Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
  

Auteur Topic: Treinverkeer in Heußenstein  (gelezen 30249 keer)

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #45 Gepost op: 22 september 2014, 20:40:43 »
Ein auto für Herr Derks (3)
Derks rijdt zelfgenoegzaam naar huis. Onderweg fluit hij een deuntje van een bekende Schlager. Derks denkt bij zichzelf "misschien dat deze auto iemand wel inspireert er een film over te maken, of een liedje te schrijven. Wie weet, over een jaar of dertig".

De volgende dag rijdt Derks weer met zijn Cadillac Eldorado naar het depot. Daar aangekomen, wil hij de auto zoals gewoonlijk ergens lukraak voor de loods parkeren. Dan ziet hij Werner met de heftruck rijden, en hij bedenkt bij zichzelf "hmm, misschien toch verstandig de auto ergens anders te parkeren. Een deukje, daar heb ik geen zin in". Hij wil de daad bij het woord voegen, als Nico, de chef werkplaats aan komt gesneld.

"Derks, we hebben een idee. Laten we de auto vandaag tussen spoor 1 en 2 in zetten, dan kan iedereen de auto vandaag bekijken".

Zo gezegd, zo gedaan. Het heeft al lange tijd niet geregend, voor modder hoeft Derks niet bedacht te zijn. Voorzichtig wordt de auto op de bedachte locatie neergezet.

Eenmaal daar aangekomen, trekt de auto al snel veel bekijks. Of in ieder geval, bekijks. Echt storm loopt het nog niet, als de Railbus binnenloopt. Horst bewondert in stilte de auto. In de Railbus stoten reizigers elkaar aan "kijk eens wat een vreemde auto!" zegt Laura tegen haar vriendin Michelle.



Michelle kijkt goedkeurend. "Mooi he, met zo'n neerklapbare voorruit". Nu kijkt Laura verbaasd. "Hoe zie jij dat nu weer zo snel?". Ze zijn de auto allang gepasseerd, en met piepende remmen komt de Railbus langs het perron tot stilstand. "Mijn zwager, je weet wel, Jan, is toch zo'n autogek. Nu liet hij me laatst wat foto's zien van Amerikaanse auto's, en je raadt het nooit, één van die auto's had een neerklapbare voorruit. Ik dacht nog, dat wil ik ook wel!"

Niet veel later vertrekt de sneltrein naar Schwarzburg. In het rijtuig 2e klasse zit een mokkende Gerhard, stoker uit Schwarzburg. "Altijd hetzelfde, beloven ze me een kaartje voor de 1e klasse, zit ik alsnog in de 2e klasse".



Gerhard passeert met zijn trein de Cadillac. Horst staat nog altijd met zijn handen in zijn zakken de auto te bewonderen. De hond, waarvan niemand weet waar die vandaan komt of van wie die is, heeft genoeg gezien en gaat op zoek naar een vuilnisbak.


Heußenstein : HO, DB 1957

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #46 Gepost op: 22 september 2014, 20:45:30 »
 ;D

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #47 Gepost op: 22 oktober 2014, 21:23:15 »
Grensverker (6)

Na de aanvankelijke snelle groei van het treinverkeer op de lijn Heußenstein - Offenburg - Saint Laurant, valt de belangstelling de laatste tijd wat tegen. Aan Franse zijde roept een oud-verzetsstrijder en invloedrijk zakenman op tot een boycot, met als gevolg dat veel Fransen de trein mijden. Het goederenaanbod varieert ook sterk van dag tot dag.

De DB heeft besloten om minder goederentreinen in te leggen, vaak worden gewoon enkele wagens meegegeven aan de reizigerstrein. De langere reistijd en het mindere comfort door het gerangeer onderweg, moeten de reizigers maar voor lief nemen. Ook komt het voor dat aan de railbus één of twee goederenwagens worden meegeveven.

Zo ook op deze zonnige dag.

Het aanbod bestaat vandaag uit slechts één wagen.

Stipt op tijd arriveert Franz met de railbus vanuit Saint Laurent in Heußenstein.



Met piepende remmen zet hij de trein langs het perron tot stilstand. De enkele reizigers aan boord stappen uit. Franz, wiens dienst er opzit, sloft over het stille perron.



Al snel wordt hij opgemerkt door een jongeman. "Pardon, u was toch machinst op de trein uit Saint Laurent?" vraagt de jongeman aan Franz. "Jazeker. Net vers teruggekeerd!" "Op de heenreis was mijn vriendin aan boord. Ze is onderweg naar haar zieke oma, die al heel lang in Saint Laurent woont. Nog van de tijd dat het Duits was. Ze maakte zich nogal zorgen over de reis, weet u of alles goed met haar is?" "Hoe zag ze eruit?" zo informeert Franz, aan wie vrouwelijk schoon meestal niet ontgaat. "Ze heeft blond haar en droeg een blauwe jurk". en of Franz die heeft gezien. "Ja die heb ik gezien. Ik zag dat ze door de douane aan werd gesproken toen ze de trein verliet. Sorry jongen, ze moest mee naar het bureau". Franz ziet dat de jongeman het huilen nader staat dan het lachen "Ach weet je" zo probeert Franz nog "Die Fransozen, doen altijd wel stoer, maar uiteindelijk is er niks aan de hand". Nauwelijks gerustgesteld knikt de jongeman. "Weet je wat" zegt Franz, "die stationschef van Saint Laurent, dat is zo'n slechte niet. En bovendien spreekt hij goed Duits. Loop even mee naar het bureau, dan kunnen we misschien even bellen met Saint Laurant om te vragen of ze toevallig iets weten". Opgelucht loopt de jongeman mee naar het stationsgebouw. Franz legt het verhaal uit aan Martin, de stationschef van Heußenstein. Martin pakt de telefoon om met zijn collega in Saint Laurent te bellen. "Ach so. Ja. Hmm. Schade. aha. Oke, danke sehr". "Hij weet het niet. Meestal komen de douaniers wel even een praatje maken als alle reizigers gecontroleerd zijn, maar hij heeft ze nog niet gezien. Hij heeft wel gezien dat jouw vriendin mee moest naar het bureau. Na enig aandringen heeft mijn collega me toegezegd dat hij mij belt als hij iets weet. Kom zitten, dan krijg je een kop koffie".

Schoorvoetend gaat de jongeman zitten en neemt gretig de kop dampende koffie aan. Hij bedankt Franz, die zo langzamerhand wel naar huis toe wil.

Buiten aangekomen, ziet Franz hoe zijn collega Wilhelm, die rangeerdienst heeft, aan het werk is met de 86-er.

Zojuist is de wagen afgekoppeld en Wilhelm rijdt langzaam achteruit naar de goederenloods.



Hierna is het werk nog niet gedaan voor Wilhelm. Er moeten nog enkele wagens worden meegegeven aan de goederentrein, die klaar staat voor vertrek naar Frankfurt. De twee lege wagens, die na het lossen van de Fuchs en de roze auto nog altijd op het emplacement staan, worden meegegeven aan de goederentrein.

Rustig duwt Wilhelm de beide wagens over het wissel, naar spoor 3.



Vervolgens moet nog een lege ketelwagen worden opgehaald. De ketelwagen, die beladen was met diesel, staat inmiddels leeg bij de tankplaats te wachten op het transport terug.



Om daar te komen, moet Wilhelm eerst achteruit rijden over spoor 4, langs de goederentrein.



En vervolgens gaat het vooruitrijdend over het verzorgingsspoor 5, naar de tankplaats.



Om natuurlijk later dezelfde manoeuvre in omgekeerde richting uit te voeren.



De ketelwagen wordt ook op spoor 3 geplaatst. Na het aankoppelen van de drie wagens aan de goederentrein, staat de trein klaar voor vertrek. Nu is het wachten nog slechts op een veilig sein.





Hoe het afloopt met de jongedame in Saint Laurent? Het wordt ongetwijfeld vervolgd!
Heußenstein : HO, DB 1957

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1637
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #48 Gepost op: 23 oktober 2014, 15:15:28 »
Mooi Simon! Hier ga ik eens diep overna denken  :)

Wordt vervolgd.
Gert-Jan

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #49 Gepost op: 03 november 2014, 20:53:41 »
Grensverkeer (7)

In de vorige editie van Treinverkeer in Heußenstein was te lezen, hoe een Duits aandoende man redelijke staat van ontreddering werd opgevangen door het stationspersoneel van Heußenstein, nadat hij te horen kreeg dat zijn vriendin in Saint Laurent door de douane werd opgepakt.

Tenminste, dat was het verhaal zoals hij dat aan de buitenwereld presenteerde.

wat voorafging
In werkelijkheid betrof de vriendelijk aandoende man de bekende Hatzummer crimineel Boris Jelsema. De crimineel vluchtte, samen met zijn maîtresse Natasja, naar Duitsland. In Duitsland aangekomen, wist het paar door slim reizen naar het zuiden van het land te reizen, zonder te worden opgemerkt. In Heußenstein verblijven Boris en Natasja bij de bekende Gaststätte "Zur Bahnhof". In de Suddeutsche Zeiting las Boris, dat de Duitse politie jacht maakte op een bekende Nederlandse crimineel. Hoewel Boris in de laatste weken aanmerkelijk was afgevallen en zijn uiterlijk had veranderd, maakte hij zich geen illusies dat hij de politie voor kon blijven.

Boris en Natasja kwamen al snel tot een plan. Net zoals veel Nederlanders in de Tweede Wereldoorlog deden, zouden ze via Frankrijk naar Spanje vluchten. In het Spanje van de Generalísimo achtten zij zich veilig voor de politie, bovendien leek het Natasja wel wat om lekker aan de Zuid-Spaanse kust van de zuur verdiende centen te gaan leven.

Boris maakte zich geen zorgen over de Franse politie, maar wel over de Franse douane. Natasja, die weliswaar onschuldig oogt maar achter de schermen het meesterbrein van het gangsterduo is, kwam met een idee. De jonge serveerster van de Biergarten, die een opvallende gelijkenis met Natasja vertoonde werd, met een maandsalaris aan Deutsche Marken in het vooruitzicht, gevraagd om in de kleding van Natasja wat spulletjes naar Frankrijk te brengen. Wat de inhoud van het koffertje was werd haar natuurlijk niet verteld. Het enige dat zij wist, was dat ze een koffer bij de oma van Natasja af moest geven. Natuurlijk kreeg ze het paspoort van Natasja mee.

De Franse douane bleek erg alart. Zo kwam het, dat de zogenaamde vriendin van Boris op werd gepakt in Saint Laurent.

het vervolg
Met een kop koffie zit Boris in staat van ontreddering bij het stationspersoneel. Hij twijfelt wat hij moet doen. Natasja mocht zich natuurlijk een tijdje niet meer vertonen, zoveel was wel duidelijk. In de koffer zat, verstopt tussen flink wat kleding, een flinke voorraad contant geld, valse paspoorten en de eigendomsbewijzen van wat Hatzums vastgoed. Geen zaken die Boris zomaar wilde laten gaan. Maar hij wilde het risico eigenlijk ook niet lopen, dat hij op werd gepakt: zoveel was het hem natuurlijk ook weer niet waard. "de alertheid van de douane testen, hoe komt ze erbij" zo moppert Boris bij zichzelf. 

Terwijl Boris zijn mogelijkheden overdenkt, komt Vorsteher Derks de koffieruimte binnenlopen. Hij kijkt Boris met een vorsende blik aan. Voordat Derks iets kan zeggen, komt de stationschef snel aangesneld en legt het verhaal aan Derks uit.

"Die verduivelde Fransozen ook altijd" zegt Derks, "niets dan last met die lui. Nou, wat je moet doen is heel simpel.Je hebt zeker geen paspoort op zak?" Boris, hoewel niet voorbereid op deze vraag, beseft dat het beter is de waarheid te ontkennen. Hij schud nee. "Woon je vlakbij?" Nu knikt Boris. "Je gaat als de bliksem jouw paspoort ophalen, met een half uur vertrekt er weer een trein naar Saint Laurent. Dan ga je daar gewoon naartoe om haar bij die idioten vandaan te halen". Boris, die vrijwel accentloos Duits spreekt, maar moeite heeft deze spraakwaterval te volgen, duizelt het nog een beetje. Derks kijkt hem indringend aan, op zoek naar een antwoord. "Eh ja, doe ik. Goed idee!". "Nou, laat je spullen maar even hier. Kun je het lopen naar huis?". Boris knikt weer. "Tot zo dan".  Zich tot de stationschef wendend, zegt Derks "zorg jij ervoor dat er zo een kaartje klaarligt".

Boris loopt snel terug naar zijn hotel. Daar aangekomen, legt hij het verhaal aan Natasja uit. Eerst wil Natasja Boris niet laten gaan, maar al snel ziet ze het voordeel van de situatie in. Als het Boris lukt de kostbare koffer terug te halen, dan is dat mooi. Als Boris ook werd opgepakt, had zij er alleen maar voordeel bij! Ze kon wel wat beters krijgen. Bovendien was dit een goede kans een vervalst paspoort te testen. Ze pakte een van de vervalste exemplaren, en samen met wat Marken drukte ze de spullen in handen van Boris. "Hier schat, ga maar snel. Succes!" Een kus ten afscheid, en weg was Boris weer.

Op het station aangekomen, staat de trein naar Saint Laurent al gereed voor vertrek. Meestal wordt deze rit, die in Saint Laurent aansluiting geeft op de trein naar Strasbourg, gereden met een 38-er. De Heußensteinse 38-er is een paar dagen voor regulier onderhoud in de werkplaats, de V 80 neemt de rit vandaag voor zijn rekening.



Bij het loket lag het kaartje naar Saint Laurent al klaar. Boris loopt snel naar het perron, en ziet dat het aanstonds tijd is voor vertrek. Hij neemt plaats in één van de twee rijtuigen, en ziet tot zijn schrik dat er maar een paar andere reizigers zijn. Hij had gehoopt op drommen medereizigers, waardoor de douaneformaliteiten snel zouden worden afgehandeld.

Wat Boris niet ziet, is dat de machinist en de conducteur druk in gesprek zijn. 



"We krijgen nog geen toestemming voor vertrek, Klaus" zegt machinist Wilhelm tegen de conducteur. "Enig idee waarom?" vraagt Klaus. "Nee, geen idee. De Fahrdienstleiter is net gebeld dat er een probleem is op het spoor. Hij geeft ons geen toestemming voor vertrek totdat hij weet wat er aan de hand is".

Even later komt Fahrdienstleider Gunther met ferme pas naar de beide mannen toegelopen. "Wilhelm" zegt hij, zich tot de machinist wendend, "wit haben ein problem". Wilhelm kijkt de Fahrdienstleiter vragend aan. "Helemaal precies weet ik het nog niet, maar er is een probleem in Frankrijk. Er schijnt een ontsporing te zijn, waardoor de Fransen nu geen treinen toelaten. Het fijne weet ik er nog niet van".

Klaus loopt snel de trein in om de reizigers te informeren over het uitgestelde vertrek. Boris loopt somber de trein uit, en loopt met zijn handen in zijn zakken naar de rand van het perron.


Even later wordt Gunther door zijn collega van het grensstation Offenburg geïnformeerd over de ernst van de situatie. Een verzakt spoor, en naar het schijnt ligt de Heußensteinse railbus naast het spoor! Dat ziet er niet goed uit.

Gunter informeert Wilhelm en Klaus. De laatste informeert op zijn beurt de teleurgestelde reizigers.

Vorsther Derks is al snel van het nieuws op de hoogte. "Die verdomde Fransen ook, ze kunnen niet eens een spoorlijn goed onderhouden" zo moppert hij. Dan beseft hij dat die aardige man, wiens vriendin in Frankrijk op was gepakt, nu niet kon reizen. "Dat laat ik niet gebeuren". Derks loopt het perron op en ontvouwt zijn plan aan Boris. "Het is mooi weer, en ik heb thuis een prachtige Amerikaanse open wagen. Heb je zin in een ritje met de auto naar Saint Laurent?" Boris kijkt de man met open ogen aan, en ook machinist Wilhelm luistert met stijgende verbazing. Is dit de anders zo humeurige Derks? "Ik wil u niet het onmogelijke vragen, maar... " "niets te maren". Zo onderbreekt Derks Boris. "Spring maar achterop mijn motor, dan rijden we naar mijn huis en dan gaan we met mijn roze auto naar Frankrijk!

De twee mannen lopen naar de motor van Derks.



Zonder helm sprint Boris achterop. Met volle vaart stuiven ze het terrein af, net voor de neus van de rangerende 24-er langs.



Bij Derks' bescheiden huis aangekomen, wordt snel de motor verwisseld voor de Cadillac. Op naar Saint Laurent! Zullen Derks en Boris hier veilig aankomen? Je leest het binnnenkort in de verhalen over Saint Laurent!
Heußenstein : HO, DB 1957

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #50 Gepost op: 09 januari 2017, 15:12:09 »
In alle vroegte is een E41 onderweg met een nachttrein uit Italië.

Heußenstein : HO, DB 1957

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #51 Gepost op: 11 januari 2017, 20:38:28 »
Helga

Op het station van Borsdorf staat een eenzame vrouw met haar kind en hond te wachten op een trein. Het is Helga, één van de bekendste inwoners van Borsdorf.

Maar waarom staat zij hier alleen?

Zijn er geen andere reizigers?

Geen spoorwegbeambten?


IMG_6621-001 by Simon H.2009, on Flickr
Helga met haar dochter Frederika en haar hond Wodan op het perron

De tijd zal het leren wat Helga op het perron doet.

En waar blijft de trein?

Plotseling hoort zij de tyfoon van een elektrische locomotief.

Even later dendert een trein voorbij. Ze bekijkt de hagelnieuwe elektrische locomotief. Ze heeft er niet veel verstand van, maar ook aan haar gaat de indiensttreding van de neubau e-locs niet voorbij. Als ze ook op de samenstelling van de trein had gelet, had ze gezien dat er direct achter de locomotief een slaaprijtuig hing. Op klaarlichte dag! Zij wist niet dat de trein al een hele reis had afgelegd en bijna bij de eindbestemming Schwarzburg was.



De D-trein rijdt voorbij het station van Borsdorf

(Binnenkort meer over de avonturen van Helga)

groeten, Simon
Heußenstein : HO, DB 1957

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #52 Gepost op: 12 januari 2017, 16:10:52 »
Helga (2)

Helga staat nog steeds op het station van Borsdorf. Verlangend kijkt ze in de verte. Haar armen doen zeer van het tillen van haar dochter. "waar blijft die trein nou toch?" mompelt ze in zichzelf. En "had ik nou maar de kinderwagen meegenomen".

Kort daarna gevolgd door

"Wodan, niet zo dicht bij het spoor!"


Wodan, niet zo dicht bij het spoor!"

Wodan neemt weer het profiel van vrije ruimte in acht en gaat wat verder van de perronruimte zitten.

Niet veel later hoort Helga het gebrom van een dieselmotor. Ze draait zich om en ziet een trein met piepende remmen langs het perron tot stilstand komen.


De trein stopt hij het station en zal daarna verder rijden naar Schwarzburg

De stationschef loopt het stationsgebouw uit.

Met kordate passen en een kort commando "Wodan volg" loopt ze op de stationschef af.

Zou hij weten waar haar trein blijft?


groeten, Simon
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2017, 20:28:35 door SimonH »
Heußenstein : HO, DB 1957

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #53 Gepost op: 14 januari 2017, 12:06:07 »
De trein heeft Schwarzburg aangedaan.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #54 Gepost op: 15 januari 2017, 22:42:38 »
Hier zie je dat in een filmpje:

https://youtu.be/kyjhhlgZhjE

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #55 Gepost op: 16 januari 2017, 02:45:20 »
Leuk, Ruud!

Heußenstein : HO, DB 1957

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #56 Gepost op: 22 januari 2017, 20:37:41 »
Helga (3)

Helga wacht nog steeds op haar trein.

"Günter, waar BLIJFT die trein?" vraagt ze aan de stationschef.

"A, frau Frankenstein. Welke trein bedoelt u?"

"Wat denk je zelf. De stoptrein naar Schwarzburg natuurlijk! Die had allang weg moeten zijn"

"Maar weet u niet dat we een nieuwe dienstregeling hebben? De trein naar Schwarzburg vertrekt tegenwoordig een kwartier eerder. De volgende vertrekt pas op het hele uur. Kom, dan drinken we binnen even koffie. Elk moment kan er een V200 langskomen die een proefrit maakt, nagelnieuw uit de fabriek! Zodra die loc is gepasseerd, ga ik koffie zetten"


Helga in gesprek met de stationschef

Nauwelijks is hij uitgesproken, of de V200 nadert. Günter steekt zijn nek uit om de loc te aanschouwen. Met een sukkelgang komt de loc aanrijden en stopt langs het perron.

"Wat is er aan de hand?" Vraag Günter aan de machinist, zodra die is uitgestapt.

"Geen beweging meer in te krijgen. Kan ik hier even bellen?"

De machinist en Günter lopen het stationsgebouw binnen en schakelen hulptroepen in.

Langs het perron bekijkt Helga en haar inmiddels ook gearriveerde vriendin de loc.

"Het is toch wat he met dat moderne spul", zegt Helga.
"Nou. Ben jij eigenlijk al bij dat nieuwe garen-en-bandwinkeltje geweest? En hoe is het met jouw man, druk in zijn dokterspraktijk?"


De dames denken er het hunne van

Per auto arriveren een paar monteurs van Krauss-Maffei. Na inspectie van de loc ontstaat een geanimeerde discussie.


In discussie

Ook de stationschef begint zich er nu in te roeren: "hallo leute. Stop er eens mee. Die loc moet hier weg, ja? Of jullie zorgen ervoor dat hij zelf verder gaat, of ik bel dat de loc afgesleept moet worden. De hele dienstregeling loopt zo in het honderd!"

De monteurs doen nog een laatste poging en geven op.

Al snel arriveert een loc van een naburig station.


Een loc arriveert om de gestrande V200 weg te slepen

Vlot wordt de V200 aangekoppeld waarna de reis begint naar de fabriek van Kraus-Maffei. Gelukkig zat er garantie op.



groeten, Simon
Heußenstein : HO, DB 1957

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #57 Gepost op: 23 januari 2017, 22:13:49 »
Het transport komt langs Schwarzburg.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #58 Gepost op: 24 januari 2017, 04:18:59 »
Leuk om te volgen  (y)

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Treinverkeer in Heußenstein
« Reactie #59 Gepost op: 24 januari 2017, 11:02:09 »
Leuk om te volgen je weet de spanning er in te houden  :)
Groetjes
Johnny