Even wat anders; ik zie vaak dit soort emplacementen voorbij komen, waarbij het blijkbaar alleen de bedoeling is om wat te rangeren, niet om rond te kunnen rijden? Klopt dat? Of gaat het met dit soort projecten meer om de scenery en het bouwen en de sfeer die gezocht wordt, dan om het daadwerkelijk rijden met materieel en is dat laatste ondergeschikt? Ben benieuwd
Wil ik rijden zet ik een trein klaar, en ruim een half uur later ben ik klaar. Laatst heeft Hijlco op mijn baan gerangeerd, twee treinen en 2 uur later was het klaar.
Het idee is om van het dubbelspoor alleen een diaroma-achtige opstelling te maken met als suggestie een perron/halte om af en toe toch een personentrein te showen en de indruk te versterken dat het om de goederenlijn beneden gaat en de stedelijke omgeving. Dit deel staat tegen een muur, daar kan ik een stadsachtergrond van Utrecht maken.
Waar in de praktijk zie je een rangeer baan verdwijnen onder een parade spoor om vervolgens een stukje verder weer te voorschijn te komen geld trouwens ook voor een auto weg.
Het idee om op die plek een kopstation te maken snap ik ook niet direct daar heb je geen ruimte voor of je moet je hele ontwerp over de kop gooien of is het dan de bedoeling een station op de muur te schilderen ?