Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Rheinburg, TP V/VI  (gelezen 233952 keer)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #630 Gepost op: 06 augustus 2021, 14:54:58 »
Huh?

Wat is er drammerig dan?

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #631 Gepost op: 06 augustus 2021, 14:56:22 »
... nicht
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2021, 15:09:39 door HuubvG »

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #632 Gepost op: 06 augustus 2021, 15:12:27 »
Waarom Dave? Toch niet vanwege de reactie van iemand op dit forum? Die kan je heel eenvoudig op de negeerlijst zetten in je profiel, bespaart je een boel ergernis!  ;)
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2021, 15:26:19 door Frank103 »

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #633 Gepost op: 06 augustus 2021, 16:25:44 »
Ken de reden niet, hoop niet dat dat door 1 enkel forumlid komt.

Ik reageerde niet altijd in je draadje (ben geen bouwer, dus daarom ook nogal weinig input), wel genoot ik er van, er zijn niet heel Duits-modernemeukliefhebbers op dit forum die ook nog eens flink de ruimte hebben.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22187
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #634 Gepost op: 06 augustus 2021, 17:07:16 »
Dave dit kan je jezelf en ons niet aandoen hoor!
Neem even afstand en hopelijk kom je dan weer terug.
Het zou erg zonde zijn als je topic zou stoppen, heel erg zonde!!
Met vriendelijke groet,
Wim

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1840
    • Flickr pagina
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #635 Gepost op: 06 augustus 2021, 17:28:13 »
Dave, ik hoop dat je op 'hoge snelheid' weer terug komt op het forum. Je moet altijd maar zo denken. Velen hier waarderen je kunsten en mooie treinen en baan en reageren nooit (waaronder ik!). Soms heb je een mopperaar er tussen zitten en die moet je lekker in zijn of haar sop laten gaarkoken!  ;D
Ondanks de missende 'vind ik leuk' knop vind ik het op BNLS er ook leuker uit zien dan waar je ons nu naar toe verwees....  8)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #636 Gepost op: 06 augustus 2021, 18:55:28 »
Erg jammer dat negatieve kritiek je doet besluiten er mee te kappen hier. En dat je lol erin verpest is. Dat gaat dan wss om een enkeling die zijn kritiek niet openbaar durft te uiten want in je topics lees ik die kritiek niet terug.

Hopelijk neem je nog even bedenktijd en vergeet je daarmee niet alle lezertjes die wèl je bijdragen/plaatjes/filmpjes kunnen waarderen (en dat zijn er veel meer dan die enkele zeurdoos die straks zit te lachen als je daadwerkelijk vertrokken bent hier).
Groeten,
Richard

DBCargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 388
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #637 Gepost op: 06 augustus 2021, 19:22:00 »
Ik ondersteun en begrijp je beslissing om verder te kijken en naar de oosterburen te verhuizen. Daar lijkt de sfeer veel gemoederlijker. Hier zit een lading mensen die alles beter weet en erg negatief is, noem het naar populair gebruik even de 'baby boomers'.

Het gebrek aan een knop van 'vind ik leuk' of iets soortgelijks is inderdaad een gemis. Ter illustratie, mijn poging om een topic te starten is ook pijnlijk gestorven. 0,0 interesse. Mensen vergeten dat je tijd steekt in dit soort dingen, met foto's maken en een verhaal te vertellen. Misschien is het zoals 'toon je nieuwe aanwinsten' topic, daar reageert ook nooit iemand op wat je nieuw hebt en blij mee bent, wellicht jaloezie of wat anders. Na een paar keer daar in posten ben ik daar ook maar mee gestopt. Dood draadje.

Hartelijk dank voor al je hulp via PMs. Wellicht tot een keer in het 'oosten'.



Gezien de reacties van de mede forum genoten snappen ze er werkelijk niks van, niemand lijkt je beslissing te begrijpen... (Waarschijnlijk ook de spijker op zijn kop waarom je hier weggaat)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #638 Gepost op: 06 augustus 2021, 20:08:04 »
Kun je dat uitleggen?

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #639 Gepost op: 06 augustus 2021, 20:21:36 »
Ik ondersteun en begrijp je beslissing om verder te kijken en naar de oosterburen te verhuizen. Daar lijkt de sfeer veel gemoederlijker. Hier zit een lading mensen die alles beter weet en erg negatief is, noem het naar populair gebruik even de 'baby boomers'.

Het gebrek aan een knop van 'vind ik leuk' of iets soortgelijks is inderdaad een gemis. Ter illustratie, mijn poging om een topic te starten is ook pijnlijk gestorven. 0,0 interesse. Mensen vergeten dat je tijd steekt in dit soort dingen, met foto's maken en een verhaal te vertellen. Misschien is het zoals 'toon je nieuwe aanwinsten' topic, daar reageert ook nooit iemand op wat je nieuw hebt en blij mee bent, wellicht jaloezie of wat anders. Na een paar keer daar in posten ben ik daar ook maar mee gestopt. Dood draadje.

Hartelijk dank voor al je hulp via PMs. Wellicht tot een keer in het 'oosten'.



Gezien de reacties van de mede forum genoten snappen ze er werkelijk niks van, niemand lijkt je beslissing te begrijpen... (Waarschijnlijk ook de spijker op zijn kop waarom je hier weggaat)

Nou nou, als jij het dan wel denkt te begrijpen mag je best wel wat licht in de duisternis brengen, Dave vertrekt hier zonder duidelijke opgaaf van redenen, is zijn goed recht maar dat lokt uiteraard wel speculaas uit. Het is niet anders, we benne mensen hé.

Dat het ontbreken van een like knop een gemis is, is jouw mening. Ik vind dat namelijk geen gemis. En om na 2 bijdragen van jezelf een nieuw draadje een pijnlijk gestorven poging te noemen is ook wat overdreven, gewoon meer bijdrages posten, dan komen de reacties vanzelf wel.

En volgens mij heb je het 'toon je nieuwe aanwinst' draadje nooit goed bekeken. Daar wordt vaak niet, maar net zo vaak wèl gereageerd op iemands nieuwe aanwinst. Soms zo veel dat alle betreffende reacties naar het stationsplein verkassen ;D
Ik zie daar ook vaak mooie dingen maar heb niet altijd zin om erop te reageren, en als er hier een like knop zou bestaan dan zou ik die òòk niet indrukken. Reageren is niet verplicht hoor, heeft niks met jaloezie of iets dergelijks te maken.

Ook die babyboomer opmerking slaat nergens op. Oudere mensen weten dingen inderdaad vaak beter gegeven door ervaringen. En wat betreft de negativiteit ervan klopt dat soms wel, maar wat kun je anders doen dan je eigen "pijngrens" verhogen en niet op jouw beurt negatief gaan zeuren daarover? Dat is feitelijk nog veel erger.



Groeten,
Richard

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #640 Gepost op: 06 augustus 2021, 20:33:48 »
"Oudere mensen weten dingen inderdaad vaak beter gegeven door ervaringen."
 
Is dat zo?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #641 Gepost op: 06 augustus 2021, 20:35:48 »
Ja, naar mijn ervaring wel.
Groeten,
Richard

DBCargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 388
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #642 Gepost op: 06 augustus 2021, 21:33:34 »
Ook die babyboomer opmerking slaat nergens op. Oudere mensen weten dingen inderdaad vaak beter gegeven door ervaringen. En wat betreft de negativiteit ervan klopt dat soms wel, maar wat kun je anders doen dan je eigen "pijngrens" verhogen en niet op jouw beurt negatief gaan zeuren daarover? Dat is feitelijk nog veel erger.

Sorry, maar jij snapt het niet helemaal. Oudere mensen weten vaak dingen NIET beter. Waar deze door jezelf aangewezen wijsheid op gebaseerd is, geen idee.  Gewoon blijven volhouden dat leeftijd ook maar iets te doen heeft met kennis van zaken en je komt er wel in het leven!

Ook je eigen 'pijngrens' verhogen is het probleem verleggen naar de ontvanger. Laten we eens beginnen met de afzender. Als die eens twee seconden langer nadenkt over zijn of haar reactie, zijn we een stuk blijer met z'n allen.

Het hele idee van de 'like knop' ontgaat je volgens mij ook een beetje. Dit is niet mijn mening, maar iets waar Dave zich naar mijn idee hard voor maakte, wat meer betrokkenheid. Een topic lezen, nietst toe te voegen hebben qua reactie, maar  toch je waardering voor iemands werk kunnen uitspreken.

Gelijk natuurlijk koren op mijn molen, jij bent ouder dan dat ik ben, en ik lees je de les over hoe we met elkaar om dienen te gaan. Hoezo ouder = meer kennis?

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #643 Gepost op: 06 augustus 2021, 22:16:40 »
Dat je jonger bent dan ik kan ik inderdaad merken aan je naïeve instelling dat we "blijer" moeten zijn met z'n allen...ben nu 53 en rond mijn 20-30e vond ik ook dat de afzender langer moest nadenken voor het geven van een reactie, puur kinderlijk wensdenken stelde ik na een poosje vast. Het werkt gewoon niet.
Niet door kennis maar door ervaring kwam ik er in de loop van de tijd achter dat je de afzender niet kan veranderen maar als ontvanger meer moest kunnen incasseren, daar wordt je zelf overigens wel gelukkiger van. Ergo, ervaring is dus ook kennis.
Maar blijf vooral volhouden dat gedrag van anderen maakbaar is en jij zal er ook wel komen in dit leven ( ;D)

En nogmaals, een like knop hoeft van mij gewoon niet en heb niet de behoefte om maar "betrokken" te zijn ondanks dat ik eigenlijk niks te melden heb.  Dat is geen kwestie van ontgaan maar geen (opgelegde) behoefte eraan hebben.
Groeten,
Richard

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Rheinburg, TP V/VI
« Reactie #644 Gepost op: 06 augustus 2021, 22:36:38 »
Ik stel voor de discussie ouder/wijzer hier te staken en het aan Dave over te laten hoe dit draadje verder gevoerd wordt.

Jan (team moderatoren)