Dit klopt idd aardig. Alleen of een extra decoder nu kleiner/goedkoper is dan een transistor, dat denk ik niet...
Waarom niet F0 richtingafhankelijk de front en sluitseinen aan kant 1 laten schakelen en F1 dit aan de andere kant laten doen. Koppel je nu iets aan zijde 2 zet je alleen F0 aan. Wissel je nu van richting is het licht vanzelf goed
Maar ook met twee decoders kom je op een punt dat ze elkaar in de weg gaan zitten met programmeren omdat je van de zelfde stroom- / spanningsbron gebruik maakt
Hoezo? Wat maakt dat uit? Of de 2 decoders nu in dezelfde lok zitten of niet, dat maakt niet uit.Als er 10 loks op mijn baan rijden met elk 1 decoder, of 1 lok met 10 decoders, verbruik is hetzelfde...
Ik snap eigenlijk niet waarom de decoders niet standaard over onafhankelijk te schakelen front- en sluitverlichting beschikken... kleine moeite zou je zeggen.
Probeer jij maar eens 2 decoders apart (zie onafhankelijk) van elkander te programmeren op EEN programmeer spoor terwijl ze gevoed worden door dezelfde draaistellen
Een functiedecoder is 15 euro, maar dat scheelt je een hoop gepruts met printplaatjes ontwerpen etc... dat kan niet iedereen, en je hebt zo weinig ruimte dat je wel met SMD moet werken, dat is haast ondoenlijk. Ik geef dan liever 15 euro uit voor een compleet werkend printje van een kwaliteit die IK nooit zelf kan bouwen.
Nee, dat werkt toch niet? De front- en sluitverlichting zitten niet beide aan fysieke zelfde kant je schakelt ze echter wel met 1 fysieke draad... of begrijp ik je niet goed?