Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:06:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Vollmer ringloods deuren door Duikeend
Vandaag om 16:37:37
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:30:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
  

Auteur Topic: 6 assige stortwagen meer info?  (gelezen 1555 keer)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
6 assige stortwagen meer info?
« Gepost op: 02 August 2014, 13:58:14 »
Wie kan mij meer vertellen over deze wagen;

6-assige stortwagen.
Beide draaistellen voorzien van eigen trippleklep.
Maximale snelheid 60km/u.
Heimatbahnhof Oberhausen-West.
Eigen wagen gewicht 35.400kg
Slechts toegelaten op enkele DB-strecken.
Wagon is eigendom van EH-Güterverkehr uit Duisburg.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.


6-assige stortwagen
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Gamau

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
    • Harzerode 1992
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #1 Gepost op: 02 August 2014, 15:25:12 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg? Eisenbahn und Häfen (EH) is namelijk onderdeel van Thyssen-Krupp.
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8615
Jeroen

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #3 Gepost op: 02 August 2014, 22:55:33 »
geweldige goederenwagonslink, bedankt  (y)

Magnus Souverein

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #4 Gepost op: 03 August 2014, 07:13:02 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg?
Geen van beide. Deze wagens worden gebruikt voor het vervoer van slakkenzand (een restproduct uit de hoogovens) van de staalfabriek van TKSE in Duisburg naar de cementfabriek van CEMEX HüttenZement in Dortmund.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.
Sinds 1 januari 2014 wordt dit vervoer niet meer door TKSE (voorheen E+H) gereden, maar door de WHE (Wanne-Herner Eisenbahn und Hafen GmbH). Die huurt van Northrail de Revita Twin: http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=44990&action=portrait