Heb dus ruime ervaring met Rocomotion, maar zoals al een eerder aangehaald is "onbekend maakt onbemind"Bedankt Piet.Er werd door "de instructeur" in Heerhugowaard aangegeven dat sinds Roco dit soort demonstratie dagen houdt, de bekendheid en verkoopcijfers van R*motion zich in een stijgende lijn bevinden. Jaap
Hallo Jaap.Klopt helemaal, in stijgende lijn.Maar ik bedoel dat er mensen zijn die geen ervaring hebben met rocomotion maar wel een mening. Dat bedoel ik met "onbekend maakt onbemint" Dit mag maar ik vindt dit soms te nadele van rocomotion en dat verdient het programma niet.
Als je (zoals ik) al een muissetje hebt, en moet kiezen tussen Rocomotion bijkopen a 189, of een geheel nieuwe centrale (+ gratis Koploper), dan maakt Rocomotion een goede kans...
Terugmeldingen (dus waar zich een trein bevindt; de "tast" van de computer) komen op een aparte ingang van de versterker en worden stuk voor stuk in serie met een aparte kabel doorgelusd en worden in de software automatisch herkend. Voor deze terugmeldingen kun je werken met stroomdetectie of met reedcontacten. Roco laat je vrij in deze keuze en levert alleen het kastje waar de terugmelding op binnen moet komen (er zitten rode ledjes op waaraan je dat kunt zien, 1 per terugmelding en per kastje 8 stuks).
Alleen wat nu jammer is Koploper werkt niet met deze Roco(motion) interface, dus deze vlieger gaat niet op. Je zit vast aan het programma. Bevalt je dat niet, dan heb je dikke pech.
Met een Intellibox kun je de CV's van een lok zonder duur programma instellen....
Dit kan met de lokmouse ook, met lokmouse 2 heb je beperkingen, max 99, maar met lokmouse 3 kun je alle waarden instellen.enige beperking die ik wel jammer vindt, je kunt niet de geprogrammeerde waarden weer uitlezen zonder programma.
maar als ik het zo begrijp, zijn eigenlijk de enigste ''belangrijke'' verschillen tussen de multimaus en de lokmaus 2 het aantal adressen en het ''cv'' van de locomotief. Maar 99 locomotiefen is toch genoeg zeker?
De beschikking hebben over 9999 nummers is iets anders dan het kunnen rijden met 9999 loks.Bijna iedereen gebruikt het type van de lok als nummer.Als je op je baan dan ook een 1600 heb dan gebruik je meestal het nummer van de lok. bijvoorbeeld 1610.Dit is makkelijk te onthouden.