Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 22:58:56
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:49:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door kar
Vandaag om 22:36:48
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 22:03:07
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Frank 123
Vandaag om 21:59:45
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:33:13
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
Vandaag om 21:16:49
Dat overkomt mij niet. door klusser
Vandaag om 21:03:41
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11

Auteur Topic: Spoor WEG museum Utrecht  (gelezen 17983 keer)

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
Re: Spoor WEG museum Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 01 October 2014, 13:05:04 »
Lijkt mij sterk dat ze de stoomloks hebben weggehaald, die staan er altijd langs het lange perron, één om het hoekje in de kleine zaal (nu de 3737) en dan de lok op de paal. Tel ik toch zo'n 6. Waarschijnlijk stond de 2100 ook wel ergens dan heb je er 7. En dan tel ik de Arend en de 6300 niet mee.

Stephan.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 01 October 2014, 13:10:59 »
Er was helemaal niets weg aan materieel en ook helemaal niets verstopt. Er was alleen wat materieel wat binnen stond tijdelijk buiten gezet, en dat buitenterrein is ook gewoon toegankelijk dus er is je helemaal niets van de collectie die nu aanwezig is ontnomen...

henk

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 01 October 2014, 13:12:13 »
En het materieel dat aan het perron van het stationsgebouw staat en bij het seinhuis en de 2400 op de draaischijf. Je kan als groep trouwens een aparte demonstratie regelen met die draaischijf of een kijkje in het depot of een aparte voorstelling in wereld 2 of extra uitleg in wereld 1 of ....
Zoveel mogelijkheden voor wie het een beetje voorbereid.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 01 October 2014, 14:03:56 »

maar als ik van Rotterdam naar Amersfoort moet informeer ik ook eerst op van a naar beter.nl en bekijk ik de files en buienradar. Zo ook als ik morgen naar de Hermitage wil.

Ik niet, dan ga ik gewoon rijden, en dan zijn ze van de wegbeheerder zo vriendelijk om via borden langs/boven de weg mij op de hoogte te brengen van werkzaamheden of vertragingen, en eventuele alternatieven die ik beter kan nemen.
Kun je mij niet wijs maken dat een museum dat niet kan bij de ingang. Er mag dan internet zijn, neemt niet weg dat er ook nog wel op andere manieren gecommuniceerd mag worden naar je gasten.

Dit was dan misschien specifiek voor een groep kinderen van school, en die wisten het misschien wel en hadden er geen probleem mee. Maar er zijn ook mensen die geen internet hebben. Als ik op vakantie ben heb ik ook geen internet, en als we dan bedenken iets te doen daar in de omgeving kan ik dus niet eerst op internet nakijken wat de planning is. Dan is het wel zo netjes dat betreffende museum/attractie even aangeeft dat de situatie gewijzigd is.

Vorig jaar toevallig iets soortgelijks meegemaakt. Wilde een wandeling maken, dus kabel baankaartjes gekocht, geen internet dus niets kunnen controleren, Stappen we boven uit de kabelbaan staan er borden dat de door ons gewenste route afgesloten  is. Was toch wel netter geweest richting ons als gebruikers/klanten dit al beneden aan te geven. Konden we tenminste voordat we het geld uitgegeven hebben de beslissing nemen wel of niet te gaan ( uiteindelijk een prima alternatieve wandeling gemaakt, maar vond het niet echt netjes )

En om dat principe gaat het hier ook. Even een nette aankondiging voordat je je kaartje koopt om de beperkingen weer te geven. En dan maakt het helemaal niet uit of je komt met een school, als buschauffeur, toerist, vaste bezoeker, of wat dan ook.

Roelco

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #19 Gepost op: 01 October 2014, 15:15:44 »
Wat een gezwam eigenlijk, met een groep van 60 man is alles voor de tijd al geregeld, die gaan echt niet op pad met het idee van , hé laten we vandaag 's naar het spoorweg museum gaan...

rjr

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 01 October 2014, 15:49:15 »
Ja maar de buschauffeur die ze moet rijden hoort die ochtend pas waar hij heen moet, en bedenkt dan van, in plaats van in de bus te wachten lijkt me dat ook wel leuk, dus laat ik ook eens naar binnen gaan. Onder het rijden kan die moeilijk even internet checken of er nog iets is. Dus daarvoor is een mededeling bij de ingang wel handig.

Wat maakt het daarvoor nu uit of het gaat om 1 persoon of een groep van 60?

henk

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 01 October 2014, 16:04:21 »
Als dat aan de orde is zeker, maar inmiddels lijkt het erop dat er niet zoveel aan de hand was en moet het meer worden geplaatst in een lange reeks azijnberichten van Cottage aangaande het museum.
Ik geloof er trouwens niks van dat een chauffeur in de regel pas 's morgens hoort waar de reis naartoe gaat.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 01 October 2014, 16:06:47 »
Hallo heren :p

Wat ik al eerder zei, er was niets anders dan normaal !
Enigste is dat er wat materieel buiten stond ipv binnen, maar niets ontbrak, was verstopt of niet toegankelijk.

We kunnen hier wel roepen dat het museum dat allemaal aan moet kondigen, maar er viel nu niets aan te kondigen.

Exposities worden meestal op en afgebouwd op de maandagen dat het museum dicht is, en als dat langer duurt wordt dat inderdaad aan gegeven op Internet bij de entree.

Daar naast heeft het museum sowieso een wisselcollectie en zijn er objecten die er altijd wel staan, maar een hoop anderen staan regelmatig hun plaats aan elkaar af en verdwijnen dan een tijdje buiten beeld.
Gezien de ruimte en bv evenementen zoals onlangs op Asd-Hlm, binnenkort de spoorparade en elke maand de heimwee Express ontkom je daar niet aan.

Andersom gezien, je museum bezoek is daardoor ook nooit hetzelfde :)

Persoonlijk heb ik het idee dat de reactie waar dit topic mee begon sowieso met een negatieve instelling naar binnen is gewandeld, en met die visie zie je de positieve dingen al snel niet meer...

Thom

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 01 October 2014, 16:08:29 »
Enige wat ik me nog afvraag is of die 60 kinderen zich nog vermaakt hadden, dat leek me de doelstelling van dat reisje....

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 01 October 2014, 16:09:26 »
Dan nog.
Die chauffeur wordt ingehuurd om die kinderen naar het spoorwegmuseum te vervoeren en daarna weer terug.
Dat hij dan zelf ook het museum in gaat en het vindt tegenvallen heeft eigenlijk niets met die kinderen te maken.
Dat is zijn eigen interpretatie.
Hij heeft het reisje niet georganiseerd. Dat zal de school geregeld hebben.
En inderdaad is verder onduidelijk of de kinderen zich WEL vermaakt hebben.
Gr.
Eric

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 01 October 2014, 16:18:16 »
Nou Edgar, het is wel een beetje vreemd om als school zonder dergelijke voorbereiding naar een willekeurig museum af te reizen.

De school had zich al maanden van te voren aangemeld en de kinderen hadden een lijst met opdrachten die niet allemaal ingevuld konden worden omdat treinen waar vragen over waren er niet stonden.

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 01 October 2014, 16:22:25 »
Raar inderdaad dat de buschauffeur hier gaat klagen en niet op het buschauffeursforum. Sinds wanneer mag de buschauffeur mee naar binnen trouwens? In mijn tijd moest de chauffeur bij de bus blijven.
Als chauffeur van een touringcar mag je altijd gratis naar binnen en krijg je ook nog een kopje koffie of thee en "jouw tijd" is dat ergens in de Middeleeuwen? Als mijn bus er netjes bijstaat hoef ik daar niet bij te blijven.

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 01 October 2014, 16:33:35 »
Als dat aan de orde is zeker, maar inmiddels lijkt het erop dat er niet zoveel aan de hand was en moet het meer worden geplaatst in een lange reeks azijnberichten van Cottage aangaande het museum.
Ik geloof er trouwens niks van dat een chauffeur in de regel pas 's morgens hoort waar de reis naartoe gaat.
Die azijnberichten waren al van een hele poos terug en ik ben ook heel lang niet in het Museum geweest. Omdat er veel was veranderd ging ik met een positieve instelling en open vizier naar binnen en omdat ik weet dat een museum geld nodig heeft laat ik ondanks de voor chauffeurs gratis entree en drankje toch mijn museumkaart scannen. De teleurstelling over het aanbod locomotieven en de verminderde toegankelijkheid van diverse wagons was niet alleen mijn mening, maar ook die van mijn collega (zijn eerste bezoek hier) en enkele individuele bezoekers die wij spraken. De kinderen waren voornamelijk teleurgesteld dat er bij "De Vuurproef" geheel geen sprake was van "zelf besturen", dat er minder locomotieven waren kon hun niet veel schelen en de smoes dat het aanbod niet anders was klopt niet, o.a. de 1202 stond weggemoffeld achter een hek en je kon er verder niet in de buurt komen.

NS1717

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 01 October 2014, 16:52:56 »
Kijk, dit soort draadje is nou de reden dat steeds meer mensen bij dit forum WEG blijven...
 :-X

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 01 October 2014, 17:01:08 »
Het is weer zover...

Het maandelijkse "spoorwegmuseum bashen"  op dit forum...

Leun vooral lekker achterover en drink nog een glaasje azijn....

Ik vind dit soort acties misselijkmakend..

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden