Grotere verzamelingen (denk aan < €10K,...
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een NBvA (Nederlandse Bond van Assurantie Adviseurs) of een NVA (Nederlandse Vereniging van Makelaars in Assurantiën en Assurantieadviseurs)dit zijn kantoren, die volledig onafhankelijk zijn in hun advies van elke verzekerings- maatschappij of financiële instelling.
Als je de nieuwwaarde terugwil na brand of diefstal, dan zal het om meer gaan dan een paar euro premie extra per jaar.
Onafhankelijke tussenpersonen? Humor om te lachen. Ik ben toch bang dat de meeste zich laten leiden door het percentage dat ze van de verzekeraar krijgen.
Hoeft niet heel erg te zijn. Met een tussenpersoon zijn specifieke zaken, zoals hier aan de orde, vaak handiger te regelen.
...........Waar het grote verschil in zit is de selecte groep mensen die bvb zeer exclusieve modellen en oude waardevolle modellen bezitten . Die hebben soms een " wat de gek er voor geeft waarde die vele malen hoger ligt dan de normale vervangwaarde ( denk bvb aan oude Mä loks van 1930 etc ) of de exclusive spoor 1 modellen van enkele duizenden euro's per stuk waarvan er maar een paar gemaakt zijn. Dat hier de verzekering dit gaat beschouwen als kunstverzameling met verhoogd risico op eg diefsal , breuk etc lijkt me niet helemaal onlogisch en dat men hier hoge premies zal voor stellen zoals bvb bij kunst is niet onrealistisch.....
Je bent 60 en al zo'n 50 jaar bezig met het verzamelen van treinen. Koop nu eens gemiddeld voor € 800 per jaar.