Gezien men in dit land toch van slopen houd,omdat het geld in het laatje brengt en dit al jaren doet,getuige het Spoorwegmuseum,hoe weinig stoomlocs van de vroeger zijn overgebleven ,terwijl er toch vele typen er hebben rondreden.
Even off topic, maar hoe heeft de Nederlandse staat de Nederlandse spoorwegbouw naar de verdoemenis geholpen?De series 2600 en 400 komen ook uit de periode van de 1200'den. Zowel de 2600'den als 400'den hebben het maar heel kort uitgehouden, zo storingsgevoelig als ze waren. De 400'den deden 13 jaar dienst, de 2600'den 5 jaar. Ruimschoots korter dus dan de door jou genoemde wadlopers (25 jaar), SM 90 (20 jaar) en DM 90 (na bijna 20 jaar nog steeds actief)Ik vind je bijdragen nou niet bepaald uitblinken in feitelijkheid of kennis van zaken. Laat staan samenhang....
Ik vraag me ook af hoe erg het is om te moeten staan in sprinters. In de metro accepteert iedereen het.
De dubbeldekkers zijn er gekomen om elders langere SLT's in te zetten, maar ik vraag me af of een 3delige dubbeldekker een 6 delige SLT kan vervangen ?
Klopt, maar die 4 delige gaan ook weer elders rijden, alles schuift door.Ik reis zelden via Haarlem naar Uitgeest, ik weet dus niet of een 3 delige voldoende capaciteit heeft.