan leren ;)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 7314
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #37 Gepost op: 12 november 2014, 11:41:01 »
Doe ik daar weer een kleine correctie bovenop.  ;)
Het verhaal van Ronald klopt. Echter, Martin heeft mij gevraagd tussen hem en de deelnemers te gaan zitten ivm communicatie/verzamelen/admin afhandeling, zodat hij zich kan focussen op het zaagwerk. Dat wist Ronald nog niet, maar nu wel.  :D
Dus je bestelling bij mij is correct. Ik zaag alleen niet zo strak als Martin  :-\, vandaar dat hij dat blijft doen.  (y)

Gr.

Edsko

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 11758
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #38 Gepost op: 12 november 2014, 13:03:02 »
Top (y)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #39 Gepost op: 12 november 2014, 17:58:11 »
Cor,

Even van uit de praktijk een paar gedachten:

Krabbel je even serieus achter je oren over het gaan gebruiken van drie bakken van 120 cm.

Drie bakken is een serieus volume om te vervoeren. In een redelijke standaard auto wordt twee bakken al een uitdaging en in een stationwagen is drie bakken soms ook al niet mogelijk. Ik heb in een Peugeot Partner (met uitgenomen achterbank) met heel veel pijn en moeite drie bakken kunnen prakken. Maar hierbij moet ik dus opmerken dat het hierbij om 2 keerlusbakken ging die geen scenery bevatten en dus ERG plat waren. Ook mijn code 40/55/80 demobak kan heel erg plat worden omdat daar ook geen scenery op zit en de rest er vanaf te halen is. Drie bakken met scenery worden al gauw groot / weinig comprimeerbaar voor transport. Dat betekent dus dat jij dan eigenlijk voor iedere beurs al gauw een bestelbusje tot je beschikking moet hebben. Bij het gebruik van 2 bakken wordt transport al iets makkelijker.

Het zijn zomaar even wat gedachten die ik met je wou delen.

DEUVM, zoals ze dan plachten te zeggen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9441
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #40 Gepost op: 12 november 2014, 18:08:10 »
Ter illustratie van het verhaal van Paul; dit is één standaard bak met losse BB's en poten achterin een Renault Mégane Estate met neergeklapte achterbank (ja, ja, de Opel Kadett anno 2014 onder de leaserijders  ;D). Voor Eurospoor kwam daar nog een verhuisdoos aan voedingen, autootjes, treinen en gereedschap bij, en die ging op de bijrijdersstoel.


Maar vooral gaan bouwen; enorm leuk om je ervaringen hier te delen.  (y)
« Laatst bewerkt op: 12 november 2014, 18:10:00 door Marc tramt »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #41 Gepost op: 12 november 2014, 21:50:09 »
Goedenavond,

Blij dat ik het goed gelezen had en de bestelling bij de juiste persoon geplaatst. :)

Hoewel ik een vrij grootte auto heb (Citroen C5) was het punt van transporteren ook al bij mij opgekomen.
Sommige Scenery delen zullen dus afneembaar gemaakt moeten worden zodat het voor transport zo compact mogelijk is.
Zit zelf te denken om een soort van "kopschot" te maken waarmee ik twee bakken (de bovenste onderste boven) aan elkaar kan schroeven voor transport, moet uiteraard ok even kijken hoe zwaar dat dan wordt. :)

Het thema voor de "bakken" zelf is op zich niet zo heel volumineus.
Wat ik wellicht onderschat is de hoeveelheid "ruimte" die het rollend materiaal met zich mee brengt.
Dat moet ik nog even bekijken, kan eventueel voor het kleine "spul" ook nog de ski-koffer op de auto zetten. :)

Laat ik eerst maar eens beginnen,
Heb vandaag de boekjes "intermodal Modeler's Guide, volume 1" van Model Railroading en"Intermodal, Equipment & Operations" van Jeff Wilson zitten doorbladeren.
Leuk!, dat Amerikaanse gedoe begint langzaam bij mij terug te komen. :D :D

Van het weekend maar eens even door de dozen op zolder spitten volgens mij had ik een kit om een rek te bouwen waar je trailer op zijn "achterkant" in kunt zetten, plus een Kibri heftruck om deze converteren om de werkzaamheden (schaal 1/87)  te doen.

Dat is misschien wel leuk on vast mee te beginnen.

Groet


Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1988
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #42 Gepost op: 13 november 2014, 08:51:38 »
Citaat
...........
Krabbel je even serieus achter je oren over het gaan gebruiken van drie bakken van 120 cm.
........

Ik heb om die reden 2x 110 cm  ::) Alhoewel geen kleine auto (5 serie Touring) wil ik niet in de problemen komen. 120 wil net niet  :-[

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

guest7822

  • Gast
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #43 Gepost op: 13 november 2014, 09:12:05 »
Cor,

De wanden van je BlackBox kunne dienen als kopschot, als je de gaten van je fries overneemt in je module. Daar is ruimte zat voor. Ik heb voor mijn centrale module met brug een front en twee zijkamten gemaakt om er een degelijke transport verpakking voor te maken. Bij mij moet die op het dak......



Walter

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
« Reactie #44 Gepost op: 13 november 2014, 19:10:51 »
zo, da's een heel gevaarte :D

Nadeel van de blackboxen gebruiken is dat het dan weer langer wordt :)