Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 15:43:22
Roco Plan T door marco
Vandaag om 15:41:57
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 15:23:46
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Joz
Vandaag om 14:26:56
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 14:26:21
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:27:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
  

Auteur Topic: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!  (gelezen 49769 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #195 Gepost op: 10 February 2015, 19:12:14 »
Ik heb er ook nog niets van vernomen. Maar van de andere kant zijn "wij" ook niet de beroepsgroep die als eerste geïnformeerd wordt.

Het getal 11 snijdt misschien wel hout; kunnen de stammen van DD-AR Bvk voorzien worden.
Andere stuurstroom kabels op de DDM rijtuigen, 1700 erbij, EP rem uitschakelen en rijden maar.

Zo, ik zet de speculaas weer weg.

De tijd zal het leren.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #196 Gepost op: 10 February 2015, 19:28:54 »
Er zijn 12 1700'n aangepast voor DDM dus zullen die het wel worden. Het bericht staat op Somda en komt uit betrouwbare bron dus ga er maar vanuit dat het waar is. Over de details I'd nog niks bekend.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #197 Gepost op: 10 February 2015, 20:00:08 »
Nee Ray, in Maastricht verstond ik niet wat ze zeiden, weet je toch  ;D

Met traxx rijden verwijs ik naar het rijk der fabelen, daar is niets van bekend en snijdt ook helemaal geen hout, dan zouden de stuurstanden voorzien moeten worden van een traxx-stuurtafel en dat is nog niet eens bij de bd'sen gebeurd. Vanuit mijn interne bron ga ik er vanuit dat ik geen onzin te horen krijg.

funtrucker

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #198 Gepost op: 10 February 2015, 20:29:58 »
Of zouden ze nu de flitjes die er aan komen doorschuiven naar abellio, en zelf met ddm gaan rijden?? ???

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #199 Gepost op: 10 February 2015, 20:36:31 »
Een spoedorder zonder aanbesteding naar een dochter doorschuiven die niet hoeft aan te besteden lijkt me eveneens naar het rijk der fabelen verwijsbaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #200 Gepost op: 10 February 2015, 20:38:21 »
Nee, want dan hadden ze de Flirts nooit op deze wijze aan mogen schaffen.
Daarnaast heeft Abelio de concessie gewonnen, en niet NS. Het is wel een bedrijfsonderdeel van NS, maar moet toch hun eigen zaken regelen.

Het worden inderdaad elf stammen, gewoon met DDM-1 Bvk.
Een DDAR-Bvk ervoor schuiven heeft ook geen nut, want de DDM-1 Bvk is ook de spanningsvoorziening van de andere rijtuigen en die mis je dan ;)

Degene die dat Traxx verhaal verzonnen heeft in ieder geval een goeie dikke duim, ten eerste werkt dat natuurlijk niet en die Traxxen zijn straks allemaal op de HSL nodig..
Verder, waarom zou men zo moeilijk gaan doen als er voldoende geschikte 1700'en zijn....  ::)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #201 Gepost op: 10 February 2015, 21:21:42 »
Juist Jos ,zou toch te gek zijn ,als dat in Nederland niet ook zou kunnen. :)
En daarbij komt dat de belgen slimmer waren, die hadden in al hun trek-duw materieel MUX sturing.
Dus de belgen hadden een bredere lok inzet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #202 Gepost op: 11 February 2015, 19:14:59 »
Tsja, hadden die stammen dan ook dezelfde verschillen als DDM-1 en DDM-2/3 onderling hebben?

De reden dat het stuurstroomsysteem veranderd is, is simpelweg door de ontwikkeling van techniek in DDM-2/3 die DDM-1 niet had, bv zaken zoals de intrede van de EP rem.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #203 Gepost op: 12 February 2015, 22:23:15 »
Wil je de rijtuigen compalible maken, dan zul je DDM-1 gelijk moeten maken aan DDM-2/3. Dat houdt in: deursysteem aanpassen, alle remapparatuur vervangen en de draaistellen wijzigen zodat er twee remcilinders op zitten, de Bvk-cabines gelijk maken aan de DDAR-Bvk en de ATB-fase 3 vervangen door een ATB-fase 4

-Waarom moet het deursysteem gewijzigd worden?
-remapparatuur hoef je niet te vervangen. EP (luxe rem)buiten dienst en klaar.
-waarom de cabines gelijk maken? Het werkt toch gewoon?
-ATB hoef je niet te vervangen. Als je maar zorgt dat de installatie achterop blauw valt

Mvg,
Robin

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #204 Gepost op: 12 February 2015, 22:37:39 »
Ze gaan over niet al te lange tijd beginnen met wat loc's DDM-1 gereed te maken.
Op de Zaanstraat gaan ze kijken of er uit die hopeloze DDM-1 rommel nog wat bruikbaars tussen zit wat nog enigszins opgeknapt kan worden voor niet al te veel geld.
Groeten Joop, machinist Lls

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1376
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #205 Gepost op: 16 February 2015, 08:31:36 »
Het viel me vandaag op dat de DD-AR Bvk bij gebrek aan AB-rijtuigen is omgetoverd tot ABvk, door de bovenverdieping als eerste klas te becijferen. Het interieur heeft vast geen aanpassing ondergaan?

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: NS zet oude treinen (dubbeldekkers) in!
« Reactie #206 Gepost op: 16 February 2015, 08:45:35 »
Behalve een nieuw stofje niet nee (al heb ik wel begrepen dat ze hier de Bvk's met de zachtste bankjes voor hebben gebruikt).
***** ****