Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van 2D afbeelding naar 3D model door Stootjuk
Vandaag om 11:47:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:35:06
Lenz Standard+ V2 doet gek door maartenvdb
Vandaag om 11:34:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:30:03
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 11:28:43
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 11:26:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:20:44
Bahnstrecke 5867 door william_2
Vandaag om 11:13:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door william_2
Vandaag om 11:09:55
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Tinus Trein
Vandaag om 11:07:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:02:17
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door 3Dbuildr
Vandaag om 10:59:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:40:43
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 10:32:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:25:51
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
Vandaag om 09:25:53
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:11:22
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Jelmer
Vandaag om 08:56:25
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:17:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 08:14:59
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
01 November 2025, 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
01 November 2025, 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
01 November 2025, 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
01 November 2025, 21:54:39
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
01 November 2025, 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
01 November 2025, 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
01 November 2025, 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
01 November 2025, 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
01 November 2025, 19:58:13
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 430087 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8925
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1410 Gepost op: 06 November 2009, 09:38:14 »
andere bedrijfsnummers is wel logisch. Althans, naar mijn logica ;)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1411 Gepost op: 06 November 2009, 09:39:51 »
Ja maar niet zo snel na de MTE versie, die is er net een week of 6.

Dan zou ik die eerder volgend jaar verwachten als de MTE versie goed gelopen heeft.

Gr. Remco.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
  • Nooit uitgeklust....
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1412 Gepost op: 06 November 2009, 09:41:11 »
Ik zou wel graag een nummer in de 2500 serie willen zien. Daar is er ook een behoorlijk aantal van geweest. die horen er dus ook bij.

Groeten,

Edsko

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1413 Gepost op: 06 November 2009, 10:03:42 »
Graag dan ook nog wat varianten zonder die lelijke derde pit! Gewoon omgekeerd L-sein.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1414 Gepost op: 06 November 2009, 12:17:00 »
Citaat
Ik zou wel graag een nummer in de 2500 serie willen zien

De 2451 t/m 2529 hadden korte handgrepen op de neuzen. Aangezien Roco lange hangrepen gebruikt, zoals op de 2401 t/m 2450 het geval was, komen er waarschijnlijk steeds lage nummers uit. Bovenstaande is een richtlijn, er waren ook lage nummers met korte handgrepen zoals bv de 2432 en 2444.

Citaat
Graag dan ook nog wat varianten zonder die lelijke derde pit! Gewoon omgekeerd L-sein

Je kunt natuurlijk ook zelf andere nummers aanbrengen op een 2414 of 2433, of andere schilden en een NS-logo op de 2445 of 2427. Opties genoeg. En je hebt weer eens wat anders rondrijden dan de standaard Roco nummers die iedereen op zijn baan heeft staan.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1415 Gepost op: 06 November 2009, 12:56:38 »
Als Roco inderdaad dat verschil gaat maken (en daar ziet het wel naar uit) en dan straks met de hoge nummers in hetzelfde tempo nummers blijft uitbrengen, dan wordt dit volgens mij de grootste serie nummervarianten van een model ooit. Niks mis mee overigens, maar een regressief aankoopbeleid is voor mij dan wel aan te raden  ;D

Waarom zou Roco wel zo snel zo veel varianten maken van de 2400 en niet van de 1100 trouwens?

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1416 Gepost op: 06 November 2009, 13:05:36 »
Hm ze zijn goedkoper en de kosten zijn er volgens mij al dik uit, eerder berichte ik al dat Roco volgens een winkelier al >10.000 modellen heeft verkocht van de 2400 en dat zijn ze nu max aan het oprekken lijkt me :)

Daarbij is het image van de 1100 en dan met name de blauwe 1100 botsneus een beetje beschadigd en zal dus veel moeilijker verkopen voor een hogere prijs.

Gr. Remco.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1417 Gepost op: 06 November 2009, 13:21:05 »
Citaat
Daarbij is het image van de 1100 en dan met name de blauwe 1100 botsneus een beetje beschadigd en zal dus veel moeilijker verkopen voor een hogere prijs

Daar zit wat in. Mede door die dingen als de sierstrips, het te lage nummerschild, en aan een zijde te hoog staan van de kap heb ik toen besloten mijn Marklin exemplaren gewoon te houden en de Roco te laten schieten. De 2400 van Roco is een loc waar weinig op aan te merken valt, voor een nette prijs. Als Roco hetzelfde zou doen met de 2200.....  ::)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1418 Gepost op: 06 November 2009, 13:28:27 »
Ik zit nog te denken wat ik met mijn 2 Trix 1100'den ga doen. Het geld wat ik er destijds aan uit heb gegeven is er zeker niet meer voor te krijgen. Maar ze wijken wel weer aardig van de Roco's af: handgrepen op de neus, draaistellen, ventilatieroosters aan de bovenkant van de zijwanden zijn anders.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1419 Gepost op: 06 November 2009, 14:04:37 »
Nou voor een aantal van jullie gaat de wens in vervulling :)



Kreeg zojuist mail van MTE, dat deze exclusieve variant gemaakt gaat worden, prijs is E 139,95.

Het gaat om de 2506 met anti tochtramen.

Nette prijs voor een uniek en nog niet uitgebracht model als je het mij vraagt (y)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 06 November 2009, 14:06:42 door Remco! »

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1420 Gepost op: 06 November 2009, 14:52:29 »
Hmmm... Leuk initiatief! Maar wat komt er een hoop vlak na elkaar uit zeg; eerst al de 2456 en 2417, begin deze week de 2426 en nu de 2506.
Zou er rond Sinterklaas een 2428 (met derde pit én anti-tochtramen) komen?
Als ze slim zijn maken ze bij MTE die anti-tochtramenset ook los leverbaar; dan kunnen bezitters van een 2410 (ook exclusief MTE) hun loc ook kloppend maken.

En zou er ook iemand Roco ertoe kunnen bewegen straks loc's met korte handgrepen uit te brengen?
Grtz!
Tedo

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1421 Gepost op: 06 November 2009, 15:32:03 »
Het lijkt een beetje een MTE topic te worden...... maar reklame werkt wel, afgelopen dagen ook aldaar even een 2400 gehaald voor E 79,=  Nu heeft W te R welke vasthield aan E 109,- toch het nakijken.

Komt de Roco DB Br 043 ook nog in de aanbieding, wil ik ook nog hebben !

Gr Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1422 Gepost op: 06 November 2009, 15:47:19 »
Daarbij is het image van de 1100 en dan met name de blauwe 1100 botsneus een beetje beschadigd en zal dus veel moeilijker verkopen voor een hogere prijs.

OK, maar daar is maar één remedie tegen: snel met een verbeterde geelgrijze en blauwe met botsneus komen  ;D

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1423 Gepost op: 06 November 2009, 15:49:50 »
Zijn er trouwens ook nog mensen die ook graag de oer-huisstijlversie willen zien (met de grijze chassisrand en kort hekwerk)?

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1424 Gepost op: 06 November 2009, 17:21:51 »
Leuk initiatief die 2506, als je nu een 2414 of 2433 koopt en deze aanpast ben je 79,- euro kwijt en een uurtje prutsen..... En voor de 2506 geldt ook weer het korte/lange handgrepen verhaal. Neem dan bv de 2449 met anti tocht ramen, heb je meteen een correcte loc. Of zijn we nu weer aan t muggeziften  ::) ?