Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Omgeving Frankfurt am Main door NS264
Vandaag om 00:57:04
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:21:10
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
22 October 2025, 23:31:07
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door sncf231e
22 October 2025, 22:36:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door JoostJ
22 October 2025, 22:31:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Besselspoor
22 October 2025, 22:17:35
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
Raadplaatje door eemstede
22 October 2025, 21:56:15
Loksound downloads door D_Loc
22 October 2025, 21:37:32
Stroomdetectie issues. door flyerman
22 October 2025, 21:20:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 October 2025, 21:16:58
Project seaside Germany door Ronald Halma
22 October 2025, 21:09:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Tom Z.
22 October 2025, 20:41:05
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 October 2025, 20:35:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door D_Loc
22 October 2025, 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
22 October 2025, 20:15:34
Eurostar Celestia door kar
22 October 2025, 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
22 October 2025, 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
22 October 2025, 20:02:35
Bauarbeiten im gange door 741230
22 October 2025, 19:57:53
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
22 October 2025, 19:00:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
22 October 2025, 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 October 2025, 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 October 2025, 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
22 October 2025, 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
22 October 2025, 17:11:00
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
22 October 2025, 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
22 October 2025, 16:57:05
  

Auteur Topic: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?  (gelezen 75471 keer)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #90 Gepost op: 30 January 2015, 09:43:34 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.
« Laatst bewerkt op: 30 January 2015, 09:47:32 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #91 Gepost op: 30 January 2015, 09:51:17 »
Is brawa de beste keuze van de 6??

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22615
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #92 Gepost op: 30 January 2015, 10:04:38 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.

Dan kunnen ze net zo goed de motor weglaten.
Kan er geen zinnige reden voor bedenken. In de vitrine zie je de plug niet en het verschil in productiekosten is nul. Kennelijk ziet men een doelgroep met een dusdanige digitaalallergie dat zelfs een plug teveel is?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #93 Gepost op: 30 January 2015, 10:21:13 »
Elke plug is een potentiele kans op storingen.
Wie bewust analoog wil rijden heeft dat dus liever niet en wie netjes
draadjes kan solderen doet dat ook liever.
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf
goed te doen. Laten doen is dan ook een prima optie.
Groet, Ronald.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6841
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #94 Gepost op: 30 January 2015, 10:31:11 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22615
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #95 Gepost op: 30 January 2015, 10:43:55 »
Dat scheelt dan weer een hele euro aan componenten? Als er een aparte print voor wordt ontwikkeld, zou het zelfs duurder zijn. Hoe meer versies, hoe hoger de kosten voor ontwikkeling, productie en distributie. Bijzonder hoor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6055
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #96 Gepost op: 30 January 2015, 11:00:47 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

Zie hiervoor bladzijde 15 van de nieuwheden folder 2015
groetjes Dion

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #97 Gepost op: 30 January 2015, 11:11:22 »
Brawa doet dit niet voor het eerst. Het is bij andere modellen al eerder zo aangeboden. Blijkbaar is er een voldoende grote markt voor.

En als je de fora leest, dan is het ook wel begrijpelijk:
- er is een groep die alle digitale snick-snack belachelijk vind en er niet voor wil betalen
- er is een groep die dat allemaal wel wil, liefst inclusief bijzondere features als draaiende ventilatoren, automatische koppelingen en cabineverlichting
- en er is een groep die zelf een decoder van zijn voorkeur wil inbouwen.

Alle drie de groepen krijgen een aanbod op maat.

Blijkbaar weegt dat op tegen het efficiëntie-nadeel van 5 varianten maken (3 DC en 2 AC).
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #98 Gepost op: 30 January 2015, 11:18:47 »
Mijn ervaring is dat sommige digitaal voorbereide modellen niet willen rijden op een (analoge) pulsbreedte regelaar, kán dus een voordeel hebben.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #99 Gepost op: 30 January 2015, 12:55:21 »
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf goed te doen.
Nou jij krijgt wat mij betreft de trofee voor de domste opmerking van het jaar.  ::) :-X
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maar dat hebben we al vaker gemerkt.
Een plug is er juist voor dat je makkelijk een loc (later) kan digitaliseren door er eenvoudig een decoder naar keuze in te prikken.
Juist voor diegene die niet handig genoeg is om te solderen een uitkomst.

Maar jij bent als deskundige natuurlijk elke loc aan het voorzien van een plux22 decoder door alles draadje voor draadje vast te solderen.
Gr.
Eric

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22615
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #100 Gepost op: 30 January 2015, 13:12:10 »
Dan begrijp ik het als zuivere marketing Edgar. Is ook een goede reden. Benieuwd in hoeverre het werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #101 Gepost op: 30 January 2015, 13:16:28 »
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen 186 van LSM en zijn we dus ook af van het koppelverkoopverhaal?

Ik dacht van niet....

Citaat van: Ralf Wittkamp op DSO
- Bei den NS ICRm werden die Steuerwagen und die 1. Klasse Wagen nur zusammen mit den NS BR 186 geliefert. Wer also einen kompletten und vorbildgerechten Zuga haben möchte kommt um den Kauf eines Sets mit einer Lok nicht herum.
gr. Ed

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #102 Gepost op: 30 January 2015, 13:23:17 »
Ik dacht van niet....

Maar 1e kwartaal 2015 gaat LSM niet meer halen
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #103 Gepost op: 30 January 2015, 13:26:44 »
Komen ze er nou wel of niet mee? Hoop onduidelijkheid.....

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #104 Gepost op: 30 January 2015, 13:33:16 »
Lijkt me vrij duidelijk. Als je een stuurstand en 1e klas wil hebben zit je ook aan een loc vast.
Over wanneer die loc komt wordt natuurlijk niets gezegd, zoals met alles van LSM  ;D
gr. Ed