Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:17
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 14:50:24
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 14:49:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door JKER
Vandaag om 14:44:05
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 14:40:07
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:30:59
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edwin2121992
Vandaag om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:14:51
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:13:08
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door robin binsbergen
Vandaag om 14:13:04
Marklin My world, motor heeft kuren door Montanbahn
Vandaag om 14:10:33
Oud model gangbaar maken door hervé
Vandaag om 14:02:07
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 14:00:17
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 13:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 13:49:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:43:55
Airtex foto behang als achtergrond door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:42:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:29:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
Project X...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:24
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:03:16
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 10:22:54
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 09:59:26
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:53
De projecten van Ruben (NL H0) door VulcanRaven
Vandaag om 08:53:28
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:21:26
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 06:39:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 06:34:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 00:26:53
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 430696 keer)

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #810 Gepost op: 28 December 2007, 10:43:48 »
Franz, heb je Modeltreinexpress al geprobeerd of ze nog een 2445 bruin in wisselstroom uitvoering hebben?

Gr.
Brigitte

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #811 Gepost op: 28 December 2007, 11:03:00 »
Heeft er trouwens iemand al gepoogd om de handgrepen aan de uiteindes van de lok gedeeltelijk geel te schilderen, net zoals in het echt? Ik wil dat namelijk even gaan doen komend weekend, maar ik vermoed dat ik deze eerst in de primer moet zetten? Ik ben van plan om Humbrol nummer 154 te gaan gebruiken als gele verf.

Zou ik de handgrepen los kunnen trekken, verven en dan weer terug kunnen plaatsen? Of moet ik alles goed gaan afplakken?

Heb ik gedaan. Ik heb voorzichtig de handgrepen op de neus eruit getrokken. Aan de zijkant van de huif laten zitten. Ik heb eerst geprobeerd ze helemaal te laten zitten, maar dan vloeit de verf uit op de neus. Primer is volgens mij niet nodig, worden de grepen alleen maar dikker van. Je moet wel goed oppassen dat je niet over de huif krast met het losmaken en vastzetten.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Franz Kohler

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #812 Gepost op: 28 December 2007, 12:39:07 »
Ik heb inmiddels mijn geld al aan iets anders uitgegeven . Een hondekop bloedneus is het geworden. Ja ik ben van mijn geloof gevallen, dit keer niks Amerikaans.  Dat het wisselstroom was had ik niet gezien.

Groetjes Franz   

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #813 Gepost op: 28 December 2007, 15:19:28 »
Geel/grijze is ook gewoon €95,=
Je bedoelt €89,95. Adres zie show je aanwinst.

marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #814 Gepost op: 28 December 2007, 15:52:32 »
Nee, ik bedoel toch echt € 95,= dat is de adviesprijs.
« Laatst bewerkt op: 28 December 2007, 17:08:01 door Chris van Diesen »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 496
    • Rogeville.be
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #815 Gepost op: 28 December 2007, 16:19:52 »
Tevens is het meer als de 5% korting die de winkelier mag geven.
Meer korting is geen Roco meer. Vraag bepaalde winkels maar in Utrecht.
vr gr. Mark7758

daan

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #816 Gepost op: 28 December 2007, 16:53:12 »
€ 134 is de wisselstroomvariant.
Klopt het dat er in die wisselstroomvariant ook al een decoder zit?

HenkB

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #817 Gepost op: 28 December 2007, 17:11:24 »
Ja, dat klopt.

Ik vraag mij alleen af, waarom zit er bij de 3-rail versie altijd een decoder in en bij de 2-rail versie bijna nooit?

Henk

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #818 Gepost op: 28 December 2007, 17:15:43 »
Dat vroeg ik mij ook af.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #819 Gepost op: 28 December 2007, 17:21:56 »
In een drierailmodel moet sowieso "iets" ingebouwd worden om de rijrichting om te schakelen. Dan kan de fabrikant er dus net zo goed meteen een decoder inzetten, ook al omdat er (naar mijn idee) relatief veel met digitaal wordt gewerkt bij 3-rail.
Reinier

HenkB

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #820 Gepost op: 28 December 2007, 17:34:31 »
Dus de 2-rail digitaal rijders balen als een stekker t.o.v. de 3-rail rijders. Als ik dat weleens lees, hoe ze een loc open moeten maken. Messen, vorken en coctailprikkers moeten er aan te pas komen om de kap te verwijderen. Om nog maar te zwijgen van nokjes, uitsteeksels, enz. die er bij zo'n operatie dan spontaan afbreken.

Henk

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #821 Gepost op: 28 December 2007, 17:36:18 »
Als je als een olifant tekeer gaat wel.....
Ik baal niet, ik vind het prima zo.
Bij de Trix 1200 zit bv al een decoder. Maakt het model onnodig duur, en de geluidsfunctie die erin zit......Moeeeehhhh, Moeehhhhh (zieke koe)

Ik kies liever mijn eigen decoder, dan dat de fabrikant dat voor mij bepaald.

ruben giesbertz

  • Gast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #822 Gepost op: 28 December 2007, 17:37:27 »
Dus de 2-rail digitaal rijders balen als een stekker t.o.v. de 3-rail rijders. Als ik dat weleens lees, hoe ze een loc open moeten maken. Messen, vorken en coctailprikkers moeten er aan te pas komen om de kap te verwijderen. Om nog maar te zwijgen van nokjes, uitsteeksels, enz. die er bij zo'n operatie dan spontaan afbreken.

Henk

Inderdaad Henk,
Ik baal daar echt van.

Groetjes Ruben.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #823 Gepost op: 28 December 2007, 17:44:23 »
Zo moeilijk is het openen van een Roco 2400 toch niet?

Probeer maar eens een DB 624 van Bemo te openen! Al het andere wordt dan ineens relatief.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #824 Gepost op: 28 December 2007, 18:09:37 »
Zo moeilijk is het openen van een Roco 2400 toch niet?

Inderdaad heb reeds in 15 minuten een decoder in geplugd.
Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.