Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 13:46:55
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 13:46:13
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 13:34:06
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 13:33:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Sven
Vandaag om 12:44:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:19:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:16:44
Da's Daz 2 door Noordernet
Vandaag om 11:30:08
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Layne, Somewhere South. door tothebeach
Vandaag om 09:25:04
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:28:21
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
  

Auteur Topic: 6 assige stortwagen meer info?  (gelezen 1533 keer)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
6 assige stortwagen meer info?
« Gepost op: 02 August 2014, 13:58:14 »
Wie kan mij meer vertellen over deze wagen;

6-assige stortwagen.
Beide draaistellen voorzien van eigen trippleklep.
Maximale snelheid 60km/u.
Heimatbahnhof Oberhausen-West.
Eigen wagen gewicht 35.400kg
Slechts toegelaten op enkele DB-strecken.
Wagon is eigendom van EH-Güterverkehr uit Duisburg.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.


6-assige stortwagen
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Gamau

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
    • Harzerode 1992
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #1 Gepost op: 02 August 2014, 15:25:12 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg? Eisenbahn und Häfen (EH) is namelijk onderdeel van Thyssen-Krupp.
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Jeroen

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #3 Gepost op: 02 August 2014, 22:55:33 »
geweldige goederenwagonslink, bedankt  (y)

Magnus Souverein

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #4 Gepost op: 03 August 2014, 07:13:02 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg?
Geen van beide. Deze wagens worden gebruikt voor het vervoer van slakkenzand (een restproduct uit de hoogovens) van de staalfabriek van TKSE in Duisburg naar de cementfabriek van CEMEX HüttenZement in Dortmund.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.
Sinds 1 januari 2014 wordt dit vervoer niet meer door TKSE (voorheen E+H) gereden, maar door de WHE (Wanne-Herner Eisenbahn und Hafen GmbH). Die huurt van Northrail de Revita Twin: http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=44990&action=portrait