Doel:€250.00
Donaties:€42.50

Per saldo:€-207.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 08-04-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door puntenglijder
Vandaag om 06:39:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 06:36:06
Wat kan je precies doen met Railcom? door AndrevdG
Vandaag om 06:33:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 06:26:39
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:55:57
Bouw diorama tolhuisje aan de tramlijn van "Ol Graitje". door roadster36
Vandaag om 02:24:07
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door dennie
Vandaag om 01:45:47
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door ArjanB
Vandaag om 01:39:26
Trafo en afvlakking door spock
Vandaag om 00:55:14
CS1 kan alleen eerste 4 functies aansturen, Roco NS2400, 3-rail digitaal. door Jan-Peter
Vandaag om 00:39:14
Ballaststof (grootspoor), gevaarlijk bij inademen door Thom
Vandaag om 00:38:42
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
Vandaag om 00:12:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:07:30
PWM, kun je pulsen afvlakken? door NS1220
10 april 2021, 23:48:06
Projekt 083-338 door 44
10 april 2021, 23:46:11
VIRM, traptree ontbreekt. Valt dit te repareren? door Chris
10 april 2021, 23:35:49
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
10 april 2021, 23:35:43
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
10 april 2021, 23:23:26
Raadplaatje door Jewannes
10 april 2021, 23:23:08
Verbinding van lange blokken. door Jan-Peter
10 april 2021, 23:22:44
LS Models Pullman rijtuig: ontsporing door Rondje_HO
10 april 2021, 23:00:36
Weer een nieuwe nachttrein door R v/d Hoven
10 april 2021, 22:58:50
Modelspoorbaan Fleischmann door NS264
10 april 2021, 22:57:05
Advies voor de aanschaf van een NS E-lok, 1100, 1200 of 1300, periode '81-'82 door Rondje_HO
10 april 2021, 22:51:03
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
10 april 2021, 22:43:18
Artitec Mat '54, materieelbespreking. door Daan!
10 april 2021, 22:15:32
BNLS-modules: "Tauernbahn" [ÖBB] door Eegtrain
10 april 2021, 22:08:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
10 april 2021, 22:05:58
Ideeën en mening gevraagd voor baanplan/uitbreiding Nederlandse baan HO Nederdam door jandcargo
10 april 2021, 21:43:18
NS D 4101-45 spoor 0 door 1795
10 april 2021, 21:33:49
  

Auteur Topic: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?  (gelezen 62565 keer)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4003
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #90 Gepost op: 30 januari 2015, 09:43:34 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2015, 09:47:32 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #91 Gepost op: 30 januari 2015, 09:51:17 »
Is brawa de beste keuze van de 6??

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19681
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #92 Gepost op: 30 januari 2015, 10:04:38 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.

Dan kunnen ze net zo goed de motor weglaten.
Kan er geen zinnige reden voor bedenken. In de vitrine zie je de plug niet en het verschil in productiekosten is nul. Kennelijk ziet men een doelgroep met een dusdanige digitaalallergie dat zelfs een plug teveel is?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1042
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #93 Gepost op: 30 januari 2015, 10:21:13 »
Elke plug is een potentiele kans op storingen.
Wie bewust analoog wil rijden heeft dat dus liever niet en wie netjes
draadjes kan solderen doet dat ook liever.
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf
goed te doen. Laten doen is dan ook een prima optie.
Groet, Ronald.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #94 Gepost op: 30 januari 2015, 10:31:11 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19681
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #95 Gepost op: 30 januari 2015, 10:43:55 »
Dat scheelt dan weer een hele euro aan componenten? Als er een aparte print voor wordt ontwikkeld, zou het zelfs duurder zijn. Hoe meer versies, hoe hoger de kosten voor ontwikkeling, productie en distributie. Bijzonder hoor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock
  • Offline Offline
  • Berichten: 5831
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #96 Gepost op: 30 januari 2015, 11:00:47 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

Zie hiervoor bladzijde 15 van de nieuwheden folder 2015
groetjes Dion

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4003
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #97 Gepost op: 30 januari 2015, 11:11:22 »
Brawa doet dit niet voor het eerst. Het is bij andere modellen al eerder zo aangeboden. Blijkbaar is er een voldoende grote markt voor.

En als je de fora leest, dan is het ook wel begrijpelijk:
- er is een groep die alle digitale snick-snack belachelijk vind en er niet voor wil betalen
- er is een groep die dat allemaal wel wil, liefst inclusief bijzondere features als draaiende ventilatoren, automatische koppelingen en cabineverlichting
- en er is een groep die zelf een decoder van zijn voorkeur wil inbouwen.

Alle drie de groepen krijgen een aanbod op maat.

Blijkbaar weegt dat op tegen het efficiëntie-nadeel van 5 varianten maken (3 DC en 2 AC).
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 404
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #98 Gepost op: 30 januari 2015, 11:18:47 »
Mijn ervaring is dat sommige digitaal voorbereide modellen niet willen rijden op een (analoge) pulsbreedte regelaar, kán dus een voordeel hebben.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6905
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #99 Gepost op: 30 januari 2015, 12:55:21 »
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf goed te doen.
Nou jij krijgt wat mij betreft de trofee voor de domste opmerking van het jaar.  ::) :-X
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maar dat hebben we al vaker gemerkt.
Een plug is er juist voor dat je makkelijk een loc (later) kan digitaliseren door er eenvoudig een decoder naar keuze in te prikken.
Juist voor diegene die niet handig genoeg is om te solderen een uitkomst.

Maar jij bent als deskundige natuurlijk elke loc aan het voorzien van een plux22 decoder door alles draadje voor draadje vast te solderen.
Gr.
Eric

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19681
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #100 Gepost op: 30 januari 2015, 13:12:10 »
Dan begrijp ik het als zuivere marketing Edgar. Is ook een goede reden. Benieuwd in hoeverre het werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #101 Gepost op: 30 januari 2015, 13:16:28 »
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen 186 van LSM en zijn we dus ook af van het koppelverkoopverhaal?

Ik dacht van niet....

Citaat van: Ralf Wittkamp op DSO
- Bei den NS ICRm werden die Steuerwagen und die 1. Klasse Wagen nur zusammen mit den NS BR 186 geliefert. Wer also einen kompletten und vorbildgerechten Zuga haben möchte kommt um den Kauf eines Sets mit einer Lok nicht herum.
gr. Ed

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1164
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #102 Gepost op: 30 januari 2015, 13:23:17 »
Ik dacht van niet....

Maar 1e kwartaal 2015 gaat LSM niet meer halen
gr. Petra,  Eric is ziek en komt voorlopig hier niet meer, normaal zitten we samen op de forum.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #103 Gepost op: 30 januari 2015, 13:26:44 »
Komen ze er nou wel of niet mee? Hoop onduidelijkheid.....

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #104 Gepost op: 30 januari 2015, 13:33:16 »
Lijkt me vrij duidelijk. Als je een stuurstand en 1e klas wil hebben zit je ook aan een loc vast.
Over wanneer die loc komt wordt natuurlijk niets gezegd, zoals met alles van LSM  ;D
gr. Ed