DDZ en ICR.
En over je laatste opmerking, Je geeft daarmee feitelijk aan dat NS niet als commercieel bedrijf kan acteren. Ik denk dat ik het wel met je eens ben, maar dan zou ik graag zien dat dat ook formeel weer zo wordt geregeld. Maar ik heb zo het idee dat NS dat ook weer niet wil.
[knip]...Je geeft daarmee feitelijk aan dat NS niet als commercieel bedrijf kan acteren. Ik denk dat ik het wel met je eens ben, maar dan zou ik graag zien dat dat ook formeel weer zo wordt geregeld. Maar ik heb zo het idee dat NS dat ook weer niet wil.
Ook de verlenging van de concessie hing al een tijdje in de lucht, dus ook dat is niet echt een argument dat er nu pas materieel, dat in de huidige staat aan het eind van het latijn is, weer geschikt wordt gemaakt voor de dagelijkse dienst en op stel en sprong materieel bij Stadler wordt besteld (waarbij het te hopen is voor NS dat er geen andere fabrikanten zijn die aanbesteding mijdende procedure gaan aanvechten).
Lijkt toch in het gunstigste geval op incompetentie van NS en in het ongunstigste geval schijt hebben aan haar klanten door diezelfde NS.
Ik weet niet of het incompetentie is, om geen vervolgorder SLT te plaatsen als dit materieel niet naar tevredenheid is.
Altijd maar dat gezeik over hoe slecht politici in Den Haag zijn. Stem ze dan gewoon weg, ipv te reutelen hoe slecht ze zijn.
Hoe kom je er bij dat SLT niet naar tevredenheid functioneert? Als het alleen om een missende wc gaat, welke door niemand gebruikt wordt omdat het zo'n smerig ding is, (zegt men) is dat wel het enige wat ik zo kan bedenken. Verder is het een prima trein, mankeert niks meer aan, nu de kinderziektes eruit zijn.
NS plaatste een bestelling SLT's met maar liefst vier opties voor vervolgleveringen. Daarvan zijn er maar twee gelicht. De resterende zijn inmiddels verlopen. Een andere reden voor het niet-lichten van de opties dan dat NS niet tevreden is over het materieel, kan ik niet bedenken
Kijk een naar de leeftijden van de Wadloper DM 90 SM 90.Hier willen ze het wiel steeds weer opnieuw uitvinden en kijk hoe storingsgevoelig het nieuw materieel is,tegenover het ouder materieel,bekijk Mat 64 en de 1200.