Er reden 3 type K4 rijtuigen in Nederland, 1e klas rijtuigen en 2e klas rijtuigen met de deuren diep naar binnen liggend en die bakken zijn vrij laag. Bij dat type 2e klas rijtuig bestaat de 2e klas uit 1 of 2( ik weet niet of er een schot tussen zat of niet) open afdelingen, dan was er ook een type 2e klas rijtuig met een veel hoger dak en de draaivouwdeuren direct in de zijwand.
Heeft het uic rijtuig ook met ns bestickering gereden? Ik heb er ooit eens een via ebay te pakken geahd, maar dacht dat het een fantasie uitvoering was.
De K4 rijtuigen reden nooit alleen, er moest altijd een ICR BKD bij zitten ivm voorzieningen die bij K4 ontbraken.
Een leuk combinatie is de K4 rijtuigen met de toen nog rode 1837 en de IC+ BKD en dan kiep je er nog wat andere zooi doorheen.
Overigens hebben de K4-rijtuigen bij de NS gereden in de periode 1999-2002.
Op meeste foto's die ik heb gezien, zie ik de K4's in combinatie rijden met ICK's... Dus geen ICR-BKD. Maar waar zorgde deze ICR-BKD dan voor?
Ruimte voor fietsen. En voor de koffiekarren die je toen nog had, al herinner ik me iets over een onmogelijkheid om zo'n ding door sommige K4-types te manoeuvreren.De ICK's kwamen volgens mij pas op een moment dat de K4's hun langste tijd in Nederland al hadden gehad. Arjen.
ik heb eens die 1837 gezien met die bewuste IC+ BKD en een zooi van die duitse oriëntrode Bm235ers en de blauw/beige ABm225 en nog 1 of 2 normale ICR bakken.
Je bedoelt toch niet die mislukte blauwe NS Jouef uitvoering mag ik hopen?Groetjes Michiel