BeneluxSpoor.net forum

Wat zijn we aan het bouwen? => BNLS forumbaan => BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0 => Topic gestart door: Cor Bos op 09 november 2014, 20:53:40

Titel: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 09 november 2014, 20:53:40
Hoi, hoi,

Na wat wikken en wegen vandaag toch besloten om de sprong in het "diepe" te wagen en een 3-tal bakken bij Edsko te bestellen. :)

-Waarom 3 bakken!?
Nou,... omdat ik Amerikaans materiaal heb liggen waar ik niets mee doe en de "hoofdmoot" daar van is intermodal (Containers/trailers).
Tevens heb ik al diverse kranen en heftrucks, die ooit bedoeld waren voor een U.S. baan thuis.
Bij dit (moderne) materiaal staan er dus al gauw 2 of meer loc's voor een trein die toch al wat langer zijn als de gemiddelde Europese loc en dan praat in nog geen eens over de totale lengte van de trein. :)

Om dan toch een beetje het "Amerikaanse gevoel" te krijgen denk ik met 3 bakken een redelijk compromis te kunnen bereiken.

Volgens mij moet het wel haalbaar zijn om een leuke Amerikaanse Intermodal hub op deze modules uit te beelden.
Het is immers niet veel meer als een aftakking in een platform met wat kranen er boven  ;D
Daarbij zou ik de achterste sporen  gewoon "dood" kunnen laten lopen omdat er met double-stack toch niet rond gereden kan worden i.v.m. de hoogte en zijn dus louter decoratief.
De uiteinde kan ik verbergen achter gebouwen of struikgewas om de indruk te wekken dat deze "verder op" aansluiting vinden op het hoofdspoor.  ;)

Heb ook nog wat Peco code 80 liggen die kan ik mooi gebruiken voor de sidetracks zodat net als in het echt er verschil zit tussen de hoofd en zijlijnen.
Zit er nog wel over te denken om misschien in de hoofdlijn een opstelspoor te maken zodat ik de doorgaande trein daar af en toe kan "stallen"
Ik weet n.l. niet hoe jullie het doen bij tentoonstellingen, blijven de treinen dan onafgebroken achter elkaar door rijden!!?
Kan me namelijk best voorstellen dat als je een module hebt gemaakt met een idyllisch dorpje, je niet zit te wachten om iedere 4 minuten een paar diesels ter grootte van een klein flatgebouw door je dorp te hebben denderen.  ;D

Dit zijn zo mijn eerste gedachtes over de modules en het  (nieuw) leven inblazen van mijn USA materiaal.
Heb al wat globaal "in mijn hoofd" moet alleen nog verder uitgewerkt worden.

Met name de aansluiting op de achtergrond en natuurlijk een naam. :P

Als naam voor de hub zit ik te denken aan Cogate, Co, de eerste twee letters van mijn voornaam en Gate, als in Watergate  ;D
Of ook typische Amerikaans een nummer, "hub 3a", 3 = het aantal bakken, a = omdat het de eerste keer is dat ik iets met modules doe.  :)

nah ja, eerst maar even verder brainstormen, hopelijk wordt het wat.

Vr. groet

Cor



 

 


Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Jeronimos op 09 november 2014, 21:13:35
Ik vind de titel van dit draadje als naam ook wel geslaagd eigenlijk.

Succes met het brainstormen.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Tjalling op 09 november 2014, 21:25:45
Hoi, hoi,

Na wat wikken en wegen vandaag toch besloten om de sprong in het "diepe" te wagen en een 3-tal bakken bij Edsko te bestellen. :)

Heel verstandig! Van harte welkom!

......
Zit er nog wel over te denken om misschien in de hoofdlijn een opstelspoor te maken zodat ik de doorgaande trein daar af en toe kan "stallen"
Ik weet n.l. niet hoe jullie het doen bij tentoonstellingen, blijven de treinen dan onafgebroken achter elkaar door rijden!!?

Aftakkingen zijn van harte welkom, en daar is in voorzien. Gewoon doen dus (y)
Op Eurospoor hebben we een aantal treinen rondjes laten rijden, en verder niet zo heel veel, maar daar is wel ruimte voor wat afwisseling.

Kan me namelijk best voorstellen dat als je een module hebt gemaakt met een idyllisch dorpje, je niet zit te wachten om iedere 4 minuten een paar diesels ter grootte van een klein flatgebouw door je dorp te hebben denderen.  ;D
........

Dat hoort nou eenmaal bij het deelnemen aan een modulebaan als deze. Hopelijk schrikken jou grote diesels niet al te veel van idyllische Europese landschapjes  ;D

Ik ben er benieuwd wat je er van gaat maken, en zal je zeker volgen. Aarzel niet om hulp te vragen als je ergens tegenaan loopt, we helpen je graag!

Groet,
Tjalling

Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 09 november 2014, 22:17:01
... Cogate...
Ik las Colgate... Ik ik dacht even dat je een tandpasta overslag ging bouwen.  ;D

Maar euh, fijn om dit draadje hier te zien.  (y) Drie bakken wordt toch indrukwekkend hoor. Ik ben erg benieuwd naar je eerste braindumps.

Heel veel plezier en succes!

Gr.

Edsko
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Halma op 09 november 2014, 22:22:32
Succes Cor, ik ben benieuwd :)


Heb ook nog wat Peco code 80 liggen

'T is een kleinigheidje maar Peco heeft alleen 75, 83 en 100 in het programma ;)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 10 november 2014, 00:01:35
Heren dank voor jullie aanmoediging. :D

alleen:

Succes Cor, ik ben benieuwd :)

'T is een kleinigheidje maar Peco heeft alleen 75, 83 en 100 in het programma ;)

Tja, weet het,  had code 100 op mijn oude baan, mijn nieuwe wil ik met code geheel 75 doen, in mijn USA hype had ik code 83 geschaft.
ok in mijn enthousiasme riep ik code 80 i.p.v. 83 maar ik hoef daarbij niet het hele scala van Peco te horen!

Opbouwende kritiek is altijd goed, denigrerende kritiek niet, zoals hier van "ik weet het beter dan jij,  want ik heb mijn sporen al verdiend" niet.

Ben er eigenlijk al weer klaar mee, ga de bestelling cancelen.



Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Marty op 10 november 2014, 00:04:31
soooo... das rap  :o
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7823 op 10 november 2014, 00:22:25
Cor,

Bij email / postingen is het lastig te zien hoe iemand z'n commentaar bedoelt. Ga er gewoon vanuit dat het met een knipoog / tongue in cheek is bedoelt en je zal zien: het valt allemaal wel mee.

Ga gewoon voor je eigen lol die bakken bouwen en ga mee doen op beurzen. Je wilt niet weten hoeveel pret je jezelf ontzegt door niet mee te doen. Kijk of je een ontwerp kan maken waarbij je evt met een bak kan beginnen en in een later stadium kan uitbreiden naar 2-3

Zomaar wat vriendelijk en opbouwend bedoelde gedachtenspinsels en hopelijk tot ziens bij de eerste volgende BNLS module bijeenkomst
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Martin Welberg op 10 november 2014, 01:31:25
Geloof dat ik verder nix zeg  ;) ;D
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 10 november 2014, 01:33:15
Hoi Paul,

Voor het thema, wat ik in gedachte had is 1 bak gewoon niet afdoende, tenminste niet als je dat aan de buiten wereld wilt tonen.
Trouwens denk ik dat mijn thema "makkelijker" is te bouwen als dat van sommige anderen.

Maar heb ondertussen bij Edsko de order gecanceld.

Ik heb er geen zin an om terwijl ik nog niet eens begonnen ben "afgetikt"  te worden met het hele scala van Peco (terwijl ik alle 3 H0 tracks  zelf in huis heb) omdat ik het code 80 i.p.v.. 83 noemde.

Hoe moet dat dan als ik verder ben en in een voor mij grijs gebied kom?

Zoals ik al kenbaar had gemaakt, ik heb nog nooit modules gemaakt en ben dus ook nooit op beurzen/tentoonstelling geweest,
Iets wat je niet kent, kan je ook niet "missen" :)

Heb een lange tijd lopen twijfelen of ik wel of niet deel zou nemen aan de BNLS module-baan.
Maar, ...misschien ben ik gewoon niet geschikt om samen met anderen iets op modelspoor te doen.

Grt

Cor



Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Martin Welberg op 10 november 2014, 02:40:04
Jammer...
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Halma op 10 november 2014, 09:39:44

Zomaar wat vriendelijk en opbouwend bedoelde gedachtenspinsels en hopelijk tot ziens bij de eerste volgende BNLS module bijeenkomst

Paul, zo was het niet eens bedoeld...... Vond 't juist leuk dat Cor, net als ik, Amerikaans ging doen. Maar zoals hij er klaar mee is ben ik dat ook al. Als je zulke lange tenen hebt moet je inderdaad niet in groepsverband iets willen gaan doen. Sorry.

zoals hier van "ik weet het beter dan jij,  want ik heb mijn sporen al verdiend" niet.

Als je mij daarmee bedoeld; ik heb idd al een en ander gedaan. Wat ik doe doe ik niet alleen voor mijzelf maar ook om anderen te inspireren. Zo stond ik aan de wieg van de BNLS modulebaan en vind t geweldig hoe ver het nu gekomen is. Jou beschuldiging (als je het zo mag noemen) is dan ook ronduit een belediging die kant noch wal raakt.

Als er 1 enthousiast de hobby promoot dan ben ik dat wel.

Ik heb er geen zin an om terwijl ik nog niet eens begonnen ben "afgetikt"  te worden met het hele scala van Peco (terwijl ik alle 3 H0 tracks  zelf in huis heb) omdat ik het code 80 i.p.v.. 83 noemde.

Ik heb je niet afgetikt, in dit geval ligt dat toch echt aan jezelf. Ik heb die codering niet verzonnen, dat heeft Peco gedaan. Het spul heet nu eenmaal code 83 en het is een railprogramma dat speciaal voor US rijders geproduceerd is. Feiten Cor, daar kan ik verder niks aan doen.

Wens je verder veel plezier met je activiteiten.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Marty op 10 november 2014, 11:19:59
ik moet opeens aan die reclame van de defensie denken  ;D ;D
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Halma op 10 november 2014, 11:43:26
 :) ;)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Stedahult op 10 november 2014, 11:46:36

Hoe moet dat dan als ik verder ben en in een voor mij grijs gebied kom?

Zoals ik al kenbaar had gemaakt, ik heb nog nooit modules gemaakt en ben dus ook nooit op beurzen/tentoonstelling geweest,
Iets wat je niet kent, kan je ook niet "missen" :)

Maar, ...misschien ben ik gewoon niet geschikt om samen met anderen iets op modelspoor te doen.


Inderdaad, als je bij een positieve opmerking van dhr. Halma
de handdoek meteen achter de modulebak deponeerd. Dan
kun je je dat afvragen.

Als ik even naar mijzelf kijk, en dus ook naar alle kritieken die ik zij
het positief of negatief gehad heb. Dan was ik nooit zover gekomen,
dan waar ik nu sta. Ook dat is oa de verdienste van diezelfde Halma...

Dus niet mokken, maar gaan bouwen!
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Mudhen op 10 november 2014, 11:50:04
Lol.  ;D
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Halma op 10 november 2014, 11:50:16
Ook dat is oa de verdienste van diezelfde Halma...


Uiteraard, we hebben je flink achter de vodden gezeten ;)

Alle gekheid, dank voor je steun maar in dit geval is alle support die deze man krijgt niet gewenst door hem. Laat 'm lekker :)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 10 november 2014, 12:06:17
Cor,

wat Steef aangeeft is waar. Ronald steunt iedere bouwer hier op het forum. En als je dan ook nog Amerikaans gaat bouwen, heb je Ronald helemaal aan je kant staan. Juist daarom vind ik het zo jammer dat het nu zo loopt.
Dit forum is juist bedoeld om elkaar naar een hoger niveau te tillen en elkaar te helpen om (nog) beter in de hobby te worden. Ik zou het echt jammer vinden als je nu uitstapt, want ik vind je plan juist een pracht aanvulling voor de BNLS baan.

Dus wat Steef oof al zegt: hup, doorgaan met plannen maken en bouwen.  :) (y)

Gr.

Edsko
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Luit op 10 november 2014, 15:55:52
Wat kan de sfeer op 2 eigenlijk gelijke draadjes totaal verschillen.
Hier is het   :'( terwijl er elders een Nbaan aanvanger het totaal anders benaderd.
Daar is het al meerdere keren afgebrand en bouwt de topic starter gewoon door op de puinhopen ;D
Indachtig dat veel kritieken onderbouwd zijn en je hier ter lering en vermaak rondkijkt.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 10 november 2014, 16:29:51
Kleine correctie Luit, maar mijns inziens word in het topic van Hielke niets of niemand afgebrand. Daar wordt iemand bijgestaan, net zoals dat hier aanvankelijk ook gebeurde. En Hielke bouwt idd vrolijk door.  (y) Ik hoop dat dat hier ook gebeurd.
De sferen in beide topics is inmiddels we verschillend, dat klopt idd.  :-\

Gr.

Edsko
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Luit op 10 november 2014, 17:34:12
Hielke wordt niet afgebrand maar zijn plannen/ideeen belanden steeds in de prullenmand.
Maar dat weerhoud de plannenmaker niet om op de puinhopen weer nieuw te beginnen. Waarbij geleerd is van voorgaande foutjes.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 10 november 2014, 17:54:46
Eensch.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Hendrik Jan op 10 november 2014, 18:26:17
Ik durf het bijna niet te zeggen hier....
maar de afgesproken rails voor de BNLS-bak zijn code100.

howdy
Hendrik Jan

Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Stedahult op 10 november 2014, 18:35:04
Hendrik Jan..... brilletje nodig???

"Heb ook nog wat Peco code 80 liggen die kan ik mooi gebruiken voor
de sidetracks zodat net als in het echt er verschil zit tussen de hoofd en zijlijnen."

Staat in zijn eerste post....
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Hendrik Jan op 10 november 2014, 18:36:42
OEF...
gelukkig

HJ
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: .Vincent op 11 november 2014, 05:54:32
In de eerste mail van Cor staan veel smileys. In de mail van Ronald ook. Zou dus duidelijk moeten zijn.

Voor mijn begrip; wat zijn die code aanduidingen?



Waar zouden we zijn zonder de trein?
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Tjalling op 11 november 2014, 07:47:14
Dat is de hoogte vd railstaaf in 100sten van inches.

Groet,
Tjalling

Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: .Vincent op 11 november 2014, 08:31:51
Thanks
Ja dan snap ik ook de discussie over 80/100 versus 83/100.    ;D
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Reinier Z. op 11 november 2014, 09:27:04
Dat is de hoogte vd railstaaf in 100sten van inches.

Kleine correctie: duizendsten van inches. Code 100 = 100/1000 inch, dat is (nagenoeg) 2,5 mm.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7823 op 11 november 2014, 09:51:04
Dames en heren,

Een vriendelijk verzoek om de discussie hier verder te stoppen. Laten we eerst maar even kijken of Cor Bos nog gaat reageren en / of meedoen.

Paul Bender, team BNLS moderatoren
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 12 november 2014, 00:25:11
Hoi Paul,

Dat wil ik wel. :)

Gezien sommige berichten hier, PM 's  en zelfs een telefoon gesprek  heb ik Edsko vanavond gevraagd  om toch de 3 bakken voor mij te zagen.
Zoals in de PM's  vermeld: ligt het ook voornamelijk aam mij omdat ik niet gewend om op spoorgebied iets "samen" met andere te doen.

Juist omdat ik eigenlijk een "einzelgänger" ben maak ik plannen van "dat" wil ik (ongeveer) doen.
Ik moet gewoon nog even leren de commentaren waar ik iets mee kan te gebruiken en de rest gewoon te negeren :)

Natuurlijk speel ook een rol dat, het mijzelf ook leuk lijkt om te doen en (volgens mij) dit thema haalbaar moet zijn om "aannemelijk" over te brengen.

Grt

Cor



Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7823 op 12 november 2014, 00:56:59
Cor,

Nee het is niet makkelijk een stelletje normale individualisten als jij en ik mee te doen met een ander stelletje totaal contactgestoorde individualisten die het allemaal anders doen als jij. De ene helft doet het slechter als jij en de andere helft doet het beter als jij en ze hebben allemaal commentaar op wat je doet en vinden dat het anders moet wat jij doet.

Dat is een uitgangspunt, maar ...... je kan het ook anders zien: gewoon blijmoedig je hobby delen en soms ineens vanuit onverwachte hoek iets leren warvan jou hobby nog leuker wordt.

Met elkaar op een beurs staan en ervaringen uitwisselen met medebouwers is een erg leuk en boeiend onderdeel van de hobby. Of het nu gaat om medebouwers of bezoekers, je inbreng zal altijd commentaar opleveren, maar overall leuk en leerzaam commentaar.

Ik zal je mijn inspannngen en bezigheden van vanavond besparen, maar d'r is de nodige energie gaan zitten om het mooie concept van de BNLS modulebaan naar het volgende niveau te brengen. Deels niet leuk, maar .... . het beoogde eindresultaat maakt het de moeite waard.

Hou ajb in de gaten dat een forum qua communicatie een hoop bezwaren / risico's / nadelen heeft. Het komt vaak harder over dan het feitelijk bedoelt is. Op basis van een tijdje ervaring kan ik zeggen dat ogenschijnlijke tegenstanders vaak medestanders zijn die je verkeerd begrepen of geintrepeteerd hebt. Dat blijkt dan ineens tijdens een life ontmoeting en wees er van overtuigd: mee draaien in een BNLS event is een idieale manier om dat soort ontmoetingen mee te maken.

Met de BNLS modules streven we er naar om alle niveau bouwers te willen faciliteren. Natuurlijk zijn de "OnTrax niveau"  banen erg mooi, maar modelspoorbouw is ook een felgroene grasmat en een tapijtrijdersbaan. Ik praat nu even voor mijzelf, maar ..... dat moet allemaal kunnen binnen het BNLS modulebaan concept.

Kortom doe gewoon mee, leer van commentaar wat je bevalt en negeer datgene wat je niet bevalt. En soms zal ineens blijken dat genegeerd commentaar helemaal niet negatief bedoelt was, maar enkel toendertijd niet goed op z'n plek viel.

En als het echt te erg wordt: "meld aan moderator"  dan mogen die het voor je oplossen. (alleen niet te vaak doen, want dan kom ik niet aan mijn baantje toe  :-\)

Dus: blij dat jij je besluit het heroverwogen en welkom (y). En dat USA thema: gewoon doen. D'r is vast nog wel een UK rijder met Flying Scotsman en een d'r rijdt genoeg Amerikaans spul in Europa. Al geef ik toe dat double-stack een beetje gedoe wordt ( volgens een minister van verkeer en waterstaat moet het gewoon in de Botlektunnel kunnen, maar hoe ze dat met de waslijn oplost ..... )
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Roeltje! op 12 november 2014, 09:53:45
Cor, mooi dat je weer verder gaat (y)

Paul, mooi gesproken (y)

Groet, Roelof
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Railroadtycoon op 12 november 2014, 09:58:08
Citaat
....... Al geef ik toe dat double-stack een beetje gedoe wordt ( volgens een minister van verkeer en waterstaat moet het gewoon in de Botlektunnel kunnen, maar hoe ze dat met de waslijn oplost ..... )

Container als stroomafnemer  ??? :P

Alle gekheid, Cor ik ben nienieuwd naar je eerste stappen (en schetsen)  (y)

Allie
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Hendrik Jan op 12 november 2014, 10:00:07
De eerste driedubbele bijdrage...
ambitieus!
Welkom bij de modulisten, Cor!

howdy
Hendrik Jan
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 12 november 2014, 10:09:31
 (y) (y)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Halma op 12 november 2014, 11:31:38
  heb ik Edsko vanavond gevraagd  om toch de 3 bakken voor mij te zagen.

Cor, ondanks dat je niet van commentaar houdt toch een kleine niet onbelangrijke correctie; Edsko is coördinator geworden van de groep nadat wij (KeesJan, Martin en ik) het overgedragen hebben na de opstart. De bakken worden niet door Edsko gemaakt maar door Martin Welberg, hier bekend onder de forumnaam "Milocomarty". Hij heeft destijds een speciale actie opgezet om bij hem een startpakket te kunnen kopen en ook heeft hij een aantal bouwdagen georganiseerd bij hem om de kits in elkaar te zetten. De pakketten zijn nog steeds bij hem te bestellen en hij zal je graag verder helpen.

Waarvan akte. Succes verder met je poging.

@Paul; helemaal top verwoord, en hopelijk is de boodschap bij Cor nu wel duidelijk en ziet hij in dat het allemaal goed bedoeld is/was. De tijd zal het gaan leren ;)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 12 november 2014, 11:41:01
Doe ik daar weer een kleine correctie bovenop.  ;)
Het verhaal van Ronald klopt. Echter, Martin heeft mij gevraagd tussen hem en de deelnemers te gaan zitten ivm communicatie/verzamelen/admin afhandeling, zodat hij zich kan focussen op het zaagwerk. Dat wist Ronald nog niet, maar nu wel.  :D
Dus je bestelling bij mij is correct. Ik zaag alleen niet zo strak als Martin  :-\, vandaar dat hij dat blijft doen.  (y)

Gr.

Edsko
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Halma op 12 november 2014, 13:03:02
Top (y)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7823 op 12 november 2014, 17:58:11
Cor,

Even van uit de praktijk een paar gedachten:

Krabbel je even serieus achter je oren over het gaan gebruiken van drie bakken van 120 cm.

Drie bakken is een serieus volume om te vervoeren. In een redelijke standaard auto wordt twee bakken al een uitdaging en in een stationwagen is drie bakken soms ook al niet mogelijk. Ik heb in een Peugeot Partner (met uitgenomen achterbank) met heel veel pijn en moeite drie bakken kunnen prakken. Maar hierbij moet ik dus opmerken dat het hierbij om 2 keerlusbakken ging die geen scenery bevatten en dus ERG plat waren. Ook mijn code 40/55/80 demobak kan heel erg plat worden omdat daar ook geen scenery op zit en de rest er vanaf te halen is. Drie bakken met scenery worden al gauw groot / weinig comprimeerbaar voor transport. Dat betekent dus dat jij dan eigenlijk voor iedere beurs al gauw een bestelbusje tot je beschikking moet hebben. Bij het gebruik van 2 bakken wordt transport al iets makkelijker.

Het zijn zomaar even wat gedachten die ik met je wou delen.

DEUVM, zoals ze dan plachten te zeggen.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Marc tramt op 12 november 2014, 18:08:10
Ter illustratie van het verhaal van Paul; dit is één standaard bak met losse BB's en poten achterin een Renault Mégane Estate met neergeklapte achterbank (ja, ja, de Opel Kadett anno 2014 onder de leaserijders  ;D). Voor Eurospoor kwam daar nog een verhuisdoos aan voedingen, autootjes, treinen en gereedschap bij, en die ging op de bijrijdersstoel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_04_12_083114.jpg)

Maar vooral gaan bouwen; enorm leuk om je ervaringen hier te delen.  (y)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 12 november 2014, 21:50:09
Goedenavond,

Blij dat ik het goed gelezen had en de bestelling bij de juiste persoon geplaatst. :)

Hoewel ik een vrij grootte auto heb (Citroen C5) was het punt van transporteren ook al bij mij opgekomen.
Sommige Scenery delen zullen dus afneembaar gemaakt moeten worden zodat het voor transport zo compact mogelijk is.
Zit zelf te denken om een soort van "kopschot" te maken waarmee ik twee bakken (de bovenste onderste boven) aan elkaar kan schroeven voor transport, moet uiteraard ok even kijken hoe zwaar dat dan wordt. :)

Het thema voor de "bakken" zelf is op zich niet zo heel volumineus.
Wat ik wellicht onderschat is de hoeveelheid "ruimte" die het rollend materiaal met zich mee brengt.
Dat moet ik nog even bekijken, kan eventueel voor het kleine "spul" ook nog de ski-koffer op de auto zetten. :)

Laat ik eerst maar eens beginnen,
Heb vandaag de boekjes "intermodal Modeler's Guide, volume 1" van Model Railroading en"Intermodal, Equipment & Operations" van Jeff Wilson zitten doorbladeren.
Leuk!, dat Amerikaanse gedoe begint langzaam bij mij terug te komen. :D :D

Van het weekend maar eens even door de dozen op zolder spitten volgens mij had ik een kit om een rek te bouwen waar je trailer op zijn "achterkant" in kunt zetten, plus een Kibri heftruck om deze converteren om de werkzaamheden (schaal 1/87)  te doen.

Dat is misschien wel leuk on vast mee te beginnen.

Groet

Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Railroadtycoon op 13 november 2014, 08:51:38
Citaat
...........
Krabbel je even serieus achter je oren over het gaan gebruiken van drie bakken van 120 cm.
........

Ik heb om die reden 2x 110 cm  ::) Alhoewel geen kleine auto (5 serie Touring) wil ik niet in de problemen komen. 120 wil net niet  :-[

Allie
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7822 op 13 november 2014, 09:12:05
Cor,

De wanden van je BlackBox kunne dienen als kopschot, als je de gaten van je fries overneemt in je module. Daar is ruimte zat voor. Ik heb voor mijn centrale module met brug een front en twee zijkamten gemaakt om er een degelijke transport verpakking voor te maken. Bij mij moet die op het dak......

(http://i596.photobucket.com/albums/tt44/Wasmi01/IMG_0825.jpg)

Walter
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 13 november 2014, 19:10:51
zo, da's een heel gevaarte :D

Nadeel van de blackboxen gebruiken is dat het dan weer langer wordt :)


Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Koerts op 13 november 2014, 19:20:24
Die zitten eigenlijk altijd los Cor :) Alleen aan de bak als je de bakken aan elkaar koppeld. Dus dat moet niet het probleem zijn.

Groet Ronald.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Mudhen op 13 november 2014, 20:46:46
Niets zo veranderlijk als een mens.  (y) Wat een TOPic!
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7822 op 13 november 2014, 20:57:05
Cor,

Die bak is ook 11 cm hoger dan een standaard bak, vanwege de brug die erin zit, maar, je krijgt wel een goed idee van wat je moet vervoeren, en voor jou zijn dat er dan 3........ , of twee natuurlijk als je het landschap laag houdt, en je er twee omgekeerd bovenelkaar hangt. Maar dan nog, mijn andere bak in twee delen van 40 resp 80 cm zitten nog in de auto, met twee BB's op de voorstoel en de poten en kruizen er ook nog in. Mijn autootje zit nokkie vol dan.

Walter
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 13 november 2014, 21:34:58
Walter zit met zijn kin bovenop het stuur.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Marc tramt op 13 november 2014, 21:38:09
Neee, met zijn tanden in het stuur.  :D
Anyway; transport is we een issue.. Maat van de bak is best fors, en met een beetje landschap erin vervalt elke mogelijkheid om hem compacter in te pakken.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 22 december 2014, 20:01:09
Goede avond,

Net als een aantal anderen verleden week mijn 3 modules ophalend, best nog wel een hele vracht.
Het was prachtig om zien hoe de BNLS-module baan zich daar manifesteerde, mooie modules, zeker het streven waard om te proberen te evenaren, hoewel ik ook een compleet ander thema heb.  :P ;D

Wat mij wel opviel was dat de modules in een ovaal  stonden waardoor er eigenlijk geen toegang was tot de achterzijde van de modules.
Gebeurt de vaker?
Ik vraag dit omdat het natuurlijk wel iets is om rekening mee te houden bij het ontwerp, aangezien ik nu nog van 0 begin.
Dacht namelijk dat er keerlussen aan de uiteinde zaten.

OK, terug naar mijn inbreng., afgelopen week wat zitten schuiven met wissels, eigenlijk is 55 cm diepte niet veel voor Amerikaanse begrippen.
Gebouwen wordt sowieso moeilijk omdat er dan de heftrucks ”opgesloten” zitten op het perron, nog maar eens bekijken.
Wordt wel “de kunst van het weglaten” denk ik, om een aannemelijk geheel te krijgen.  :)

Verder heb ik nog een “opwelling ”gekregen met betrekking tot de voorkant van de bakken.
De rails ligt, hart op voorkant 17,5 cm, dat betekend dus dat ik circa 15 centimeter heb on nog wat mee te doen.
Het lijkt mij leuk om daar een weg te creëren met het DC-Car systeem zodat de trucks echt rijden.
Deze weg leg ik dan een paar cm lager en aan de uiteinde zakt de weg nog verder zodat hij in de BB onder het doorgaande spoor kan draaien, wordt dus zeg maar een hondenbot.
Moet nog wel even kijken of dit ook praktisch haalbaar is maar in mijn optiek heeft het wel wat.

Betekent wel dat ik in de mooie op maat gemaakte bakken moet gaan zagen en eigenlijk voordat ik ze in elkaar schroef/lijm. ::)
Met de kerst eerst maar eens de achter en bovenkant in elkaar zetten en gronden, dan kan ik over de modules zelf nog even nadenken.

Ondertussen internet afspeuren naar inspireerde plaatjes.

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/imagesACP66A1R.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/imagesACP66A1R.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/intermod01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/intermod01.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/intermod08.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/intermod08.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/intermod06.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/intermod06.jpg)

Veder nog even over een naam zitten denken voor mijn modules,  Woodsand (intermodale) hub is dat wat!?
Ook nog even kijken in wat voor landschap het gesitueerd moet worden, liefst iets afwijkends van de andere.
Dat vindt ik het mooie van dit BNLS-concept alles is weer anders, waardoor de giga-mogelijkheden van de hobby worden weergegeven. (y)

Maar goed ben zelf niet gewent om iets p dit vlak met een groep te doen, dus we gaan verder met brainwaven.   8)


Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7823 op 22 december 2014, 20:12:44
Cor,

Voor zo ver ik begrepen heb wat de opstelling in Houten een noodgreep was, ingegeven door de ruimte die we aangeboden kregen. Ik geloof dat we zelfs iets breder stonden als initieel toegestaan.

In ieder geval bij de N-baan is met de optie rekening gehouden om meer tussenruimte tussen de achterkanten van de modules te kunnen creeeren. Echter daarbij ben je dus ook afhankelijk van de beurs organisator.

Ik vermoed dat de h0 baan ook liever met iets meer ruimte tussen de bakken staat. Ik zou geen aanpassingen doen om met de situatie zoals die in Houten was te kunnen accomoderen.

Voorals nog zou ik maar uitgaan van een lange lijn (met evt een hoek) met twee keerlussen aan het einde. Dat is vooralsnog de standaard oplossing
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Stedahult op 22 december 2014, 20:18:53
Ben benieuwd, dat word een mooi stukje rangeerwerk.

Ik ben btw bezig met een systeem zodat je thuis ook makkelijk kunt spelen met je bakkies.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Tjalling op 22 december 2014, 21:29:21
Hoi Cor,

Wat is voor jou een reden om bij de achterkant van de module te kunnen komen? Door de opzet van de bakken met achtergrond en frieslijst is de achterkant in principe afgesloten. Zaken als extra trafo's, schakelaars etc kun je onder de bak kwijt. Via het gordijn aan voorkant kun je er bij.

Groet,
Tjalling
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: guest7822 op 23 december 2014, 00:20:55
HoiCor,

De opstelling in Houten was inderdaad eerder niet voorzien, maar werkte eigenlijk prima, zonder ingewikkelde aanpassingen. We hebben een mechanica teampje bestaande uit Henk (derailed), Hendrik Jan en ik zei de gek, dat oa bezig is met het ontwikkelen van opstel mogelijkheden, het vast aanbrengen van de rails op de keerlus bakken, en het ontwikkelen van hoekbakken van 45 en 90 graden, of een veelvoud daarvan. We kunnen dan in allerlei vormen staan, en ons optimaal aanpassen aan de beschikbare ruimte. Deze was inderdaad qua opbouwen wat lastig, maar niet onmogelijk. Een wat ruimere ovaal is prettiger, dan kan je er bij het opbouwen makkelijker bij. 
Je idee met DCCar klinkt geweldig, je zou ook ' ondergronds' terug kunnen gaan, daan gaan lege wagens naar binnen en volle weer naar buiten.
Een doorgang naar je BB maken is geen punt hoor, en de voorrand aanpassen hebben de meesten gedaan.

Walter
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 23 december 2014, 09:58:03
Dank voor de reacties,

Ik wou aan de achterkant kunnen komen i.v.m. het eventueel stilvallen van een auto en wissel bediening.
Had er niet aan gedacht dat dit ook van de onderkant kan gebeuren.
Het laten rondrijden is een heel goed plan en zelfs beter realiseerbaar dan een krappe lus binnen 30 cm, thanks :P

Zoals ik het plan nu voor ogen heb, wordt er niet gerangeerd en is de hub statisch.
Heb hiervoor gekozen om juist de grote lengte van de treinen in de U.S. enigszins te kunnen uitbeelden. :)
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Hendrik Jan op 23 december 2014, 10:54:32
Hoi Cor,

binnen de mechanicagroep van de forumbaan denken we verder na over de opstelling. Het moduleconcept gaat uit van flexibiliteit zodat verschillende vormen gebouwd kunnen worden: alle inbrengen naast elkaar, met aan weerszijden een keerlus. Of, zoals vorige week in Houten: met de ruggen naar elkaar een rondlopende baan opstellen.
Bij die laatste mogelijkheid is er weinig ruimte achter de bakken: 36cm (volgens de jongste ontwerpen)
Dat is wel iets om rekening mee te houden. In principe is de achterkant bij deze opstelling dus bereikbaar. Maar makkelijk is anders.

Dan nog even over het verlagen van de voorkant voor de aanleg van een weg:
Voor mijn module "Glen Moddle" heb ik ook aardig zitten figuurzagen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_3932_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_3932_2.jpg)
Vrijwel de hele voorkant is bij mij omlaag gegaan. Links zelfs 9cm. Het ging niet ten koste van de stijfheid.

succes
Hendrik Jan
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 12 januari 2015, 00:23:17
Goede avond,

Vanavond de eerste fries in elkaar geschroefd/lijmt.
Was in het hele pakket nog we even uitzoeken wat nu bij wat hoorde. :)
Gelukkige op tijd gezien dat het gat in de buitenste ribben niet in het midden zit maar asymmetrisch.
Heb de “lange” kant naar onderen gehouden, gezien het op mijn eigen inbreng is denk ik dat het niet zo heel uitmaakt, zolang je op jou deel maar het zelfde hanteert.

Verder op de plaat van de bak zelf nog wat met wissels lopen schuiven. (bak zelf is nog niet in elkaar)
Eigenlijk valt de “diepte” best tegen, als je daar een hefttruck met container wil kunnen laten draaien heb je behoorlijk wat cm ’s nodig.
Moet dus iets met de achtergrond gaan doem om een “aannemelijke” Amerikaanse intermodal hub te krijgen.

Ik wil zeker een uitwijkspoor behouden, waar ik mijn “trein” kan “stallen”, gezien in MIJN optiek de treinen in de USA vreselijk lang zijn, en ik niet anderen wil opzadelen dat ik om ook een rondje te willen rijden de modules van de buren nodig heb om hen samen te stellen.  :D
 Dat was ook mijn hoofdrede on voor 3 bakken te gaan.
Mijn laatste ingeving om iets met DC-Cars te gaan doen mede aangevuld door Walters idee om deze rond lopen te maken i.p.v. een hondenbot, lijkt mijn iets wat ik moet zien te behouden.
Voor publiek is het Immers leuk als er iets gebeurd. ;)

Hierdoor moet het opstelspoor dus naar achter, da’s dus minder ruimte voor scenery en perrons.
nog maar eens naar kijken dus hoe dan toch een goede impressie te geven van het geheel.

Afgelopen weken wel even op internet zitten kijken naar in welke omgeving ik het zou plaatsen, hoewel ik met dit thema niet veel landschap zal uitbeelden. :)
Bij de USA kan je natuurlijk alle kanten op, maar met in het achterhoofd dat de BNLS-modules bedoelt zijn om “het publiek” de diversiteit van de hobby te laten zien, zocht ik dus iets wat snel op andere modules te vinden zou zijn.
Net als het thema, uitgaand van het materiaal dat ik al heb, (dat is voornamelijk BNSF) ben ik gaan zoeken.
Ik kwam al snel terecht op iets woestijnachtigs maar moest i.v.m. de toegangsweg ook “rotsen“ hebben zodat ik aannemelijk onder het spoor kan zaken  met de auto’s.(niet dat ik onder het emplacement door ga maar buiten zicht.)

Maar goed om een lang verhaal kort te houden, mijn keuze is gevallen op zuid-Californië , hier is ook het plaatjes Needles wat mij gelijk de inspiratie gaaf voor de naam of mijn modules.
Vertaald naar het Nederlands is Needles natuurlijk Naalden.
Maar ja, naalden en Hollanders wordt al gouw vertaald naar, middelen die ons in hogere sferen brengen. ;D
Daarom wat ruimer gaan denken en kwam hierdoor op spelden.

Google gecheckt of spelden bestond als plaats.
Geen hits!!
Dat is goed, mijn inbreng wordt dus “Spelden, CA, USA”


wordt vervolgd.... :)

Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 12 januari 2015, 10:52:54
Hi Cor,

goed bezig lees ik zo.  (y) DC-Cars is ook een leuke toevoeging.

Ben benieuwd!

Gr.

Edsko

Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Chris80 op 12 januari 2015, 14:01:17
Dat klinkt allemaal veelbelovend! Klaar voor Rail 2015 ;)?

Groet,
Chris
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Ronald Koerts op 12 januari 2015, 14:05:00
Hum... mooie plannen!  (y) Ben benieuwd!
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Martin Welberg op 12 januari 2015, 15:21:40
Dat het gat niet helemaal symmetrisch zit heeft te maken met de kop van de gemiddelde boormachine. Je moet op een aantal plaatsen door de zijwand en dan is het wel zo makkelijk als je er ook recht doorheen gaat..
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 12 januari 2015, 19:57:57
Dank Heren,

Ik verwacht pas ergens in 2016 "inzetbaar" te zijn. :)

De gaten zitten dus asymmetrisch i.v.m. de boorkop  goh je moet als modulebouwer echt overal aan denken.
Zelf dacht ik dat dit gedaan was om her aandraaien van de (vleugel)moeren te gemakkelijker te maken.  ;D

Kan je op modules ook met gips (plasters van Woodland)  werken of gaat dat stuk door  vervoer en gebruik?

Cor
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Richey op 12 januari 2015, 23:11:26
Oeh... Needles... Mijn interesse heb je, interessante omgeving 😁 (y)

Groet,

Richard
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Martin Welberg op 13 januari 2015, 00:16:19
Vleugelmoeren  ??? Wasda...

Alles mag Cor, zou 'm alleen niet te zwaar maken...
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 31 juli 2015, 21:51:37
Cor! Hoe staat het er hier mee? Ik ben benieuwd hoeveel verder je bent.
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 28 oktober 2015, 00:35:59
Hoi Hoi,

Het heeft een tijdje still gelegen door omstandigheden en het zomerreces, maar nu het s'avonds weer donker wordt gaan we verder  :)
Ben een beetje blijven hangen in het DC-car gebeuren, ombouwen van een Amerikaanse truck naar dit systeem en te kijken wat de mogelijkheden zijn op de modules, alvorens ik in de "bak "ga zitten zagen.  :)

Ben ook nog even aan het "stoeien" met de achtergrond, gezien een module vrij smal is (zeker naar Amerikaanse begrippen) zoek ik dus iets waardoor het lijkt dat de "hub" veel groter is.

Maar we gaan gewoon langzaam verder  ;)


Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 28 oktober 2015, 21:33:32
Mooi Cor! Leuk dat je weer begint. (y)

Ik heb hier nog wat hardware voor je poten liggen. Moeten we op een bouwdag maar eens uitwisselen.

Tip: zorg eerst dat je de rails ed hebt liggen. Ik snap dat een en ander met elkaar verbonden is, maar dat lijkt me, gezien de ervaringen binnen de BNLS forumbaan groep, wel de eerste prioriteit. :)

Gr.

Edsko
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 03 oktober 2016, 00:49:02
Goede avond,

Ik hebt in een ander draadje belooft om wat foto's te plaatsen waar ik met Spelden ondertussen gebleven was.
Op het moment hangt het eigenlijk een beetje op DC-Car gebeuren omdat er van statistische modellen nu rijdende gemaakt moeten worden.
Na eerst het e.e.a. via internet te hebben ingelezen, hier onder mijn eerste poging om dat voor elkaar te krijgen.

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0002_13.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0002_13.jpg)

foto 1 Het eerste slachtoffer is een freightliner van Athearn ready to roll, het model zit in elkaar met druppeltjes lijm dus voorzichtig loswrikken.
Vervolgens moet het carrosserie aangepast worden om ruimte voor de motor en stuurinrichting  te maken.
De motor waar ik voor gekozen heb, heeft de as en het tandwiel reeds gemonteerd, dat is wel een stuk eenvoudiger dat wanneer je zelf met assen en tandwielen in de weer moet.  8)
Op de foto ligt het carrosserie "op zijn kop" je zie nu duidelijk dat deze dus op de eerste achteras wordt aangedreven.
De achterste achteras is (weer) gewoon de standaard as welke met het model zelf kwam.
De stuurinrichting is van Faller Deze zit daar gelijmd omdat de originele ophanging hiervoor moest wijken. (zie foto hieronder)



(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0016_12.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0016_12.jpg)

foto 2Even ter vergelijk, hier een gelijk Athearn model in originele staat, eigenlijk is bij het "slachtoffer" in het midden alles weg gezaagd en/of gefreesd. wel jammer van de veren aan de voorkant, maar ja... anders kan die niet sturen, achter zitten zij er nog wel.  :)



(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0004_20.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0004_20.jpg)

Foto 3 Hier de bovenzijde van het carrosserie, de draden van de motor moeten straks richting de oplegger waar de batterij zich bevindt.
uiteraard zal het zichtbare deel van deze draden nog zwart geschilderd worden, net als het aluminiumkleurige deel van de motor zelf.



(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0007_20.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0007_20.jpg)

foto 4 Eerst moet in de in de trekker nog de decoder en de IR transistors geplaatst worden, dit om te voorkomen dat de vrachtwagens tegen elkaar op rijden. In de trailer wordt een IR led geplaatst die dan een signaal uitzenden welke de transitoren van de achterop komende truck opvangen en hierdoor afremt of stopt.



(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0010_17.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0010_17.jpg)

Foto 5 Dit is de energie waar ik uiteindelijk voor gekozen heb, lithium batterijen van een beruchte modelbouwboer uit Azië, welke ook een warehouse heeft in Duitsland.
Zat zelf eerst te denken aan oplaadbare Penlite of AAA batterijen, maar deze zou je dan op een beursdag meerdere maal moeten herlaadden, terwijl deze de hele dag zouden "uitzingen".
Uiteraard wel voorzien van een Lipo-beveiliging (links op de foto) om te voorkomen dat zij te diep ontladen en spontaan vlam vatten.



(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0011_10.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0011_10.jpg)

Foto 6 Deze batterij moet haar plak gaan vinden in de oplegger, in dit geval dus in the 20" container, hier de 650 mAh. De grotere 1200 mAh past met gemak in de 40"containers/opleggers.



(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0005_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0005_6.jpg)

Foto 7 Uiteindelijk moet "hij" er dan ongeveer zo uit gaan zien, S.V.P. niet stoten alles staat er los op.  ;D



(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0020_13.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0020_13.jpg)

Foto 8 Ondertussen ook vast aan deze "jongen" begonnen, deze heb ik nodig om even te kijken waar ik de sporen ga leggen op de Intermodal  Hub zelf en dat ze niet te dicht op elkaar komen te liggen, hij heeft natuurlijk wel wat ruimte nodig om te manoeuvreren.



Dit is nu de huidige status, niet zo snel maar ik kom er wel  ;)

Groet
Cor


P.S. Heb hieronder alvast wat "sfeer" proberen te brengen op de (nu nog) losse plaat van de BNLS-module  ;)
 
 (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0034_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0034_8.jpg)

Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Edsko Hekman op 03 oktober 2016, 09:49:34
Good busy!  (y)

Leuk dat er ook DCC gebruikt gaat worden. Leuke toevoeging aan de beweging op de baan.

Gr.

Edsko
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: nighttrain1 op 02 mei 2017, 12:42:58
Èn is er in het afgelopen half jaar nog voortgang geboekt?
'K ben erg benieuwd!
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: ES44AC op 02 mei 2017, 19:54:07
Op de foto zie ik een SD70mac en een ES44DC, van welke fabrikant zijn die: Athearn, Kato, Tower55, Intermountain?
Titel: Re: BNLS-Module: "Intermodal hub USA"
Bericht door: Cor Bos op 19 september 2018, 22:42:20
Hallo ES44AC,

Sorry voor de late reply, het project staat in de ijskast en heb al een tijd hier niet gekeken.  :-X

De ES44DC is van Tower55 en de andere loc is een SD75M van Athearn Genesis. (#8236)