Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 19:42:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 414006 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1410 Gepost op: 06 November 2009, 09:38:14 »
andere bedrijfsnummers is wel logisch. Althans, naar mijn logica ;)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1411 Gepost op: 06 November 2009, 09:39:51 »
Ja maar niet zo snel na de MTE versie, die is er net een week of 6.

Dan zou ik die eerder volgend jaar verwachten als de MTE versie goed gelopen heeft.

Gr. Remco.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
  • Nooit uitgeklust....
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1412 Gepost op: 06 November 2009, 09:41:11 »
Ik zou wel graag een nummer in de 2500 serie willen zien. Daar is er ook een behoorlijk aantal van geweest. die horen er dus ook bij.

Groeten,

Edsko

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1413 Gepost op: 06 November 2009, 10:03:42 »
Graag dan ook nog wat varianten zonder die lelijke derde pit! Gewoon omgekeerd L-sein.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1414 Gepost op: 06 November 2009, 12:17:00 »
Citaat
Ik zou wel graag een nummer in de 2500 serie willen zien

De 2451 t/m 2529 hadden korte handgrepen op de neuzen. Aangezien Roco lange hangrepen gebruikt, zoals op de 2401 t/m 2450 het geval was, komen er waarschijnlijk steeds lage nummers uit. Bovenstaande is een richtlijn, er waren ook lage nummers met korte handgrepen zoals bv de 2432 en 2444.

Citaat
Graag dan ook nog wat varianten zonder die lelijke derde pit! Gewoon omgekeerd L-sein

Je kunt natuurlijk ook zelf andere nummers aanbrengen op een 2414 of 2433, of andere schilden en een NS-logo op de 2445 of 2427. Opties genoeg. En je hebt weer eens wat anders rondrijden dan de standaard Roco nummers die iedereen op zijn baan heeft staan.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1415 Gepost op: 06 November 2009, 12:56:38 »
Als Roco inderdaad dat verschil gaat maken (en daar ziet het wel naar uit) en dan straks met de hoge nummers in hetzelfde tempo nummers blijft uitbrengen, dan wordt dit volgens mij de grootste serie nummervarianten van een model ooit. Niks mis mee overigens, maar een regressief aankoopbeleid is voor mij dan wel aan te raden  ;D

Waarom zou Roco wel zo snel zo veel varianten maken van de 2400 en niet van de 1100 trouwens?

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1416 Gepost op: 06 November 2009, 13:05:36 »
Hm ze zijn goedkoper en de kosten zijn er volgens mij al dik uit, eerder berichte ik al dat Roco volgens een winkelier al >10.000 modellen heeft verkocht van de 2400 en dat zijn ze nu max aan het oprekken lijkt me :)

Daarbij is het image van de 1100 en dan met name de blauwe 1100 botsneus een beetje beschadigd en zal dus veel moeilijker verkopen voor een hogere prijs.

Gr. Remco.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1417 Gepost op: 06 November 2009, 13:21:05 »
Citaat
Daarbij is het image van de 1100 en dan met name de blauwe 1100 botsneus een beetje beschadigd en zal dus veel moeilijker verkopen voor een hogere prijs

Daar zit wat in. Mede door die dingen als de sierstrips, het te lage nummerschild, en aan een zijde te hoog staan van de kap heb ik toen besloten mijn Marklin exemplaren gewoon te houden en de Roco te laten schieten. De 2400 van Roco is een loc waar weinig op aan te merken valt, voor een nette prijs. Als Roco hetzelfde zou doen met de 2200.....  ::)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1418 Gepost op: 06 November 2009, 13:28:27 »
Ik zit nog te denken wat ik met mijn 2 Trix 1100'den ga doen. Het geld wat ik er destijds aan uit heb gegeven is er zeker niet meer voor te krijgen. Maar ze wijken wel weer aardig van de Roco's af: handgrepen op de neus, draaistellen, ventilatieroosters aan de bovenkant van de zijwanden zijn anders.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1419 Gepost op: 06 November 2009, 14:04:37 »
Nou voor een aantal van jullie gaat de wens in vervulling :)



Kreeg zojuist mail van MTE, dat deze exclusieve variant gemaakt gaat worden, prijs is E 139,95.

Het gaat om de 2506 met anti tochtramen.

Nette prijs voor een uniek en nog niet uitgebracht model als je het mij vraagt (y)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 06 November 2009, 14:06:42 door Remco! »

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1420 Gepost op: 06 November 2009, 14:52:29 »
Hmmm... Leuk initiatief! Maar wat komt er een hoop vlak na elkaar uit zeg; eerst al de 2456 en 2417, begin deze week de 2426 en nu de 2506.
Zou er rond Sinterklaas een 2428 (met derde pit én anti-tochtramen) komen?
Als ze slim zijn maken ze bij MTE die anti-tochtramenset ook los leverbaar; dan kunnen bezitters van een 2410 (ook exclusief MTE) hun loc ook kloppend maken.

En zou er ook iemand Roco ertoe kunnen bewegen straks loc's met korte handgrepen uit te brengen?
Grtz!
Tedo

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1421 Gepost op: 06 November 2009, 15:32:03 »
Het lijkt een beetje een MTE topic te worden...... maar reklame werkt wel, afgelopen dagen ook aldaar even een 2400 gehaald voor E 79,=  Nu heeft W te R welke vasthield aan E 109,- toch het nakijken.

Komt de Roco DB Br 043 ook nog in de aanbieding, wil ik ook nog hebben !

Gr Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1422 Gepost op: 06 November 2009, 15:47:19 »
Daarbij is het image van de 1100 en dan met name de blauwe 1100 botsneus een beetje beschadigd en zal dus veel moeilijker verkopen voor een hogere prijs.

OK, maar daar is maar één remedie tegen: snel met een verbeterde geelgrijze en blauwe met botsneus komen  ;D

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1423 Gepost op: 06 November 2009, 15:49:50 »
Zijn er trouwens ook nog mensen die ook graag de oer-huisstijlversie willen zien (met de grijze chassisrand en kort hekwerk)?

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1424 Gepost op: 06 November 2009, 17:21:51 »
Leuk initiatief die 2506, als je nu een 2414 of 2433 koopt en deze aanpast ben je 79,- euro kwijt en een uurtje prutsen..... En voor de 2506 geldt ook weer het korte/lange handgrepen verhaal. Neem dan bv de 2449 met anti tocht ramen, heb je meteen een correcte loc. Of zijn we nu weer aan t muggeziften  ::) ?