Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:42:27
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 12:20:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Pauldg
Vandaag om 11:53:02
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:38
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 09:39:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:23:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 09:16:09
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 09:04:32
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 09:02:11
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 08:22:56
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 07:46:48
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Rondom Charlois door hervé
18 December 2025, 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
18 December 2025, 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
18 December 2025, 19:41:54
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
18 December 2025, 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 December 2025, 18:53:51
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
18 December 2025, 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
18 December 2025, 17:58:09
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
18 December 2025, 17:14:30
  

Auteur Topic: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.  (gelezen 10669 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #15 Gepost op: 19 January 2015, 23:53:30 »
Ik heb het er al eens eerder over gehad http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36538.msg556352.html#msg556352
Artitec is op de hoogte van deze variant en heeft destijds ook goede foto's van de koersborden van deze kuikenwagens geleverd gekregen. Opmerkelijkerwijs de enige inzet van Stalen D's met een koersbord.

Grtz,
Wim

« Laatst bewerkt op: 20 January 2015, 00:32:55 door sneek. Reden: foto\'s opgezocht »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #16 Gepost op: 20 January 2015, 00:32:22 »
op verzoek hier de koersborden welke op de kuikenwagens zaten. Zie je meteen de treinnummers en routes  ;)




grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #17 Gepost op: 20 January 2015, 05:02:12 »
Ze hebben trouwens maar 3 seizoenen ('58, '59 en '60) gereden

Ben ik blij dat ik van "68 ben ...  ;D
Groet, Ronald.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5520
  • Modelspoor is emotie...
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #18 Gepost op: 20 January 2015, 15:19:21 »
Maar dan ben je ook niet helemaal 'piep' meer... ;D

Grtz,
Rob
Tbinnebarretije…

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #19 Gepost op: 20 January 2015, 16:07:19 »
Piep piep hallo, gaan we katten ?  ;D
Groet, Ronald.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #20 Gepost op: 20 January 2015, 21:03:02 »
Interessant die koersborden.
Vind er de door mij genoemde treinen niet op terug.
De E788 kan ik thuisbrengen als de sneltrein van Amsterdam - Keulen/Remagen
De D208 als de D-trein Keulen - Interlaken/Chur/Konstanz
De 60 van het onderste bord is zeer waarschijnlijk de trein die te zien is op de foto's in de eerste bijdrage.
Daar ging namelijk ook de genoemde autotransporter uit de Komet in over.
Na Chiasso lijken de wagens ieder hun eigen eindbestemming te hebben.

Uit welk jaar zijn de foto's van de koersborden?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #21 Gepost op: 18 June 2016, 13:40:49 »
Even dit draadje een beetje wakker maken.

Ik ben begonnen een blauwe Artitec D IV om te bouwen naar Kuikenwagen.
Prutser heeft het er over dat het zo leuk is, een blauw rijtuig met zilveren dak. Ik twijfel. Denk dat het heel goed een wit dak (zoals de turkooizen rijtuigen) zou kunnen zijn.
Weet iemand wat de juiste kleur is?

volgende vraag is of iemand weet wat de afmetingen van de koersborden zijn?

bvd Carel.
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #22 Gepost op: 18 June 2016, 14:43:58 »
de normale standaard afmetingen van een koersbord, niet anders dan op passagiersrijtuigen.
Zo te zien lijkt een wit (warmtewerend) dak niet verkeerd, hoewel lang zal het niet wit zijn gebleven. Op het model kiezen voor lichtgrijs?


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #23 Gepost op: 18 June 2016, 20:57:21 »
Het lijkt erop dat de loc op de foto op pag 1 een zilverkleurig dak heeft. Dat is vast te achterhalen. Als dat inderdaad zo is, dan is het dak van de DIV hoogstwaarschijnlijk wit. Dat dak oogt op de foto in ieder geval een stuk lichter dan het dak van de loc.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #24 Gepost op: 18 June 2016, 22:03:40 »
Even gezocht en ik kan het eea terug vinden, helaas alleen niet de beschrijving van de constructie wijziging zelf.

Aangepast werden iig, de opschriften van de wagen, de roosters in de deuren en de extra ventilatoren op het dak.
In de wagens werden alle tussenschotten en toogplaten voorzien van grote gaten.

Rond Juli 1959 werd er ook nog laagspanningsverwarming ingebouwd om de begeleider toch van een beetje warmte te voorzien :)