Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
23 april 2024, 15:53:47
  

Auteur Topic: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?  (gelezen 71218 keer)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #90 Gepost op: 30 januari 2015, 09:43:34 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2015, 09:47:32 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #91 Gepost op: 30 januari 2015, 09:51:17 »
Is brawa de beste keuze van de 6??

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21668
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #92 Gepost op: 30 januari 2015, 10:04:38 »
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.

Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.

Dan kunnen ze net zo goed de motor weglaten.
Kan er geen zinnige reden voor bedenken. In de vitrine zie je de plug niet en het verschil in productiekosten is nul. Kennelijk ziet men een doelgroep met een dusdanige digitaalallergie dat zelfs een plug teveel is?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1042
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #93 Gepost op: 30 januari 2015, 10:21:13 »
Elke plug is een potentiele kans op storingen.
Wie bewust analoog wil rijden heeft dat dus liever niet en wie netjes
draadjes kan solderen doet dat ook liever.
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf
goed te doen. Laten doen is dan ook een prima optie.
Groet, Ronald.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5820
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #94 Gepost op: 30 januari 2015, 10:31:11 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21668
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #95 Gepost op: 30 januari 2015, 10:43:55 »
Dat scheelt dan weer een hele euro aan componenten? Als er een aparte print voor wordt ontwikkeld, zou het zelfs duurder zijn. Hoe meer versies, hoe hoger de kosten voor ontwikkeling, productie en distributie. Bijzonder hoor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5990
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #96 Gepost op: 30 januari 2015, 11:00:47 »
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.

Gr, Ben.

Zie hiervoor bladzijde 15 van de nieuwheden folder 2015
groetjes Dion

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #97 Gepost op: 30 januari 2015, 11:11:22 »
Brawa doet dit niet voor het eerst. Het is bij andere modellen al eerder zo aangeboden. Blijkbaar is er een voldoende grote markt voor.

En als je de fora leest, dan is het ook wel begrijpelijk:
- er is een groep die alle digitale snick-snack belachelijk vind en er niet voor wil betalen
- er is een groep die dat allemaal wel wil, liefst inclusief bijzondere features als draaiende ventilatoren, automatische koppelingen en cabineverlichting
- en er is een groep die zelf een decoder van zijn voorkeur wil inbouwen.

Alle drie de groepen krijgen een aanbod op maat.

Blijkbaar weegt dat op tegen het efficiëntie-nadeel van 5 varianten maken (3 DC en 2 AC).
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #98 Gepost op: 30 januari 2015, 11:18:47 »
Mijn ervaring is dat sommige digitaal voorbereide modellen niet willen rijden op een (analoge) pulsbreedte regelaar, kán dus een voordeel hebben.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #99 Gepost op: 30 januari 2015, 12:55:21 »
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf goed te doen.
Nou jij krijgt wat mij betreft de trofee voor de domste opmerking van het jaar.  ::) :-X
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maar dat hebben we al vaker gemerkt.
Een plug is er juist voor dat je makkelijk een loc (later) kan digitaliseren door er eenvoudig een decoder naar keuze in te prikken.
Juist voor diegene die niet handig genoeg is om te solderen een uitkomst.

Maar jij bent als deskundige natuurlijk elke loc aan het voorzien van een plux22 decoder door alles draadje voor draadje vast te solderen.
Gr.
Eric

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21668
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #100 Gepost op: 30 januari 2015, 13:12:10 »
Dan begrijp ik het als zuivere marketing Edgar. Is ook een goede reden. Benieuwd in hoeverre het werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #101 Gepost op: 30 januari 2015, 13:16:28 »
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen 186 van LSM en zijn we dus ook af van het koppelverkoopverhaal?

Ik dacht van niet....

Citaat van: Ralf Wittkamp op DSO
- Bei den NS ICRm werden die Steuerwagen und die 1. Klasse Wagen nur zusammen mit den NS BR 186 geliefert. Wer also einen kompletten und vorbildgerechten Zuga haben möchte kommt um den Kauf eines Sets mit einer Lok nicht herum.
gr. Ed

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #102 Gepost op: 30 januari 2015, 13:23:17 »
Ik dacht van niet....

Maar 1e kwartaal 2015 gaat LSM niet meer halen
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

steven346

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #103 Gepost op: 30 januari 2015, 13:26:44 »
Komen ze er nou wel of niet mee? Hoop onduidelijkheid.....

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: NS TRAXX 186, welk van de 3 fabrikanten is het eerst?
« Reactie #104 Gepost op: 30 januari 2015, 13:33:16 »
Lijkt me vrij duidelijk. Als je een stuurstand en 1e klas wil hebben zit je ook aan een loc vast.
Over wanneer die loc komt wordt natuurlijk niets gezegd, zoals met alles van LSM  ;D
gr. Ed