BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: WWestley op 01 oktober 2014, 14:48:46
-
Er is al veel overgesproken maar volgend jaar komt dus de TRAXX 186 van de NS uit zowel in gelijk als in wisselstroom. Dit zowel van PIKO, ACME en LSM. Dus voor de liefhebbers keuze genoeg zou ik zeggen.
Nu de ham vraag wie gaat hem het eerste uitbrengen. LSM heeft gezegd 1e kwartaal 2015.
Wim
-
ACME : Herfst 2014.
-
Piko heeft 'em al jaren.
en in de correcte geel-grijze kleurstelling.
in tegenstelling tot de NS.
geen porem, dat blauw.
Hendrik Jan
-
Nou, ik wacht lekker af... ;D
Nu al bestellen als 3 fabrikanten hem gaan uitbrengen... ::)
Ad
-
Piko brengt hem uit in de reeks Expert dus een goed concurrent tegen de anderen. ACME hoef voor mij niet meer na de ervaring met de NMBS 2835. LSM zal zoals gewoonlijk behoorlijk in de prijzen zijn.
Maar ik zal deze niet aanschaffen, verleg mijn interesse naar wat anders
Wim
-
Eerst maar kijken hoe die uiteindelijk in grootbedrijf gaat rijden.
Ad
-
De ACME is flink verbeterd.....
-
Zo is het. Kijk maar naar de recente BLS Traxx. Ziet er toppie uit, seinen zitten niet meer in de kap maar op het lok chassis, 21MTC interface en de sluitlichten zijn schakelbaar. (y)
De uitvoering van de Piko is inmiddels ook wel bekend, doorborduren op de bestaande Traxx'en uit de Expert reeks.
LsModels zal een verrassing zijn qua uitvoering. Naar ik begrijp is het een Brawa model? Prijs is bekend: DC analoog €238,50 (excl. eventuele winkelkorting).
Gr, Ben.
-
Hopelijk hebben ze bij ACME geleerd wat de juiste kleuren zijn en ook de juiste verlichting en ook wat minder minder breekbare onderdelen. Daar is mijn broek van gaan afzakken.
Maar wens de liefhebbers veel geluk met hun nieuwe interesse, nogmaals ik schaf hem niet aan gelet op andere interesse in het spoor gebeuren. Maar ook daar komt ACME niet meer in voor gelet op mijn zeer negatieve ervaring.
Wim
-
als je een complete set wilt zoals de de gereviseerde rijtuigen, dan ben je bijna verplicht de LS Models te nemen, heb je de ICRm met BDs al en vind de pijltjes niet belangrijk kan je een PIKO nemen, ieder zijn wens natuurlijk.
-
Dat PIKO rn ACME de TRAXX 186 van de NS uitbrengen wist ik idd (ze zijn ook al voor te bestellen), maar dat LS Models ook deze versie op de markt brengt las ik hier op t forum pas gisteren.
Is er al meer info bekend over deze LSM loc? Ik wil hem graag voorbestellen, maar weet niets dan dat ie (ooit) komt..
Dank voor de info!
-
Zie draadje LSModels 2014
-
Yep, ik had eerst deze vraag getyped en toen pas dat draadje verder gelezen... :-(
Staat nu ook aangekondigd op de LSM website zag ik...
-
Zijn de witte driehoekjes op de deuren van de ICRm het enige verschil met de vorige versie?
Gr.
Ad
-
En de LSM wordt een brawa in de basis ?
Want LSM werkt niet meer samen met ACME
-
En ook Roco gaat een NS Traxx produceren:
ROCO 73662 NS Elok 186 der NS Ep.6 UVP € 239,00
-
Inmiddels een mailtje van MTE dat Märklin en Trix ook met de 186 in NS uitvoering komen, de 186 009
-
Yep en voor 199,95 met geluid.(adviesprijs)
Gr
Peter
-
Ben benieuwd wat de 'uitgebreide' geluidsfuncties inhouden. Hij is wel aanmerkelijk duurder dan de 2800, terwijl de basis hetzelfde zou moeten zijn.
Wel goed nieuws, voor ieder wat wils.
Edit: Ik zie nu de tabel in het betreffende mailtje. Laat maar
-
Maar 'stuk goedkoper als LS.... ;D
-
Ja precies. De budget-piko, de medium Marklin en High-End ACME en LS Models. Weet alleen nog niet waar ik de Roco moet plaatsen, ongetwijfeld tussen de Marklin en de High-End modellen in.
Prima toch ?
-
Die Märklin-186'ers hebben, in mijn ervaring, vreselijke stroomafname.
Is dit verbeterd bij de nieuwe 36*** serie?
Ik rijd 3-rail, maar ben toch een beetje angstig voor deze versie.
Iemand ervaring met ACME of LS in 3-rail? (zijn toch de smakelijkste modellen in mijn collectie Rijtuigen)
Gegroet,
Elbert
-
Ik had een Piko NS 186 in bestelling staan.
Sinds ik weet dat Roco er ook mee komt, heb ik mijn handelaar gevraagd ipv een Piko een Roco NS 186 te bestellen. Belangrijkste reden is het feit dat al mijn Traxx loks van Roco zijn.
Groet Peter,
-
Hoi Elbert,
Voorlopig nog geen rij problemen met de ACME 3railer (grijze Fyra). Het ziet er prima uit, is wat meer plastic dan gewend maar duidelijk beter gedetaileerd dan de Piko.
Jan-Peter
(Die zwaar zit te duppen om toch ook maar die Marklin te bestellen...)
-
Zijn de witte driehoekjes op de deuren van de ICRm het enige verschil met de vorige versie?
Gr.
Ad
B Logo naast de vishaak.
Frits
-
Een goede avond,
Ik heb al een paar jaar een 2803 van LS/ACME voor 3 rail.
Na aanpassingen aan de sleper (zeer lage Marklin fluistersleper gemonteerd) en het verhogen/inkorten
van de sneeuwruimer loopt deze lok als een zonnetje.
De afwerking van de details is wel zeer duidelijk beter dan bv Marklin of Piko (ik heb de 2 al naast elkaar gehad).
Er is ook al een draadje over geweest (Roco versus LS/ACME), daar was het verschil kleiner (en de prijs ook)
Mvg
Olivier 77
-
@ Mug,
Heb je foto's?
Mvg Ad
-
LsModels, Acme, Piko, Matrix en Roco met een NS 186.
Gelukkig dat iedereen op dit forum een NS186 wilt hebben, anders zou de afzet te laag worden.
Zelf wacht ik nog even op de aankondiging van Rivarossi dat ze met de 186 komen ;D
Groetjes,
Oscar
-
Märklin gaat ook NS Traxx produceren het word de 186 009 voor € 199,95
http://www.marklin.nl/producten/nederlandse-modellen-1/2015/36622-elektrische-locomotief-ns-186-009
Groet Leen.
-
@ Leen,
Daar ging mijn vraag dus eigenlijk wel zo ongeveer over...
@ JP
ACME heeft bij mij zelfs een streepje voor op onze vrienden van LS..
Hun plastic is meestal erg hoog van kwaliteit.
Het gaat mij nu puur om rij-eigenschappen.
Die Testtrein (LS Met de Loc van ACME) is namelijk erg verleidelijk :)
Groet,
Elbert
-
Aan de MaTrixTraxx mankeert iets aan de nummering, misschien lezen ze mee? ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_112.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_112.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140821_161118.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140821_161118.jpg)
Gr, Ben.
-
Als ik op deze foto van de echte 186 009 kijk, lijkt me dat het toch goed is.
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411433&lang=1&file=bomb_35143_52&action=image&position= (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411433&lang=1&file=bomb_35143_52&action=image&position=)
Wel slecht leesbaar, maar eerder ns dan hsa.
-
@Ben,
De locs zijn afgeleverd met NS achter het nummer, dit is later gewijzigd naar HSA. Het schaalmodel op de foto is waarschijnlijk al gemaakt voor deze wijziging. Misschien wordt het op het uiteindelijke model bij MaTrix nog gewijzigd.
Groeten Ruud B.
-
Als HSA straks opgaat in NS, zou het wel weer eens teruggedraaid kunnen worden.
-
Ligt er ook maar aan wat je wilt nabootsen in model. Voor de afleveringsritten kloppen de opschriften (y)
-
Dat ook inderdaad.
-
Beste Elbert,
Volgens mij hebben ACME en LSModels dezelfde fabrikant voor hun loks (Modern Gala)
De verpakkingen lijken ook op elkaar.
Mvg
Olivier
-
Nu niet meer.
Nu werken ze samen met Brawa.
-
Ik had een Piko NS 186 in bestelling staan.
Sinds ik weet dat Roco er ook mee komt, heb ik mijn handelaar gevraagd ipv een Piko een Roco NS 186 te bestellen. Belangrijkste reden is het feit dat al mijn Traxx loks van Roco zijn.
Groet Peter,
Hou op, schei uit. Mijn 185ers (zowel TRAXX 1 als 2) zijn allen Märklin, maar de 186ers zijn beide Piko (de SBBer en de RTB RMer).
-
Nou prima, maar iemand anders heeft ze dus liever van hetzelfde merk.
-
Dat was min of meer mijn bericht. De 186ers zijn allemaal hetzelfde en de 185ers ook (zelfs tussen de TRAXX2 en 2E zit genoeg verschil om dat te kunnen doen).
-
Kwam niet zo over.
-
@Ben,
De locs zijn afgeleverd met NS achter het nummer, dit is later gewijzigd naar HSA. Het schaalmodel op de foto is waarschijnlijk al gemaakt voor deze wijziging. Misschien wordt het op het uiteindelijke model bij MaTrix nog gewijzigd.
Groeten Ruud B.
Zojuist op Adam CS twee van deze locs in de gewone dienst mogen aanschouwen. Allebei gelabeld met 'NS'. Klopt dus wel.
En wat zijn ze nog schoon.....
-
Dit is wat Elotrack nu adverteert in het beursboekje van Rijswijk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_116.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Naamloos_116.jpg)
Maar wat is binnenkort? En wat is de prijs, mijn winkelier waar de lok in bestelling staat zwijgt nog. Het wordt toch wel tijd dat dat bekend wordt lijkt me zo.
Piko geeft geen levertijd, MaTrix ook niet en LsModels nooit. ;D
Roco gaat wk 41 leveren, dat is ieder geval helder.
Gr, Ben.
-
Wie er ook als eerste komt, ik eb er in elk geval zelf al eentje gemaakt. (y)
- Neenee, niet helemaal correct, i know. Het is slechts een uit de hand gelopen test -
(https://farm8.staticflickr.com/7565/16300040655_24de18f63f_b.jpg) (https://flic.kr/p/qQnYcH)Piko TRAXX NS (https://flic.kr/p/qQnYcH) by WeKra (https://www.flickr.com/people/112760783@N05/), on Flickr
-
Leuk toch. ;D
Kees-Jan heeft 'm enige tijd geleden ook gebakken:
Gr, Ben.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Brawa_traxx.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Brawa_traxx.jpg)
Gr, Ben. ;D
-
LSModels lacht zich helemaal gek, die zijn de enige met de juiste rijtuigen. 8)
Nieuwe productierun dan maar ? ;)
-
Het zou mooi zijn..................
-
Het is bijna lachwekkend :)
-
Maar LSM werkte toch al samen met Brawa om dat model te maken?
-
Het zou pas een stunt zijn als een ander merk ook met de rijtuigen zou komen, marklin ofzo (y)
-
Heroplage moet te doen zijn en de deur voor Marklin staat open.
1:93 dat wel of zijn ze zelfs 1:100 ?
Geef mij maar LSM.
-
Bij Marklin zal het waarschijnlijk een heruitgave van het koninklijke rijtuig in andere kleuren zijn... >:(
Jan-Peter
Overigens is Marklin vorig jaar en daarvoor al lekker door aanbod gegaan met nieuwe mallen en nieuwe ontwikkellingen. Ik durf het bijna niet te hopen (y)
-
LS Models zou stom zijn als ze het niet faciliteren. De sets van locs met rijtuigen zijn mij iets te gortig hoewel heel mooi. Dan maar combineren met mijn 'oude' ICRm sets (of langzaam zuurstokexemplaren sparen)
Maar goed, we dwalen af: Titel draadje veranderen naar '..... 6 fabrikanten....' "
LS Models
Brawa
ACME
Roco
Marklin
Piko.
Ik heb de Marklin besteld, misschien leuk eens alles bij elkaar te brengen voor een materieel vergelijk. Who's in ?
-
waarom is deze situatie eigenlijk onstaan; 6 fabrikanten die dezelfde loc gaan uitbrengen (en die eigenlijk nog niet eens rijdt) terwijl andere locs/rijtuigen nooit in productie komen?
-
Vast omdat ze allemaal al een mal hebben?
-
Wie zegt dat ze niet rijden ?
-
En wie is het eerst?
Piko: Q2 2015
Roco: wk41 2015
ACME: binnenkort maar dat wordt al een half jaar geroepen op de site van de importeur.
Brawa: onbekend
LsModels: onbekend
MaTrix: onbekend
Misschien geeft Neurenberg duidelijkheid v.w.b. ACME en LsModels?
Gr, Ben.
-
Voor zover ik weet (en dat is hier ook al eens eerder gezegd), worden de Traxx'en uit de sets van LS Models geleverd door Brawa. Met andere woorden: LS Models ontwikkelt zelf geen Traxx-locomotief. De IC Direct in model is een samenwerkingsproject van Brawa en LS Models.
Groeten,
Arjen
-
Qua detaillering staat de ACME boven aan. Met bijna op hetzelfde nivo de brawa/LSM.
Dus als je een LSM koopt is de kans groot dat er gewoon brawa onder staat zoals destijds ACME onder de reeks 28 stond.
-
....6 fabrikanten die dezelfde loc gaan uitbrengen (en die eigenlijk nog niet eens rijdt)....
Hoezo niet rijdt. ::)
Er rijden er al diverse in de gewone dienst hoor.
-
LSM zal sowieso (moeten) wachten totdat duidelijk is in welke samenstelling er gaat worden gereden wat betreft gereviseerde ICRm rijtuigen. Met name de stuurstanden zijn nog geen zekerheidje.
-
Aan de andere kant, de benelux die nu weer rijdt is samen te stellen net als de testtrein en intercity direct.
-
LSM zal sowieso (moeten) wachten....
Da's geen probleem, zit als het ware in de genen van het bedrijf...... ;)
Gr, Ben.
-
Hoezo niet rijdt. ::)
Er rijden er al diverse in de gewone dienst hoor.
Ok, ik moet beter formuleren.Wat ik dedoelde te zeggen is dat het me verbaasd 'dat er nu al zo veel fabrikanten op deze loc springen terwijl de echte nog maar pas rond rijdt'. Natuurlijk kijk ik uit naar het model (ik heb de LSM voorbesteld ;D), maar voor de fabrikant wel een hele zware concurrentie slag (en dat terwijl er nog een hoop ander leul materieel uitgebracht kan worden).
-
Oh, dat verbaast me niks.
Het is een nieuw (en ook nog eens relatief simpel) jasje voor een bestaand model. Dat is lekker makkelijk scoren voor de fabrikanten.
-
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1476213_742465512515443_8241567806877082209_n.jpg?oh=3f2458b8a5f7044a01511fea2777d3cd&oe=5555FB70&__gda__=1432619697_2bc135915cee74195f3fb1d9bc0837b9)
Foto:Groterdam
Het lijkt ACME te worden die als eerste de NS 186 serie gaat uitbrengen.
-
Zou het niet durven te zeggen maar hij ziet er heel goed uit
Wim
-
Ziet er zeker goed uit. Heb de loc niet op mijn lijstje staan want ben geen NS rijder, denk dat ik het lijstje toch maar eens aanpas. ;D
-
Nee ik ook niet maar heb net wel 2tal mogen ontvangen een NS 1200 en een ACTS 1200 ontvangen en die zijn o zo mooi. Maar dat komt doordat ik deze zo graag wilde hebben. Heb ze ontzettend vaak zien rijden en dat geluid zit nog altijd in de oren.
Maar voor deze weet ik niet, ik ga twijfelen maar ook wie de fabrikant is dan gaat mijn richting enerzijds naar ACME en anderzijds naar BRAWA met d laatste heb ik geen ervaring misschien wel helaas.
Maar ben het met iedereen eens het is een hele mooie loc
Wim
-
Lees op drehscheibe in een bericht van ralf wittkamp dat de samenwerking tussen LSM en Brawa wat betreft de TRAXX al beeindigd is.
Wenn Du so willst ist bei LSM die Ankündigung einer eigenen BR 186 noch neu. Nach der beendeten Zusammenarbeit mit ACME ist nun auch die angedachte Zusammenarbeit mit BRAWA beendet bevor sie begonnen hat. Da der Realisierungszeitpunkt aber unbestimmt ist, ist da wohl warten angesagt.
Dan komt LSM in 2018 met een eigen variant van de TRAXX.
-
Dus gaan we waarschijnlijk een particuliere dump krijgen van die modellen in 2018. De markt zal hoogst waarschijnlijk al verzadigd zijn.
Misschien kan Iemand dit navragen, maar betekent dat ook dat we de modellen ICR HSL pas in 2018 gaan zien?
-
Hopelijk zal LSM ooit met deze uitkomen en als ze uitkomen is het behoorlijk laat en misschien wel de markt verzadigd. En heeft de concurrent kunnen lachen
Wim
-
En weer eens lees ik (zucht) matrix als leverantie.
Dat kan dus echt NIET!
Matrix is een automodellen fabrikant.
-
Ik zou naar de rechter toe stappen.... ::)
-
Modern Gala schijnt geen 186 voor LSM te willen maken om geen problemen met vrijwel identieke matrijzen (ACME) te krijgen..
Silvolde
-
Raar verhaal, LsModels heeft al zat van die dingen gemaakt toch?
(http://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/LS_12144_TRAXX.JPG)
reisezugwagen.eu
Gr, Ben.
-
Zie: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7273956,7274181#msg-7274181
-
(y)
-
In principe zijn LS en ACME geen fabrikanten maar opdrachtgevers.
De echte fabrikant is Modern Gala.
-
Modern Gala schijnt geen 186 voor LSM te willen maken om geen problemen met vrijwel identieke matrijzen (ACME) te krijgen..
Silvolde
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen 186 van LSM en zijn we dus ook af van het koppelverkoopverhaal?
-
Maar LSM is wel de enige die rijtuigen erbij wilde doen, het is maar te hopen dat ze nog wel komen, geen enkele andere merk heeft de rijtuigen. Maar als Modern Gala de fabrikant is, is LSM wel de eigenaar van de mallen?
-
In principe zijn LS en ACME geen fabrikanten maar opdrachtgevers.
De echte fabrikant is Modern Gala.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. ::)
LS en Acme zijn gewoon de fabrikant. Alleen besteden ze het echte maakwerk uit aan Modern Gala.
Modern Gala ontwikkelt de modellen niet maar produceerd ze gewoon in opdracht van wie dan ook.
Als MG de fabrikant zou zijn zou ej voor service bij de chinezen moeten aankloppen ipv LSM, Acme etc.
-
Bevestiging vaan brawa gehad dat ls niet samenwerkt met brawa. Dus lok bij brawa en rijtuigen bij lsmodels.
-
Bevestiging vaan brawa gehad dat ls niet samenwerkt met brawa. Dus lok bij brawa en rijtuigen bij lsmodels.
De rijtuigen komen los van LS Models, weet je toevallig ook wanneer of is daar nog geen info over?
-
Nog geen info over zal morgen nog eens langslopen.
-
Een vraagje over de verschillende Brawa uitvoeringen van deze loc. Ik zag dat de volgende versies voorbesteld kunnen worden: oa DC basic, DC basic+ en DCC sound. Het verschil tussen deze versies is toch alleen de decoder (afgaande op de laatste versie) en niet dat de loc basic een uitgeklede versie van de basic+ is qua model....?
-
Analoog Basic is analoog en er kan geen decoder in. Bij Analoog Basic+ kan dit wel. Verder zijn er geen verschillen.
Gr, Ben.
-
Verkoopt Brawa nog modellen zonder decoderplug?
-
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.
Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.
-
Is brawa de beste keuze van de 6??
-
Zeker. Brawa geeft je de keuze: wil je met of zonder digitaalvoorbereiding. Kijk voor de aardigheid eens in de neuheitenfolder.
Omdat het gros van de modellen toch de vitrine in gaat, wellicht niet eens zo'n gek idee.
Dan kunnen ze net zo goed de motor weglaten.
Kan er geen zinnige reden voor bedenken. In de vitrine zie je de plug niet en het verschil in productiekosten is nul. Kennelijk ziet men een doelgroep met een dusdanige digitaalallergie dat zelfs een plug teveel is?
-
Elke plug is een potentiele kans op storingen.
Wie bewust analoog wil rijden heeft dat dus liever niet en wie netjes
draadjes kan solderen doet dat ook liever.
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf
goed te doen. Laten doen is dan ook een prima optie.
-
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.
Gr, Ben.
-
Dat scheelt dan weer een hele euro aan componenten? Als er een aparte print voor wordt ontwikkeld, zou het zelfs duurder zijn. Hoe meer versies, hoe hoger de kosten voor ontwikkeling, productie en distributie. Bijzonder hoor.
-
Ik denk (maar weet het ook niet) dat er een uitgeklede print in zit zonder alle elektronica voor sluitlampen, cabinelicht, rangeerlicht en de verstralers.
Gr, Ben.
Zie hiervoor bladzijde 15 van de nieuwheden folder 2015
-
Brawa doet dit niet voor het eerst. Het is bij andere modellen al eerder zo aangeboden. Blijkbaar is er een voldoende grote markt voor.
En als je de fora leest, dan is het ook wel begrijpelijk:
- er is een groep die alle digitale snick-snack belachelijk vind en er niet voor wil betalen
- er is een groep die dat allemaal wel wil, liefst inclusief bijzondere features als draaiende ventilatoren, automatische koppelingen en cabineverlichting
- en er is een groep die zelf een decoder van zijn voorkeur wil inbouwen.
Alle drie de groepen krijgen een aanbod op maat.
Blijkbaar weegt dat op tegen het efficiëntie-nadeel van 5 varianten maken (3 DC en 2 AC).
-
Mijn ervaring is dat sommige digitaal voorbereide modellen niet willen rijden op een (analoge) pulsbreedte regelaar, kán dus een voordeel hebben.
-
Een plug is voor iedereen die lui of niet handig genoeg is om het zelf goed te doen.
Nou jij krijgt wat mij betreft de trofee voor de domste opmerking van het jaar. ::) :-X
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maar dat hebben we al vaker gemerkt.
Een plug is er juist voor dat je makkelijk een loc (later) kan digitaliseren door er eenvoudig een decoder naar keuze in te prikken.
Juist voor diegene die niet handig genoeg is om te solderen een uitkomst.
Maar jij bent als deskundige natuurlijk elke loc aan het voorzien van een plux22 decoder door alles draadje voor draadje vast te solderen.
-
Dan begrijp ik het als zuivere marketing Edgar. Is ook een goede reden. Benieuwd in hoeverre het werkt.
-
Dus als ik het goed begrijp komt er helemaal geen 186 van LSM en zijn we dus ook af van het koppelverkoopverhaal?
Ik dacht van niet....
- Bei den NS ICRm werden die Steuerwagen und die 1. Klasse Wagen nur zusammen mit den NS BR 186 geliefert. Wer also einen kompletten und vorbildgerechten Zuga haben möchte kommt um den Kauf eines Sets mit einer Lok nicht herum.
-
Ik dacht van niet....
Maar 1e kwartaal 2015 gaat LSM niet meer halen
-
Komen ze er nou wel of niet mee? Hoop onduidelijkheid.....
-
Lijkt me vrij duidelijk. Als je een stuurstand en 1e klas wil hebben zit je ook aan een loc vast.
Over wanneer die loc komt wordt natuurlijk niets gezegd, zoals met alles van LSM ;D
-
En we hebben een winnaar:
(https://farm8.staticflickr.com/7300/16216461937_e134a346fe_c.jpg) (https://flic.kr/p/qGZBak)
Piko NS Traxx (https://flic.kr/p/qGZBak) by Romar Keijser (https://www.flickr.com/people/56491630@N07/), on Flickr
Heb hem gelijk maar even gepimpt:
(https://farm8.staticflickr.com/7400/15782329553_56fa10505a_c.jpg) (https://flic.kr/p/q3CyJe)
NS Traxx Piko (https://flic.kr/p/q3CyJe) by Romar Keijser (https://www.flickr.com/people/56491630@N07/), on Flickr
Mvg,
Romar
;D
-
Haha, mooi man. Piko is dus de duidelijke winnaar. (y)
Topic kan dicht. :P
Gr, Ben.
-
En mooi up to date met de opschriften NL-NS i.p.v. NL-HSA
-
Hoe ga je dat met de rijtuigen regelen Romar? De LSM-loc dan weer verkopen? ;) ;D
- Bei den NS ICRm werden die Steuerwagen und die 1. Klasse Wagen nur zusammen mit den NS BR 186 geliefert. Wer also einen kompletten und vorbildgerechten Zuga haben möchte kommt um den Kauf eines Sets mit einer Lok nicht herum.
-
Nee hoor, geen LSM rijtuigen d'r achter, als LLT kan ie ook prima rijden haha.
-
Bovendien rijdt dat ding nu ook niet met een stuurrijtuig.
Ik vind het al moeilijk genoeg om de trein van gisteren een beetje fatsoenlijk in model na te bootsen. De trein van morgen vraagt om een kristallen bol en die is bij mij nogal mistig.
-
Gewoon eens setje Fyra / ICR rijtuigen er achter en karren maar ;D
-
Bietenkarren er achter Romar! 8)
Gr, Ben.
-
Graantrein is misschien ook wel leuk. ;D
-
Haha, mooi man. Piko is dus de duidelijke winnaar. (y)
Ik denk eerder dat Romar de winnaar is... 8)
-
Word de piko op dit moment uitgeleverd?
Gr Jason
-
In het begin vond ik de kleurstelling van de NS Traxx maar niets. Maar langzaam aan vind ik het steeds mooier worden ;D
-
Word de piko op dit moment uitgeleverd?
Ja zeker, op Texel. ;)
Gr, Ben.
-
Dan is alle eer aan Piko ik hoop van harte dat dit een goed model mag zijn. Heb zelf ook enkele Piko locs waar ik tevreden mee ben
Wim
-
Netjes hoor, ik wacht de marklin af 8)
Heb geen idee wanneer die uitkomt, maar romar alvast heel veel plezier met dit ook schitterend model (y)
-
En deze staat ook op uitrijden.
ACME
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/file.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/file.jpg)
En BRAWA is ook bijna zover. LSModels zou hun model toch van de BRAWA productie betrekken omdat de eigenlijke fabrikant niet voldeed? Benieuwd wat het toonbare verschil wordt.
gr
Brutus
-
Daar is vanaf hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60821.msg3221540093.html#msg3221540093) alles over te lezen.
-
Wat hij zegt ::) (waarmee dit bericht dus overbodig is)
-
Eigenlijk best wel frappant.
Normaal is er met pijn en moeite een nieuwe Nederlandse lok die nieuw uitkomst op Neurenberg.
En nu in een keer 5 fabrikanten tegelijk.
Jos
-
De Piko versie komt Q2, de Brawa versie Q3, Roco Q4. MaTrix geeft volgens een onbevestigde bron aan in april met de productie te beginnen.
Gr, Ben.
-
De Piko versie komt Q2,
Niettus! ;D
-
;D
-
Dus nu LS besloten heeft toch een eigen Traxx te ontwikkelen zitten we al op 6 fabrikanten... Terwijl er andere Traxx varianten helemaal door niemand worden gemaakt. Ik snap de tactieken daarachter eerlijk gezegd niet helemaal.
Mvg, Peter
-
Omdat een model met NS logo nou eenmaal beter verkoopt dan een Traxx in de uitvoering van een goederenvervoerder. De andere modellen is toch wat lastiger te verkopen omdat een "normale" modelspoorder" die locs niet kent.
-
Deze variant zat al in het assortiment of in de pijplijn.
-
Zal wel een bijzonder variant zijn dat 6 fabrikanten deze gaat maken
-
Nu we weten dat Piko als eerste deze al heeft uitgebracht is het wachten wie er dan komt. Dan zal een ieder zijn voor keuze maken van welk merk hij die wel graag wil hebben. Maar ook de prijs er voor wil gaan betalen. Dus men heeft keuze en smaak in 6 variaties en budget. Mooier kan het toch niet?
Wim
-
Prijsverschillen zijn ook best groot.
-
Het is ongekend deze ruime keuze mogelijkheden. Ik ben er blij mee. :)
Richard
-
Dit is volgens mij nog nooit voorgekomen, normaal moet je blij zijn als er 1 fabrikant met een NS model komt, maar het komt natuurlijk ook dat de fabrikanten de basis model BR 186 al in hun assortiment hadden. Ik laat me keuze afhangen welke loc het beste bij de ICRm rijtuigen past. Jammer dat LSM dwingt om de rijtuigen met loc te nemen had graag de keuze zelf gemaakt, maar dat noemt men nou monopolie positie.
-
Is er al een uitvoering in de winkels verschenen ?
-
Krijg net info dat de ACME importeur ze volgende week in huis gaat krijgen, dus de winkels zullen wel heel erg snel volgen.
Met ACME advies prijzen :
AC90093 DC € 220,00
AC90093 AC € 254,00
-
Ik ken dit merk niet maar is de meerprijs van de ACME t.o.v. de Piko (ruim 100 euro) of de Trix (30 euro + sound decoder) te verklaren ?
Mark
-
Bedankt Chris. (y)
Gr, Ben.
-
Mark,
Ik wil niets af doen tegen PIKO omdat ik er ook enkele heb en best tevreden. Maar ACME is heel erg gedetailleerd en heel mooi om te zien en het is best waard. Echter zitten er bij ACME best wel een nadeeltje en dat is dat sommige delen erg breekbaar zijn. Maar dat mag de pret niet bederven en het is de 100 euro zonder meer waard. Althans dat vind ik menige andere zullen misschien een andere mening hebben. En dat mag we leven in een vrij land tenslotte.
Als het mijn interesse had zou ik het doen
Wim
-
Echter zitten er bij ACME best wel een nadeeltje en dat is dat sommige delen erg breekbaar zijn.
Hoe kom je aan die wijsheid als het model volgende week pas uitgeleverd gaat worden ???
Dat een eerder ACME model ergens problemen mee heeft wil nog niet zeggen dat een ander model ook problemen heeft.
Beetje voorbarige conclusie lijkt me zo.
-
??? ACME heeft de TRAXX186 al in diverse kleurstellingen uitgeleverd, zoals In Fyra kleur, NMBS groen/zilver etc. Het is dus aan te nemen dat deze in NS kleurstelling behalve de kleur niet anders is dan de vorige, die inderdaad op sommige punten wat kwetsbaar is. Dus zo voorbarig is dit niet.
-
De Fyra's en NMBS lokken hebben de lichtseinen nog in de kap. De BLS machine heeft een redesign gehad waardoor de seinen in het onderframe zitten. En dat is een toppie lok en goede hoop dat de Acme NS lok dezelfde constructie heeft.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/223fae309358b0c6f9481f7c78685fd8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/223fae309358b0c6f9481f7c78685fd8.jpg)
Gr, Ben.
-
Volgens de website van de importeur ligt de Piko deze week in de winkels, ik heb hem gelijk maar even bij MTE besteld, hopen dat hij van het weekend binnenkomt.
-
Piko: FOTO (https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/10993505_1023621187665717_4349414087702146720_o.jpg)
Gr, Ben.
-
Knap smoeltje ;D ;D
-
Krijg net een mailing van Elotrack waarin staat 'vanaf nu' leverbaar.
Foto's
http://www.elotrack.nl/NS-E-loc-186-001.html
gr
Peter
VANAF NU LEVERBAAR!
EloTrack presenteert op de
komende beurs te Utrecht de langverwachtte
NS Hispeed Traxx 186-001
Bombardier type F140 MS2
-
De ACME is inmiddels uitgeleverd (alleen nog niet in Enschede) maar wel de Piko is binnen gekomen. Dus de eerste twee zijn er. :D
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1010119_893928107294508_6583078938783970341_n.jpg?oh=89fae187629fca9e911352c817bad6f7&oe=5592F658&__gda__=1435548517_3f4224dd950b71ba43df42f10917d5eb)
Groetes,
-
En bij ons de Piko nog niet :)
-
Misschien een leuk idee om wat detail opnames te maken van alle drie de merken zodat een ieder kan zien wat het verschil is en ook daarbij de prijs?
Wim
-
Hier is de ACME versie het eerst. En hij is zo mooi dat ik geen ander merk wil. (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/002_377.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/002_377.jpg)
Op het eerste oog puntje gaaf en inderdaad voorzien van de techniek als eerder gepost.
Gr, Ben.
-
Ik heb de vergelijking gezien die Manuel gemaakt heeft.
De piko is een prachtig model maar misschien net iets te simpel om voor de icrm rijtuigen van LSmodels te zetten.
Ik blijf me afvragen waarom Piko nog steeds van die rare vishaken plaatst, die kloppen nog steeds niet volgens de werkelijkheid. Misschien moet iemand dat een keer duidelijk maken aan Piko. ;D Neemt niet weg dat het een prima model is voor die prijs.
ACME heeft natuurlijk een nog mooier model neergezet, maar het prijsverschil is er ook naar.
Ik heb zelf voor de ACME gekozen.
-
En dan vind ik het geel van de Piko net iets beter getroffen.
Jos.
-
Het geel bij de Piko lijkt mij iets donkerder op de foto van Manuel (http://static.wixstatic.com/media/b9b57d_27edad9a632342e0820a11b51f2f3ee8.jpg_srz_p_630_421_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz) en het blauw juist weer lichter, maar het belangrijkste is of die overeenkomt met de icrm rijtuigen van LSmodels.
Over een jaar of 5 kunnen we dat zien ;D (of je neemt genoegen met de huidige icrm's van LSmdels)
-
Heeft de Piko trouwens wel een werkende kortkoppelmechaniek?
Of zit de nem schacht op het draaistel?
Ik neem inderdaad genoegen met de 1e levering ICRm.
Dan hang ik alleen de BDs af.
Maar hij gaat voornamelijk in de vritrine staan, en daar vind ik de Piko goed genoeg voor.
Jos.
-
De ACME is dus de 186 001.
Maar welk loknummer heeft de Piko lok?
Groet Peter,
-
186.002 en met kortkoppeling.
-
Hij is wel mooi. Toen ik hem in het echt zag dacht ik eerst van mwah maar naarmate je eraan went wordt die steeds mooier. Jammer dat het HO is zou hem ook wel graag in N willen zien verschijnen en anders moet ik m'n Br186 van Metronom gaan ombouwen.
-
Steef, als het goed is komt die ook in N.
Ik geloof van Arnold.
Jos.
-
Klopt, zie hier (http://9mm.punt.nl/content/2015/02/Arnold-NS-186-TRAXX-definitief-aangekondigd)
-
En dan vind ik het geel van de Piko net iets beter getroffen.
Hoe kun je dat nou beoordelen aan de hand van 2 fotootjes, gemaakt met verschillende belichting en verschillende camera's?
Gr, Ben.
-
Wat dacht je van de foto's van Pijplines?
Daar staan ze beide tegelijk op meerdere foto's.
Jos.
-
Je hebt gelijk Jos. Had nog niet bij Pijplines gekeken. Zie overigens niet zo veel kleurverschil maar da's subjectief.
De ACME lok heeft overigens schakelbare sluitseinen en een schakelbaar toplicht.
Gr, Ben.
-
Hallo
Beide mooie modelletjes, maar toch..
Bij de piko vind ik de radius in het blauw wat te klein. De ACME heeft ronduit lelijke lampen.
Eens kijken wat BRAWA en Roco ervan bakken.
Bart
-
heeft iemand al een ACME NS traxx voor een set ICRm rijtuigen van LS Models gezet?
-
ACME BR 186 NS Hi Speed foto's. (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/diversen-1/1179-acme-br-186-ns-hi-speed)
Url zal nog veranderen, Acme gaat uit Diversen en krijgt zijn eigen plekje.
-
Waarvoor zijn de dipswitches op de printplaat?
-
Ik denk dat die er zijn om functies bij analoog bedrijf aan of uit te zetten.
Erik
-
ACME BR 186 NS Hi Speed foto's. (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/diversen-1/1179-acme-br-186-ns-hi-speed)
niet echt hele strakke foto's, blijft onscherp en daardoor moeilijk echt goed het detail te zien.
-
Nou kom maar op dan met jouw retestrakke foto's en bespreking ::)
-
ijdele hoop denk ik. ::)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/006_208.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/006_208.jpg)
(y) (y)
Gr, Ben.
-
Die ACME lok ziet er weer perfect uit (y)
-
Goh die ziet er wel mooi uit... nu weer te twijfelen... brawa of acme.. hmmm
-
IK heb zelf al een loc van ACME deze zijn heel mooi in details Ik zelf heb een andere keuze in de hobby anders zou ik deze zondermeer ook nemen. Proficiat een hele mooie loc.
Wim
-
Dat ziet er strak uit! ;D
Moet zelf nog even wachten, AC versie was nog niet binnen ::)
Iemand ook een filmpje van de lok rijdend?
-
Tuurlijk. ;D
http://www.youtube.com/v/SGQr9VzccFc
Gr, Ben.
-
Dat is natuurlijk ontzettend mooi. De complimenten voor het zeer fraaie filmpje
Wim
-
Erg leuk Ben (y)
-
Prachtig! (y)
-
Dat ziet er strak uit! ;D
Moet zelf nog even wachten, AC versie was nog niet binnen ::)
Iemand ook een filmpje van de lok rijdend?
AC is gewoon ook uitgeleverd. Samen met de DC.
-
ACME BR 186 NS Hi Speed foto's. (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/diversen-1/1179-acme-br-186-ns-hi-speed)
Heb ik het goed gezien dat er een MTC 21 decoder in moet/kan?
Mvg,
Henk
-
Yep.
-
Tnx. (y) :D
-
Wat is eigenlijk dat ding met stippen achter de ruit?
-
Wat wordt er precies met de decoder geregeld en wat met die dipswitches? Is voor het apart schakelen van de sluitseinen functiemappen genoeg of moet er dan nog worden geswitched?
-
De dipswitches zijn uitsluitend voor analoog bedrijf en om de switchen tussen rail en bovenleiding.
De 2 onderste witte seinen zitten op de uitgangen F0, de beide toplichten op AUX 1 en 2 en de sluitseinen op de versterkte AUX 3 en 4. Met de decoder kun je naar believen e.e.a. mappen.
Bij de lok zit een nette gebruiksaanwijzing en er worden wat reserve slipbandjes mee geleverd. En er kan buffer aan buffer kort gekoppeld worden. (y)
Gr, Ben.
-
AC is gewoon ook uitgeleverd. Samen met de DC.
Pijp Lines had alleen DC ontvangen zaterdag :-\
-
pijplines verkoopt volgens mij alleen DC
-
Volgens mij kraam jij onzin uit ::)
Staan gewoon beide op de site.
Kleine moeite om dat eerst zelf te checken.
-
pijplines verkoopt volgens mij alleen DC
Volgens mij kraam jij onzin uit ::)
Staan gewoon beide op de site.
Kleine moeite om dat eerst zelf te checken.
Het klopt dat onze core business DC is. Wisselstroom doen we voornamelijk op bestelling en heel soms op voorraad. (Tot nu dan)
Nu was het zo dat Elotrack de AC versies was vergeten mee te sturen. Maar die zijn dan vandaag alsnog aangekomen. En helaas ook al weer uitverkocht.
Wat me wel gelijk opviel bij de wisselstroom is dat ze wel een mooie fluistersleper onder de lok hebben hangen.
Groetjes,
-
Hehe, de Piko's zijn ook binnen.
2 fabrikanten, 2 fraaie loks.
Nu wachten op Marklin/Trix , waarschijnlijk Mei-Juni.
-
Hello.
Has nobody noticed that the loco-number at each front of the ACME NS 186 001 looks like as it is placed too high? From my point of view it's clearly visible because normally the number has to be placed exactly in the middle of the frontlights. But at the ACME loco the numer is not placed in the middle. Instead the number is placed nearly at the top line of the glasses of the front lights.
greetings
Ralf Wittkamp
-
Inmiddels heb ik hem mogen ontvangen (y)
Het valt vooral op hoe stil de loc is in combinatie met de sleper in tegenstelling tot al mijn marklin locs ;D
-
Hello.
Has nobody noticed that the loco-number at each front of the ACME NS 186 001 is placed too high? It's clearly visible because normally the number has to be placed exactly in the middle of the frontlights. But at the ACME loco the numer is not placed in the middle. Instead the number is placed nearly at the top line of the glasses of the front lights. As mentioned: visible to high.
greetings
Ralf Wittkamp
Hallo
Yes, one of the first things I noticed.
Obviously one Panto also isn't correct.
Should't matter though. Brawa and roco are still to come out.
Too bad The superb Trix doesn't appear as an 186. This would be my first choice.
Bart
-
Hehe, de Piko's zijn ook binnen.
2 fabrikanten, 2 fraaie loks.
Nu wachten op Marklin/Trix , waarschijnlijk Mei-Juni.
IK wacht wel op de Brawa.
Jos.
-
Nou Piko mag zich de grote winnaar noemen met als eerste een uitverkochte NS Traxx.
Vandaag kwam het bericht van Piko binnen dat de E186 002 helemaal is uitverkocht bij Piko. Dat is natuurlijk prachtig nieuws.
En om de nog steeds grote vraag op te vangen komt er zelfs een tweede nummer variant. Wel te verstaan de E 186 019. Deze zou eind augustus de winkels moeten gaan bereiken.
Art.No. 59962-2 NS E186 019 DC gelijkstroom
Art.No. 59862-2 NS E186 019 AC digitaal wisselstroom
Groetjes,
-
Hehe, de Piko's zijn ook binnen.
Komt er nog een fotoverslagje van op je site?
-
Chris nu druk met Ontraxs maar verslagje van de Piko zal volgende week wel ergens worden :)
-
Yep, ze ligt al in de auto. :)
-
Zijn er nou meerdere versies van de Piko? Op de foto die Romar eind januari toonde heeft de Piko niet de rare puntige afronding in het blauw die op de foto's van Manuel wel is te zien. ???
Of had Romar dat alweer bijgewerkt? :)
(https://farm8.staticflickr.com/7300/16216461937_e134a346fe_c.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1010119_893928107294508_6583078938783970341_n.jpg?oh=89fae187629fca9e911352c817bad6f7&oe=5592F658&__gda__=1435548517_3f4224dd950b71ba43df42f10917d5eb)
-
Volgens mij heeft Romar zelf een Piko BR 186 gespoten :)
-
Ah ja. ;D
-
Logo wat Romar heeft toegepast is ook mooier/anders.
-
Het is niet mijn tijdperk maarreh. Wat is tie mooi!!!! In het echt maar zeker ook in model!! Welke van de drie het mooiste/beste is, durf ik dan weer niet te zeggen. Piko slaat met dit model geen modderfiguur. Hoe de andere worden, tja.....
André (y)
-
ACME heeft haar versie ook al uitgebracht.
Brawa,Marklin/Trix en Roco moeten nog volgen.
Voor de N-spoor versie is er Arnold.
Moet dus in de titel welk van de 5 fabrikanten is het eerst? als i Arnold even buiten beschouwing hou.
-
Yep, ze ligt al in de auto. :)
En is ze de auto al uit?
-
Nope.
Ligt nog wat extra spul bij om te bespreken.
Weekend, elke avond bezig met de nieuwe werkkamer qua verbouwing.
-
Als iemand nog interesse heeft in een Piko? Bij verschillende winkels is ie alweer voor te bestellen (bij de ene is de geplande levertijd 7 weken).
Marc
-
Met nieuw nummer. Dus geen heroplage. (van Piko)
-
Benieuwd of de blauwe band is gefatsoeneerd. Zou wel grappig zijn. :)
-
Al bekent welk nummer dat gaat worden ?
-
Dat wordt 019.
Gr, Ben.
-
Benieuwd of de blauwe band is gefatsoeneerd. Zou wel grappig zijn. :)
Ja, die is gefatsoeneerd op de 186-019 (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20150830_173521.jpg)
mvg,
Martijn.
-
En ook Roco gaat een NS Traxx produceren:
ROCO 73662 NS Elok 186 der NS Ep.6 UVP € 239,00
die van roco is er inmiddels ook iemand al een foto/vergelijk?
en komt roco alleen met een gelijkstroom?
groetjes barry
-
Barry,
Roco 186 is ook drierail digi levérbaar onder nummer 79662 voor € 229,- (avp). De gelijkstroomversie heeft cat.nr. 73229 en ligt voor € 189 op de plank. Ik kan je niet helpen aan een fotovergelijk...
Groeten,
Rob
-
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,66961.0.html
mvg, Erich
-
Buiten dat er een run is ontstaan aan de BR186 van de NS heeft PIKO ook al inmiddels een BR186 TRAXX uitgebracht van de NMBS in geheel wit. PIKO 97746. Deze is al geheel uitverkocht. Ook komt er per 15/12 a s een BR186 TRAXX van Railpool met NMBS nr 2861. Ref. PIKO97749. Deze is geheel in de kleuren van Railpool alleen het opschrift RAILPOOL ontbreekt aan de zijkant. Ook deze is beperkt leverbaar.
Het lijkt er op dat er nog maar een serie e locs interessant is de BR186 TRAXX Wat zal de volgende loc zijn??
Wim
-
Te zien op de site van Kuijpers Utrecht de 186-014, ook piko.
Groet René
-
Maar is pas maart 2016 leverbaar helaas
Wim
-
Het lijkt er op dat er nog maar een serie e locs interessant is de BR186 TRAXX Wat zal de volgende loc zijn??
Als je bedoelt welke uitvoering van de 186 wordt de volgende, een grijze zoals die voor de IC Berlijn te zien is hoop ik.
-
Iedere hobbyist heeft zijn wens voor een bepaald model. Laten we hopen dat deze ook een keer uit zal komen. Ik zelf hoop op een CFL serie 30 en een NMBS reeks 13
Wim
-
Die zijn er al Wim. Ls models heeft ze al 'n tijd geleden uitgebracht
-
Ad
Toen ik interesse begon te krijgen in deze locs waren ze helaas reeds uitverkocht. Maar zoals eerder gezegd men moet een wens hebben en hopelijk gaat deze nog eens in vervulling
bedankt
Wim
-
Als je bedoelt welke uitvoering van de 186 wordt de volgende, een grijze zoals die voor de IC Berlijn te zien is hoop ik.
Albert
Van wie zijn die grijze BR186 die bij de NS rijden?
Wim
-
Van NS.
-
Ik dacht dat deze van een Lease bedrijf afkomstig waren gelijk zoals witte/licht grijze van de NMBS?
Wim
-
Wanneer je de 186 237 en 238 bedoeld die de IC Berlijn rijden, die zijn van Macquarie Europian Rail , gevestigd in Luxemburg. Deze worden geleased door NS.
Groet Dennis
-
Dennis bedankt, dat is het dezelfde als die van de NMBS de 2844. de NMBS 2861 en 2862 zijn van Railpool
Wim
-
IK wacht wel op de Brawa.
Toch maar voor de Trix gegaan.
Jos.
-
hoi Jos,
daar zal je zeker geen spijt van krijgen, de lok lok rijdt fantastisch en de sound is ook niet verkeerd.
Mvgr Evert en Bas
-
Evert en Bas.
Dat heb ik ook niet.
Maar een ding is mij wel opgevallen, er zit een enorm misverstand in de handleiding.
Want der handleiding suggereert dat de geluidsfuncties het bij DCC niet doen, maar alleen maar bij het eigen systeem (MFX)
Echter is het zo dat dit wel gewoon werkt.
Hopelijk komt Trix ook mer de rode Fyra lok.
Dan zou bij mij de ACME er uit gaan.
Jos
-
...dat gaat niet meer gebeuren denk ik... ;D
-
Ik heb de Trix NS 186 009 wat opgepimpt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20151228_143939.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20151228_143939.jpg)
Cabine interieur een kleurtje gegeven.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20151228_143927.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20151228_143927.jpg)
De vuldoppen van de zandkisten zwart gemaakt.
Trapjes onder de cabine deuren geplaatst.
De wielen roestig gemaakt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20151228_143911_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20151228_143911_1.jpg)
Dak wat meer gedetailleerd door de zwarte strips op het cabine dak te maken en de antennes wit gemaakt.
Jos
-
Heeft de matrix ook een kunstof kap?
Heb zelf trouwens voor de acme gekozen :)
-
Een metalen kap.
Jos.
-
misschien een rare vraag, maar welke van alle uitgebrachte NS BR186 traxx past het beste bij de blauw van de LS Models ICRm rijtuigen, en nu bijna alle locs zijn uitgeleverd welke loc is qwa detail nu het beste? past bv de roco versie bij de LSM rijtuigen? of toch de brawa versie?
-
In Railmagazine 331 een vergelijking van alle H0 locs. Volgens mij een goede vergelijking met als motto 'alle waar naar zijn geld' of 'voor iedere beurs een 186".
Nou ja, je kan ook goed zien wat het verschil is tussen een eerste lichting 185 (Mätrix) en een 186. :P
-
En wat was de samengevatte conclusie ?
Scheel weer een wandeling naar de bibliotheek ;)
Als ik de foto's zie op de Facebook pagina van railmagazine lijkt mij de acme de mooiste/gedetailleerdste.
Marklin/trix klopt eigenlijk niet maar zo een metalen kap vind ik toch altijd wel iets hebben...
Groeten Barry
-
Voor de mensen die wat anders willen: de 186 122 is nu verhuurd aan RTB en rijdt in een geel/blauw jasje goederentreinen.
-
Dan zou die ook weer moeten zijn voorzien van andere software.
-
De 122 reed de afgelopen weken al in benelux en is dus al aangepast.
-
Voor de mensen die wat anders willen: de 186 122 is nu verhuurd aan RTB en rijdt in een geel/blauw jasje goederentreinen.
Leuk! Daar zou ik graag een foto van willen zien!
Koen
-
Een nieuwsbericht met foto's van de 186 122. (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=9370&action=dview) De NS logo's zijn wel zwart afgedekt, lelijk maar wel simpel.
-
Dat is blijkbaar alleen voor de foto van RTB gedaan:
https://www.flickr.com/photos/jeroen17/29914840523/
Edit: oh nee, toch niet :P De fotograaf heeft de vishaken er zelf weer ingeshopt ;D
-
En na een eendagsvlieg geweest te zijn terug op de watergraafsmeer bij NS Reizigers.
Groetjes
Wesley
-
Maar mooi dat we de foto's nog hebben, mooi excuus voor op de modelbaan ;D
Koen