Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
Vandaag
om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
Vandaag
om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
Vandaag
om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied'
door
Montanbahn
Vandaag
om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Rick
Vandaag
om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan
door
meino
Vandaag
om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 14:30:11
Bauarbeiten im gange
door
MOVisser
Vandaag
om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
AP3737
Vandaag
om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:26:46
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 11:45:04
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Jelmer
Vandaag
om 11:07:40
Br 38 Piko Superen.
door
Jelmer
Vandaag
om 11:05:27
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Vorige
-
Volgende
-
1
...
43
44
[
45
]
46
47
...
110
Omlaag
Auteur
Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 (gelezen 413977 keer)
Pauldg
Offline
Berichten: 7476
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #660 Gepost op:
19 December 2007, 17:21:24 »
Ik begrijp het. Er zijn, naast de eerder genoemde handgrepen, twee zaken die mij aan het Roco-model positief opvallen.
- De kwaliteit van de wielen (en het profiel daarvan) zijn stukken beter
- De kwaliteit van het verfwerk is een klasse beter.
Bij een foto tussen een goed gesuperde (en gespoten) DKM en een Roco zou de vergelijking, mijns inziens al veel moeilijker uitvallen. Het valt me overigens op dat de in het frame geintegreerde traptreden bij het Roco-model veel breder zijn. Wie heeft er gelijk? Ik vermoed dat de waarheid wat in het middel ligt.
Paul
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Esperopt
Offline
Berichten: 2227
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #661 Gepost op:
19 December 2007, 17:27:17 »
Als je bedenkt dat de DKM al jaaaaaren oud is dan valt het model wel mee. Ben er zelf in ieder geval nog steeds blij mee. Op de baan, vooral in mijn donkere huiskamer, valt het verschil wel op maar niet extreem. Het verschil in motor geluid valt wel erg op. Ook het verschil in snelheid is enorm. Verder denk ik dat mijn dkm's meer kunnen trekken, maar dat kan ook komen door het 'krachtige' geluid dat ze maken. Voor 6 vamwagens maakt het geen verschil. Heb geen zin om de andere 10 wagens van zolder te halen om dit te testen.
Ben de hele tijd al erg positief geweest over deze nieuwe roco en de prijs/kwaliteit verhouding. Maar nu ik ze zelf in handen heb gehad, goed heb kunnen bekijken en er even mee heb kunnen rijden ben ik helemaal onder de indruk.
Gelogd
Gert1
Gast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #662 Gepost op:
19 December 2007, 17:37:54 »
Ja, het zijn juweeltjes. Als dit een voorbode is van de koers die Roco nu gaat volgen, dan zitten we werkelijk op rozen!
mvg,
Gert
Gelogd
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1876
Frl
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #663 Gepost op:
19 December 2007, 17:45:27 »
Ik heb zelf nog niks gezien of in mijn handen gehad dus ik ga maar van de foto's uit.
Ik moet zeggen dat ik al via de foto's alleen al steeds meer kan zeggen dat het weer een toppertje is en een slimme zet van Roco!!
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Arjan6511
Offline
Berichten: 4719
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #664 Gepost op:
19 December 2007, 18:28:39 »
Als ik de geel/grijze loks met elkaar vergelijk is het gele front van de ROCO beter gelukt dan die van DKM. Die van DKM is te hoog opgetrokken.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Martinw
Offline
Berichten: 107
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #665 Gepost op:
19 December 2007, 20:07:48 »
Het model ziet er top uit, maar alleen hij ontspoort bij mij op de fleischmann wissels code 6174 in de binnenbocht. In de buitenbocht rijdt hij gewoon door maar als ik hem de binnenbocht door laat rijden drukt hij zichzelf uit de rails.
Zijn er meer mensen die er last van hebben of een oplossing weten?
Ik baal er flink van.
Martin
Gelogd
theomeeuwsen
Offline
Berichten: 377
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #666 Gepost op:
19 December 2007, 20:10:52 »
staat er niet in het boekje dat de trein beter niet door R2 kan gaan??
r2 van roco is hetzelfde als r1 van flm dus...
Gelogd
Martinw
Offline
Berichten: 107
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #667 Gepost op:
19 December 2007, 20:21:44 »
In het boekje staat dat de de Roco R2 boogstraal de krapst neembare boog is. (R2 = 358mm).
De bocht kan de lok opzich wel nemen, alleen het wissel gaat mis, want daar zit een plastic geleiderstukje in, die de loc de goede kant op moet dirrigeren, binnen of buitenbocht.
Staat het wissel op binnenbocht, loopt hij tegen het plastic geleiderstuk aan, en dan drukt de lok zichzelf eruit!
Heeft niemand dit met wissels van andere merken?
Martin
«
Laatst bewerkt op: 19 December 2007, 20:24:47 door Twellotrein
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26642
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #668 Gepost op:
19 December 2007, 20:24:50 »
Citaat van: Twellotrein op 19 December 2007, 20:07:48
......maar als ik hem de binnenbocht door laat rijden drukt hij zichzelf uit de rails.
Dat wordt dus controleren. Staan van alle assen de wielen op de juiste afstand? Is door het hele wissel de spoorwijdte goed? Loopt het wiel niet op de punt? Kunnen de draaistellen wel genoeg uitzwaaien?
Allemaal dingen die je het beste zelf kunt bekijken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Martinw
Offline
Berichten: 107
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #669 Gepost op:
19 December 2007, 20:38:28 »
Het kritieke punt ligt precies op wat ik op deze afbeelding heb geselecteerd:
Als je dan vanaf de rechterkant aan komt rijden en de binnenste boogstraal nemen wilt dan loopt hij er op dat stukje uit. De boogstraal heeft hier GEEN invloed op.
Martin
Gelogd
michiel88
Offline
Berichten: 195
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #670 Gepost op:
19 December 2007, 20:54:00 »
Ik rijdt zelf ook op Fleischmann profirails en ik had nog niks gemerkt. Na je opmerking ben ik even de proef op de som gaan nemen en inderdaad, de loc ontspoort als de wissel op afbuigen staat
. Ik ben hier ook niet echt blij mee, echter gebruik ik deze wissel heel weinig. Langzaam eroverheen rijden resulteert bij mij niet in een ontsporing. Het probleem wordt denk ik veroorzaakt door de laag hangende remblokken. Bij de Articec Plan E wagons waren het ook de remblokken die in het puntstuk van de wissel grepen.
PS: Bij mij zijn de rij-eigenschappen met de lange huif naar voren een minder dan met de korte huif naar voren, is dit bij iedereen zo? Het gaat een beetje schokkeriger. Zal wel aan het type aandrijving liggen.
«
Laatst bewerkt op: 19 December 2007, 20:57:34 door Michiel
»
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #671 Gepost op:
19 December 2007, 20:54:42 »
is dan niet gewoon het puntstuk te hoog of valt ie er te diep in?
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Martinw
Offline
Berichten: 107
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #672 Gepost op:
19 December 2007, 22:37:28 »
Wat wel wat wil helpen is met een mesje een stukje van het plastic middenstuk wat omhoog staat afkrassen (deel wat ik heb aangegeven op foto). Zeker niet meer dan 1 mm, dan 'springt' hij niet meer uit het wissel.
Martin
«
Laatst bewerkt op: 19 December 2007, 23:10:52 door Twellotrein
»
Gelogd
ZwolsBas
Offline
Berichten: 3142
NL/NS vanaf 1945
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #673 Gepost op:
19 December 2007, 23:08:59 »
R2 is 420 mm...
R1 is 356 mm...
bij roco lijkt me niet dat R2 356mm is...
Mocht dat wel zo zijn dan kan je bij fleischmann profi gerust R1 gebruiken want dan is het een R2 met roco...??
Gelogd
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?
Martinw
Offline
Berichten: 107
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #674 Gepost op:
19 December 2007, 23:11:30 »
Zoals ik al zei, hij kan de boogstraal makkelijk aan, maar alleen in het wissel geeft het problemen.
Martin
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Vorige
-
Volgende
-
1
...
43
44
[
45
]
46
47
...
110
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400