Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 18:09:39
Piko 2025 door Ben
Vandaag om 18:07:58
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 18:03:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 15:46:43
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: 6 assige stortwagen meer info?  (gelezen 1537 keer)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
6 assige stortwagen meer info?
« Gepost op: 02 August 2014, 13:58:14 »
Wie kan mij meer vertellen over deze wagen;

6-assige stortwagen.
Beide draaistellen voorzien van eigen trippleklep.
Maximale snelheid 60km/u.
Heimatbahnhof Oberhausen-West.
Eigen wagen gewicht 35.400kg
Slechts toegelaten op enkele DB-strecken.
Wagon is eigendom van EH-Güterverkehr uit Duisburg.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.


6-assige stortwagen
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Gamau

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
    • Harzerode 1992
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #1 Gepost op: 02 August 2014, 15:25:12 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg? Eisenbahn und Häfen (EH) is namelijk onderdeel van Thyssen-Krupp.
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Jeroen

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #3 Gepost op: 02 August 2014, 22:55:33 »
geweldige goederenwagonslink, bedankt  (y)

Magnus Souverein

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #4 Gepost op: 03 August 2014, 07:13:02 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg?
Geen van beide. Deze wagens worden gebruikt voor het vervoer van slakkenzand (een restproduct uit de hoogovens) van de staalfabriek van TKSE in Duisburg naar de cementfabriek van CEMEX HüttenZement in Dortmund.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.
Sinds 1 januari 2014 wordt dit vervoer niet meer door TKSE (voorheen E+H) gereden, maar door de WHE (Wanne-Herner Eisenbahn und Hafen GmbH). Die huurt van Northrail de Revita Twin: http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=44990&action=portrait