Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
Vandaag om 22:32:29
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 22:23:42
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door ArjanB
Vandaag om 22:13:14
Treinen willen niet meer rijden door Karst Drenth
Vandaag om 21:59:08
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 21:55:23
Pimpen Rivarossi DD-AR door henk
Vandaag om 21:54:17
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 21:53:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 21:49:04
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door jjg koopmans
Vandaag om 21:48:29
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 21:37:25
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:32:19
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Noordernet
Vandaag om 21:28:50
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 20:55:49
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door rjr
Vandaag om 20:52:59
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:27:58
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:11:43
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
Vandaag om 18:59:05
Line-up foto's van modellen door ES44C4
Vandaag om 18:53:54
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door RobVille
Vandaag om 18:36:24
De Hembrug 1906 - 1983 door ruudns
Vandaag om 17:55:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door basjuh1981
Vandaag om 17:29:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door André82
Vandaag om 16:29:51
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:28:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:11:38
29 november verkoop MSV door Ronald69
Vandaag om 16:10:51
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door RobVille
Vandaag om 15:47:03
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 15:28:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 14:40:13
  

Auteur Topic: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec  (gelezen 17837 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Zwaartransportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #15 Gepost op: 12 October 2014, 13:30:39 »
er zit een metalen gewicht in, weet zo niet wat ie weegt maar genoeg om leeg betrouwbaar te kunnen rijden in elk geval.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Zwaartransportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #16 Gepost op: 12 October 2014, 15:58:56 »
Mocht die M1 niet op eigen vermogen de trein oprijden?

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6371
  • ***
Re: Zwaartransportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #17 Gepost op: 12 October 2014, 16:31:45 »
Die M1 kan dat wel, en dat wordt ook gedaan. Maar vaak zijn ze (gedeeltelijk) gepreserveerd, of de accu's zijn afgekoppeld. Dan gaat erop duwen of eraf trekken met de DV43 containerhandler een stuk sneller. Die drivers die dagelijks op die Cat reden scheurde zo die hele trein over. Ze drukte zo'n tank tot op de cm daar waar je hem wilde hebben. De M1 heeft een turbinemotor en je kunt hem dus niet gaan starten als er een andere kort achter staat. Ca 800`C uitlaat gassen. Dan smelten gelijk de glaasjes van de oorlogsverlichtingen in de koplampunits van de tank die er achter staat ;). Loop je in een nat pak, was je daar zo droog ;D.

Zo ziet de DV43 trouwens uit als de adapterplaat (was eigen bouw) verwijderd is en weer in zijn originele outfit reed. Hier voor 20Ft containers. Er kon ook een raamwerk op voor 30 of 40Ft bakken.

Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3875
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Zwaartransportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #18 Gepost op: 12 October 2014, 17:46:46 »
metalen gewichtplaat onder de wagenbodem. Daardoor een laag zwaartepunt.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

NS Diesel

  • Gast
Re: Zwaartransportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #19 Gepost op: 12 October 2014, 17:54:13 »
Bedankt voor de info, zit nog wel te twijfelen of het iets voor mij is ;)

Groet,
Tim

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3875
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #20 Gepost op: 19 October 2014, 13:46:39 »
Inmiddels is de DB SSy45 961 012 ook beladen door de Ami's.
Deze Artitec-wagen is beladen met een 'mijnenveger' eveneens van Artitec.


grtz,
Wim.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #21 Gepost op: 19 October 2014, 14:15:20 »
Een tank op een trein reed niet met de luiken open, allerlei losse spullen op de tank en de kettingen van de Crab zo los lijkt me ook wat gevaarlijk voor transport. Nog los van het feit dat de Crab na de oorlog niet meer werd gebruikt en de DB pas na 1949 werd gevormd. Dus wagen en tank passen niet bij elkaar.

dirkjan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12536
    • sleutelspoor
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #22 Gepost op: 19 October 2014, 14:23:48 »
Dirkjan de jongens zijn nog niet klaar hoor, eerst een bakkie doen ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

NS Diesel

  • Gast
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #23 Gepost op: 19 October 2014, 19:32:47 »
Dat bakkie koffie duurde zo lang, dat de oorlog afgelopen was en dat intussen de Crab op een iets minder rottend wagentje is geladen en de jongens die terugkwam steil achterover sloegen van verbazing ;D

Groet,
Tim

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3875
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #24 Gepost op: 19 October 2014, 20:02:06 »


Dirk Jan dank voor de opmerking. Ik wist niet dat deze tanks niet meer in de jaren '50 werden gebruikt.
Bij de tanks van Artitec wordt verder geen info gegeven over inzetperiode etc. Misschien een tip...
Op de rest van de trein staan Pattons en die zijn wat moderner, begin jaren zestig.

Heel simpel, als het niet kan, kan het niet  ;D en dan rijdt het hier ook niet  :P
De wagen is inmiddels weer van zijn antieke lading ontdaan en gaat leeg mee in een gemengde Durchgangsgüterzug (Dg).


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #25 Gepost op: 19 October 2014, 20:10:57 »
Even afgezien van de open luiken en loshangende kettingen, je zou natuurlijk die Sherman Crab er weer op kunnen zetten en op de vrachtbrief bestemming Munster invullen...

Hemmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 390
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #26 Gepost op: 19 October 2014, 20:17:41 »
Heerlijk hé, elkaar effe op "mankementen" wijzen.....

Het lijkt hier wel een soort heilige oorlog om elkaars fantasie-zeepbel lek te prikken.
Ben een ongelooflijk leek, maar weet alles te overleven door keihard te bluffen

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7849
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #27 Gepost op: 19 October 2014, 20:29:20 »
Dirk Jan dank voor de opmerking. Ik wist niet dat deze tanks niet meer in de jaren '50 werden gebruikt.

De Sherman Crab, maakte deel uit van een groep speciaal gebouwde, verbouwde en/of aangepaste tanks, onder de naam Hobart's Funnies
Hun inzet was beperkt tot de landingen op de Normandische stranden op D-day en de dagen/weken daar vlak na.
Na deze periode zijn de meesten, zover ze de strijd overleefd hadden en de constructie dat toeliet, teruggebouwd naar hun normale uitvoering.
Sommige kenmerken bleven daarbij echter wel zichtbaar, zoals de scheepsschroeven aan de achterzijde van de enkele DD's die de eerste dagen overleefd hadden.

Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #28 Gepost op: 19 October 2014, 20:42:16 »
Tja... dan is het ook niet zo waarschijnlijk om er eentje naar Munster te sturen...  :'(

@Hemmo: kom op zeg, als opbouwende kritiek al niet meer kan...

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Zwaar transportwagen SSy45 van Artitec
« Reactie #29 Gepost op: 19 October 2014, 20:51:08 »
Heerlijk hé, elkaar effe op "mankementen" wijzen.....

Het lijkt hier wel een soort heilige oorlog om elkaars fantasie-zeepbel lek te prikken.

Sommige mensen vinden het fijn om met deze hobby een voor hun perfecte fantasie wereld na te bootsen.
Andere daarin tegen trachten de werkelijkheid dicht te naderen.

Voor beide is veel te zeggen en ook vaak wederzijds respect (y)

Aan Wim zijn reactie te lezen is hij van het laatste soort.
En zo te lezen is hij dankbaar voor het advies wat hem gegeven wordt.

Daarom snap ik deze reactie niet helemaal.......

Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/