Haha NS wil meer zitplaatsen bieden... Volgens mij komt er amper een zitplaats bij. Het is enkel doorschuiven van materieel. al het ICRm moet naar de HSL diensten. DDZ dat nu in de sprinterdiensten zit wordt doorgeschoven naar de IC diensten van het ICRm materieel. En het DDZ in de sprinterdiensten wordt vervangen door de reservevloot DD-AR. Rara waar zijn de extra zitplaatsen.
Alle treinen zijn van NS dan wel NSFS, 1 pot nat. Moeten ze zich niet achter verschuilen. Momenteel worden van de al lang opgeslagen stellen DM'90 (die volgens jou dus van NSFS zijn) een aantal stellen opgeknapt, zonder een echter revisie. Daarna worden die stellen in dienst gesteld (bij NS) en gaan andere stellen de opslag in (bij NSFS?). Zo omzeilt NS de noodzaak van revisies, want dat punt naderen de stellen die nu de opslag in gaan met rasse schreden. Als straks de opgeknapte DM'90's die km's/uren ook naderen, zal het mij benieuwen of er nog in echte grote revisies geïnvesteerd zal worden, of dat de hele vloot, tegen verplichte revisie aanleunend, dus weinig waard, te koop gezet zal worden. NS wil steeds voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Alleen met de rug tegen de muur komen ze in beweging ..........
Niels, weet je zeker dat die tijdstippen kloppen ? Lijkt me zo onlogisch ....
Dat wil toch elk bedrijf? Een zo goedkoop mogelijke bedrijfsvoering er op na houden? Btw, DM90 is maar op een beperkt aantal baanvakken inzetbaar. A; door ATB NG en B; ivm detectie van het spul.
Oeps, 18:00 en 20:00 verwisseld bij het intypen.Het was dus eerst 18:00, toen is het stilletjes in 20:00 gewijzigd.En sinds 1 oktober 2000 is het met veel bombarie (een uur eerder goedkoper internetten!) vervroegd naar 19:00Zie bijvoorbeeld hier, inclusief reacties.
DM'90 heeft een ATBL-installatie, die zowel met ATB-NG als ATB-EG overweg kan.Groetjes,Emiel
Het is natuurlijk ook een manier, eerst zitplaatsen onttrekken (wat al sinds 2009 per saldo gebeurt) en dan het deel dat je daarvan weer ongedaan maakt, presenteren als uitbreiding van de capaciteit. Zowel DDAR als DDZ zijn eerst aan de capaciteit onttrokken, dus om dat extra zitplaatsen te noemen...