Doel:€250.00
Donaties:€82.50

Per saldo:€-167.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-05-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door roadster36
Vandaag om 02:06:02
Cubana door roadster36
Vandaag om 02:04:40
Wie herkent deze decoder? door Pjotr kramer
Vandaag om 00:23:53
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij door EricZmS
Vandaag om 00:19:50
Wijziging motoren in de Vectron's door Fritsprt
Vandaag om 00:00:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 mei 2021, 23:31:43
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door Karst Drenth
18 mei 2021, 23:24:48
Onshape cursus door Henk de Vlaam
18 mei 2021, 23:23:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
18 mei 2021, 22:55:11
NS 6700 dierenserie etchmodels door Besselspoor
18 mei 2021, 22:51:57
De bouw van ''Industriepark'' NL in spoor N. door NS264
18 mei 2021, 22:49:21
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 mei 2021, 22:49:10
NS vervangt uit voorzorg voorlopig DDZ treinen door Freek Jonkers
18 mei 2021, 22:39:10
Oneindige Overslag 0e RC door EricZmS
18 mei 2021, 21:59:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
18 mei 2021, 21:56:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door GerardvV
18 mei 2021, 21:43:31
H0-bruggetje om te printen door Dave.......
18 mei 2021, 21:34:27
Korenschoven, bestaan ze in model, of zelf maken? door jandcargo
18 mei 2021, 21:32:31
Projekt 083-338 door 44
18 mei 2021, 21:32:10
Ronde buffers plat en bol, van alle tijdperken, landen, in model en in het echt? door Freek Jonkers
18 mei 2021, 21:18:05
Even voorstellen als (her)beginner door Wim Vink
18 mei 2021, 20:27:03
Roco NS 200/300 Sik, model 2019, geel-grijs. door VAM65
18 mei 2021, 20:23:57
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door prutser
18 mei 2021, 20:22:24
Tolhuisje door Sven
18 mei 2021, 20:16:29
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
18 mei 2021, 20:10:08
Gezocht: beelden van DE1 en DE2, jaren 1960-1968. door Spoor010
18 mei 2021, 19:54:37
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Wim Vink
18 mei 2021, 19:16:38
Jouef wissel, kun je de aandrijving uit het zicht plaatsen? door Jelle cou
18 mei 2021, 19:07:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
18 mei 2021, 18:37:23
Harzwald Hafen Bahn door MarcNL
18 mei 2021, 18:23:23
  

Auteur Topic: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?  (gelezen 62842 keer)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4005
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #90 Gepost op: 30 januari 2015, 09:43:34 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2015, 09:47:32 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #91 Gepost op: 30 januari 2015, 09:51:17 »
Is brawa de beste keuze van de 6??

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19746
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #92 Gepost op: 30 januari 2015, 10:04:38 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.

Dan kunnen ze net zo goed de motor weglaten.
Kan er geen zinnige reden voor bedenken. In de vitrine zie je de plug niet en het verschil in productiekosten is nul. Kennelijk ziet men een doelgroep met een dusdanige digitaalallergie dat zelfs een plug teveel is?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1042
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #93 Gepost op: 30 januari 2015, 10:21:13 »
Elke plug is een potentiele kans op storingen.
Wie bewust analoog wil rijden heeft dat dus liever niet en wie netjes
draadjes kan solderen doet dat ook liever.
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf
goed te doen. Laten doen is dan ook een prima optie.
Groet, Ronald.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 4131
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #94 Gepost op: 30 januari 2015, 10:31:11 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19746
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #95 Gepost op: 30 januari 2015, 10:43:55 »
Dat scheelt dan weer een hele euro aan componenten? Als er een aparte print voor wordt ontwikkeld, zou het zelfs duurder zijn. Hoe meer versies, hoe hoger de kosten voor ontwikkeling, productie en distributie. Bijzonder hoor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #96 Gepost op: 30 januari 2015, 11:00:47 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

Zie hiervoor bladzijde 15 van de nieuwheden folder 2015
groetjes Dion

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4005
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #97 Gepost op: 30 januari 2015, 11:11:22 »
Brawa doet dit niet voor het eerst. Het is bij andere modellen al eerder zo aangeboden. Blijkbaar is er een voldoende grote markt voor.

En als je de fora leest, dan is het ook wel begrijpelijk:
- er is een groep die alle digitale snick-snack belachelijk vind en er niet voor wil betalen
- er is een groep die dat allemaal wel wil, liefst inclusief bijzondere features als draaiende ventilatoren, automatische koppelingen en cabineverlichting
- en er is een groep die zelf een decoder van zijn voorkeur wil inbouwen.

Alle drie de groepen krijgen een aanbod op maat.

Blijkbaar weegt dat op tegen het efficiëntie-nadeel van 5 varianten maken (3 DC en 2 AC).
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 404
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #98 Gepost op: 30 januari 2015, 11:18:47 »
Mijn ervaring is dat sommige digitaal voorbereide modellen niet willen rijden op een (analoge) pulsbreedte regelaar, kán dus een voordeel hebben.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6945
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #99 Gepost op: 30 januari 2015, 12:55:21 »
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf goed te doen.
Nou jij krijgt wat mij betreft de trofee voor de domste opmerking van het jaar.  ::) :-X
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maar dat hebben we al vaker gemerkt.
Een plug is er juist voor dat je makkelijk een loc (later) kan digitaliseren door er eenvoudig een decoder naar keuze in te prikken.
Juist voor diegene die niet handig genoeg is om te solderen een uitkomst.

Maar jij bent als deskundige natuurlijk elke loc aan het voorzien van een plux22 decoder door alles draadje voor draadje vast te solderen.
Gr.
Eric

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19746
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #100 Gepost op: 30 januari 2015, 13:12:10 »
Dan begrijp ik het als zuivere marketing Edgar. Is ook een goede reden. Benieuwd in hoeverre het werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 304
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #101 Gepost op: 30 januari 2015, 13:16:28 »
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen 186 van LSM en zijn we dus ook af van het koppelverkoopverhaal?

Ik dacht van niet....

Citaat van: Ralf Wittkamp op DSO
- Bei den NS ICRm werden die Steuerwagen und die 1. Klasse Wagen nur zusammen mit den NS BR 186 geliefert. Wer also einen kompletten und vorbildgerechten Zuga haben möchte kommt um den Kauf eines Sets mit einer Lok nicht herum.
gr. Ed

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1164
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #102 Gepost op: 30 januari 2015, 13:23:17 »
Ik dacht van niet....

Maar 1e kwartaal 2015 gaat LSM niet meer halen
gr. Petra,  Eric is ziek en komt voorlopig hier niet meer, normaal zitten we samen op de forum.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #103 Gepost op: 30 januari 2015, 13:26:44 »
Komen ze er nou wel of niet mee? Hoop onduidelijkheid.....

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 304
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #104 Gepost op: 30 januari 2015, 13:33:16 »
Lijkt me vrij duidelijk. Als je een stuurstand en 1e klas wil hebben zit je ook aan een loc vast.
Over wanneer die loc komt wordt natuurlijk niets gezegd, zoals met alles van LSM  ;D
gr. Ed