De NS kan het dus nooit goed doen???
Het product trein is weer eens gedegradeerd.
Stickers in de cabine waarschuwden dat de loc's alleen met DDM ingezet mochten worden.
En door de wijzigingen ging het deuralarm steeds af als er geen stam aan hing... Fijn ritje, van Mt naar Asd met "piep-piep-piep in de cabine..
Jawel hoor, bijvoorbeeld in plaats van deze oude zooi, de berg IC materieel die nog ergens in Amsterdam op een bijna nooit gebruikte containerterminal staat te wachten op in dienst stelling, klemmen tussen 2 locs en daarmee rijden.
De banken zijn uitgelopen, de ramen zijn vies, in de zomer te warm, in de winter te koud, de banken plakken regelmatig, etc. Het voldoet niet meer aan de hedendaagse standaard.
Welk intercitymaterieel staat er dan ergens in Amsterdam kennelijk een beetje weg te roesten? Ik meende onlangs te hebben gelezen dat NS de laatste serie overtollige rijtuigen had verkocht?
Misschien dat ze in Belgie of Duitsland moderner materieel hebben ...
Het belangrijkste is voor de "gewone" reiziger is de kans op een zitplaats, veiligheid en dat het niet snel stuk gaat.
Op korte termijn zou het alternatief zijn: geen trein.En als je zo'n DD-AR ziet voorrijden waar jij geen zin in hebt, kun je altijd zelf nog voor dat alternatief zorgen: doen alsof die trein helemaal niet rijdt, niet instappen en wachten op de volgende.Al die andere reizigers die dat minder kunnen schelen, kunnen dan wel instappen en vervoerd worden.
DDZ en ICR.Ik wil best een parallel trekken met België of Duitsland, maar dat wordt een lang verhaal.En dat is toch eigenlijk belachelijk? We hebben straks weer duurdere treinkaartjes terwijl we qua reiscomfort in moeten leveren (van DDZ terug naar DD AR is gewoon achteruitgang). En inmiddels "zijn we blij" dat er überhaupt een trein rijdt. En dit is niet voor het eerst dat er met lapmiddelen gewerkt wordt, de laatste 20-25 jaar is het continue raak: De huurrijtuigen van de NMBS, ICK, Plan V dat nog steeds rijdt, ICL en nu DD AR weer dat terug in dienst gesteld wordt. Het is gewoon beleid geworden en wij Nederlandse treinreizigers zijn nog zo gek ook dat we het gewoon slikken.
Nou zolang de NS bestaat in de naoorlogse jaren,hebben tot heden eerst de oude schoen weggegooid voordat ze nieuwe hadden.
Kijk naar de Belgen gaan pas tot sloop over als er genoeg vervanging is,
Het probleem in België is ,dat men veel materieel heeft gehad, die niet meer aan de beveiliging eisen voldoen.Hierdoor op korte termijn nieuw materieel besteld moest worden