Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Frans loodsje et cetera
door
tothebeach
Vandaag
om 19:17:45
Modeltreinen Pierre Dominique
door
Paulus
Vandaag
om 18:51:55
Het Boemeltje - Electronica
door
RobVille
Vandaag
om 18:26:17
Handregelaar aan IB Basic
door
Lobomotion69
Vandaag
om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Lobomotion69
Vandaag
om 18:01:22
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 18:00:39
Bauarbeiten im gange
door
tothebeach
Vandaag
om 17:45:41
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset
door
MOVisser
Vandaag
om 17:27:34
Rails roestig verven
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended
door
Menno
Vandaag
om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 17:06:43
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:59:08
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 15:29:11
Intermittende kortsluiting
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen..
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 14:45:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 14:08:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Arjan6511
Vandaag
om 09:14:29
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:35:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Frits C
Vandaag
om 06:47:18
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool
door
MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen.
door
wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie. (gelezen 10111 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3854
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #15 Gepost op:
19 January 2015, 23:53:30 »
Ik heb het er al eens eerder over gehad
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36538.msg556352.html#msg556352
Artitec is op de hoogte van deze variant en heeft destijds ook goede foto's van de koersborden van deze kuikenwagens geleverd gekregen. Opmerkelijkerwijs de enige inzet van Stalen D's met een koersbord.
Grtz,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 20 January 2015, 00:32:55 door sneek. Reden: foto\'s opgezocht
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
sneek
Offline
Berichten: 3854
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #16 Gepost op:
20 January 2015, 00:32:22 »
op verzoek hier de koersborden welke op de kuikenwagens zaten. Zie je meteen de treinnummers en routes
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Calimero
Offline
Berichten: 1042
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #17 Gepost op:
20 January 2015, 05:02:12 »
Citaat van: Falkenberg op 19 January 2015, 21:08:46
Ze hebben trouwens maar 3 seizoenen ('58, '59 en '60) gereden
Ben ik blij dat ik van "68 ben ...
Gelogd
Groet, Ronald.
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5346
Modelspoor is emotie...
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #18 Gepost op:
20 January 2015, 15:19:21 »
Maar dan ben je ook niet helemaal 'piep' meer...
Grtz,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Calimero
Offline
Berichten: 1042
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #19 Gepost op:
20 January 2015, 16:07:19 »
Piep piep hallo, gaan we katten ?
Gelogd
Groet, Ronald.
gertjan_duivesteijn
Offline
Berichten: 128
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #20 Gepost op:
20 January 2015, 21:03:02 »
Interessant die koersborden.
Vind er de door mij genoemde treinen niet op terug.
De E788 kan ik thuisbrengen als de sneltrein van Amsterdam - Keulen/Remagen
De D208 als de D-trein Keulen - Interlaken/Chur/Konstanz
De 60 van het onderste bord is zeer waarschijnlijk de trein die te zien is op de foto's in de eerste bijdrage.
Daar ging namelijk ook de genoemde autotransporter uit de Komet in over.
Na Chiasso lijken de wagens ieder hun eigen eindbestemming te hebben.
Uit welk jaar zijn de foto's van de koersborden?
Gelogd
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.
Carel Ruysink
Offline
Berichten: 1060
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #21 Gepost op:
18 June 2016, 13:40:49 »
Even dit draadje een beetje wakker maken.
Ik ben begonnen een blauwe Artitec D IV om te bouwen naar Kuikenwagen.
Prutser heeft het er over dat het zo leuk is, een blauw rijtuig met zilveren dak. Ik twijfel. Denk dat het heel goed een wit dak (zoals de turkooizen rijtuigen) zou kunnen zijn.
Weet iemand wat de juiste kleur is?
volgende vraag is of iemand weet wat de afmetingen van de koersborden zijn?
bvd Carel.
Gelogd
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven
sneek
Offline
Berichten: 3854
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #22 Gepost op:
18 June 2016, 14:43:58 »
de normale standaard afmetingen van een koersbord, niet anders dan op passagiersrijtuigen.
Zo te zien lijkt een wit (warmtewerend) dak niet verkeerd, hoewel lang zal het niet wit zijn gebleven. Op het model kiezen voor lichtgrijs?
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5345
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #23 Gepost op:
18 June 2016, 20:57:21 »
Het lijkt erop dat de loc op de foto op pag 1 een zilverkleurig dak heeft. Dat is vast te achterhalen. Als dat inderdaad zo is, dan is het dak van de DIV hoogstwaarschijnlijk wit. Dat dak oogt op de foto in ieder geval een stuk lichter dan het dak van de loc.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Thom
Offline
Berichten: 4046
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #24 Gepost op:
18 June 2016, 22:03:40 »
Even gezocht en ik kan het eea terug vinden, helaas alleen niet de beschrijving van de constructie wijziging zelf.
Aangepast werden iig, de opschriften van de wagen, de roosters in de deuren en de extra ventilatoren op het dak.
In de wagens werden alle tussenschotten en toogplaten voorzien van grote gaten.
Rond Juli 1959 werd er ook nog laagspanningsverwarming ingebouwd om de begeleider toch van een beetje warmte te voorzien
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.