Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
Vandaag
om 21:08:27
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:05:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 20:46:41
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Noordster
Vandaag
om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Stefan88
Vandaag
om 20:31:18
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
Vandaag
om 20:30:36
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 20:27:44
Line-up foto's van modellen
door
Jeroen95
Vandaag
om 20:12:18
Digitaal-delta
door
Biesje
Vandaag
om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0
door
NS264
Vandaag
om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
Vandaag
om 19:58:39
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 19:54:41
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Gerrit H
Vandaag
om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:52:43
TAMS PZS-2.2
door
bask185
Vandaag
om 18:49:53
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
hervé
Vandaag
om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:45:25
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
Biesje
Vandaag
om 16:55:39
Bf Kibronn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 14:31:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress
door
Dirk
Vandaag
om 14:18:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Vorige
-
Volgende
-
1
...
71
72
[
73
]
74
75
...
110
Omlaag
Auteur
Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 (gelezen 427753 keer)
Robkop
in 1964 met modelspoor begonnen
Offline
Berichten: 1011
M* & bezig te digitaliseren
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1080 Gepost op:
04 March 2008, 22:06:17 »
Zelf heb ik ook zo'n Roco 2400 voor Märklin.
Als de snelheid zeer laag is, dan merk je weinig tot niets van de vertraging met F3.
Bij een hoge snelheid geeft F3 wel degelijk een behoorlijke snelheids-reductie.
Ik heb verder geen zaken geinstalleerd of veranderd. Op het display van het MS is ook geen symbool te zien maar werkt wel.
Probeer het maar eens.
Gelogd
De groeten van Rob
Rocodil
Offline
Berichten: 414
Ik ga voor het poldermodel
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1081 Gepost op:
04 March 2008, 23:10:22 »
Ik begrijp het verhaal niet. Op mijn mobile station zit geen F3 knopje. Verder weet ik dat je met een MS alleen het licht aan en uit kan zetten. De optrekvertraging en max snelheid zijn niet in te stellen met een MS, maar wel met bijvoorbeeld een Intellibox. Daarna zijn de instellingen vast ingesteld voor de MS. Ik heb dat bij aankoop in de winkel laten doen.
Groeten
Hans
Gelogd
Met vriendelijk groet, Hans (HO-3-rail NL rond 1950)
Albert.H0
Offline
Berichten: 1888
Roco Fccpps vriend
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1082 Gepost op:
04 March 2008, 23:31:38 »
De 8 knopjes naast het display (4 links en 4 rechts) zijn de F1 t/m F8 knopjes van de MS. Voor het licht (soms ook F0 genoemd) zit er een aparte knop op het MS.
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1083 Gepost op:
04 March 2008, 23:40:16 »
Ff iets anders.
Wie kan mij vertellen welke maten 2400/2500 transfers tussen KleiNSpoor, Wolthers of Realix de juiste zijn? Naar mijn idee zijn de transfers van KleiNSpoor een tikkie aan de kleine kant. Dit i.v.m met het omnummeren van verschillende Roco 2400'n. Hoor het graag.
Jeroen
Gelogd
We're all riders on this train.
Tedo
Offline
Berichten: 2194
Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1084 Gepost op:
05 March 2008, 11:30:08 »
Die van KleiNSpoor zijn op zich goed, echter heeft Edwin op gegeven moment besloten de cijfers in de breedte wat "te knijpen (versmallen)", iets wat in de eerdere transferset voor de 2400 niet het geval was. Geldt ook voor eloc's e.d. Daardoor heb je het idee dat het toch niet helemaal klopt (en dat is dus ook zo).
Gelogd
Grtz!
Tedo
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1085 Gepost op:
06 March 2008, 00:31:09 »
Aha dank Tedo!
Dan heb ik waarschijnlijk nog een oude transfervelletje van Kleinspoor tezamen met de nieuwe. Duidelijk merkbaar dat de spatie van de nummering per vel verschillen. :-| Maf dat Edwin voor een onjuiste spatiëring gekozen heeft in de nieuwe oplage. Nu maar hopen dat de nummers van het oude vel nog plakt. Aankomend weekend eens aanklooien. 2449+ 2403
Jeroen
Gelogd
We're all riders on this train.
Streamliner
Offline
Berichten: 911
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1086 Gepost op:
06 March 2008, 19:32:30 »
Ik heb even een vraag over wat de 2400 nou allemaal heeft getrokken. Ik heb een bruine en die wil ik graag met twee frontseinen houden dus in de jaren 50 uitvoering, maar nu de vraag wat kan ik er dan allemaal achter hangen? Ik ben wel iemand van het type lang is goed en mooi maar dat doet er verder niet toe
Mvgr Jan Wiebrand
Gelogd
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1887
Frl
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1087 Gepost op:
06 March 2008, 19:39:13 »
Een vroeg VAM setje mischien?
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Streamliner
Offline
Berichten: 911
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1088 Gepost op:
06 March 2008, 19:55:37 »
Dat is een mogelijkheid. Ik neem aan dat ik dan een aantal VAM wagens van Roco moet aanschaffen? Wat past er nog meer achter? Een rits Hbis'en misschien of een stel E'tjes? Of een paar van die leuke bollenwagentjes voor kalk?
Wat ik wel weet is dat het toendertijd nog allemaal een soort van Unit Cargo was dus dat is altijd leuk
Mvgr Jan Wiebrand
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1089 Gepost op:
06 March 2008, 21:05:48 »
De oude VAM wagens he, niet de nieuwe (groene) versie, maar de oude. Komen dit jaar uit, kwartaal 4. Voordat je de verkeerde koopt
Willem
Gelogd
Streamliner
Offline
Berichten: 911
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1090 Gepost op:
06 March 2008, 21:15:18 »
Goed om te weten. Dank jullie wel voor de tips
Mvgr Jan Wiebrand
Gelogd
Patrick Sieders
Offline
Berichten: 150
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1091 Gepost op:
06 March 2008, 21:17:32 »
Ze kwamen nog wel eens buizen transporteren in Maassluis.. Mischien ook een idee..
Patrick
Gelogd
Patrick Sieders Nashville TN USA
mijnspoor
Offline
Berichten: 765
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1092 Gepost op:
06 March 2008, 23:41:15 »
kolen en suikerbieten
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1093 Gepost op:
06 March 2008, 23:44:03 »
Staat een mooi stukje over deze loc in de nieuwe Railmagazine. Ook over het verweren, ziet er erg goed uit!
Willem
Gelogd
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #1094 Gepost op:
07 March 2008, 00:59:46 »
Is weer uit? Mooi, morgen even thuis ophalen. Ondanks verschillende mails met adreswijziging ontvang ik het blad al 5 jaar lang bij m'n ouders. Ach, heb ik daar ook wat te lezen.
Heb nog wel een 2400 gerelateerd vraagje. Vroeger bij de VAM in Wijster vaak een 2400 in de weer gezien met de nieuwe VAM wagens. Bedoel de wagens die Roco afgelopen jaar in een setje van 3 heeft uitgebracht. Nu begrijp ik dat Roco het oudere model ook gaat uitbrengen. Kunnen de oude en nieuwe wagens in één trein achter een geel/grijze 2400?
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Vorige
-
Volgende
-
1
...
71
72
[
73
]
74
75
...
110
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400