Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:59:20
Modelwensen 2026 door Alewijn
Vandaag om 12:57:31
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:52:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 12:46:36
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:40:56
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door bellejt
Vandaag om 12:15:29
herrmann door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:06:58
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Jelmer
Vandaag om 11:52:36
Roco 42616 door Ronald69
Vandaag om 11:17:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:02:57
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door Dave.......
Vandaag om 10:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:37:11
kerstbaan thuis door Keska
Vandaag om 10:26:48
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door RobVille
Vandaag om 10:26:20
Lima 149757 set Erasmus door eichddraig
Vandaag om 10:20:52
Kerstbaantjes of winterbanen.. door Keska
Vandaag om 10:20:48
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door martijnhaman
Vandaag om 08:40:06
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 02:23:47
'Permaloog' met electronenbuizen door Martin Hornis
Vandaag om 00:19:41
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
22 December 2025, 23:53:34
Goede wensen voor 2026 door Hans Reints
22 December 2025, 22:58:54
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
22 December 2025, 22:53:11
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco door wob
22 December 2025, 22:11:59
Aachenau West door wob
22 December 2025, 22:00:45
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
22 December 2025, 21:45:50
Raadplaatje door Sikko
22 December 2025, 21:36:57
Au bord de la Cèze door Frank 123
22 December 2025, 21:17:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
22 December 2025, 19:35:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
22 December 2025, 18:57:14
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
22 December 2025, 18:48:37
  

Auteur Topic: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014  (gelezen 8469 keer)

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #15 Gepost op: 06 June 2014, 21:14:39 »
Maar niemand een idee waarom de CNL's niet rijden?

Tel alle informatie bij elkaar op en het plaatje is rond. Door de ombouw van Emmerich kan CNL straks niet meer met een Nederlandse locomotief daar naartoe rijden. Dat probleem kun je oplossen door via Venlo te gaan rijden of andere loks te regelen. Laat naar Nederland toe de route nou precies vanaf Dortmund en Koblenz anders zijn bij rijden via Emmerich of Venlo...

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #16 Gepost op: 06 June 2014, 21:31:09 »
Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd aan NS Hispeed. Reactie:

Vanwege werkzaamheden en omleidingen zijn alle nachttrein momenteel niet te boeken. De dienstregeling wordt op het moment aangepast en is hierdoor niet zichtbaar in de reisplanner. Helaas is het onbekend per wanneer dit wordt open gezet. Ons advies is regelmatig de reisplanner te raadplegen.
Heußenstein : HO, DB 1957

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8968
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #17 Gepost op: 06 June 2014, 21:31:43 »
@Remy, Er zal ongetwijfelt ook wel ander spul voor hebben gestaan, met een wissel in Venlo of Emmerich, maar ik bedoelde inderdaad de 189. Dank!

Laat naar Nederland toe de route nou precies vanaf Dortmund en Koblenz anders zijn bij rijden via Emmerich of Venlo...
Ik kan je hier niet helemaal volgen. De eindbestemming is normaal Amsterdam, of de CNL nu via Venlo of Emmerich rijdt. Maar de treinen stoppen in Koblenz resp. Dortmund.

Groet,
Michel

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8968
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #18 Gepost op: 06 June 2014, 21:35:22 »
Dank Simon,
Twee weken geleden wisten ze nog minder dan dat :) Ik heb zojuist ook maar een mailtje richting Citynightline.de verzonden. Dat ik daar overigens niet eerder op gekomen was  ::). De reisplanner houd ik al geruime  tijd in de gaten, we zullen zien!

Groet,
Michel

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #19 Gepost op: 06 June 2014, 22:54:10 »
De laatste (mij bekende) berichtgeving van Prorail is dat de ATB per 1/8 tussen Zevenaar Grens en Emmerich vervangen wordt door PZB (tussen Zevenaar en Zevenaar Grens blijft nog wel de ATB in takt). In december 2014 zal de ATB tussen Zevenaar en Zevenaar Grens vervangen worden door ERTMS, waardoor vanaf de Betuweroute maar 1x overgeschakeld hoeft te worden bij de grens (ERTMS -> PZB of vv).
Vanaf 1/8 is het dus al afgelopen met de NSR 1700 in Emmerich (en evt ICM, mat '64 enz). Reden waarom de CNL dan mogelijk met een BR 189 gereden gaat worden.

Groeten,
Edwin

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #20 Gepost op: 07 June 2014, 07:42:24 »
In het verlengde daarvanBij te kort aan materieel eindigt de ICE nog wel eens in Emmerich en komt een Plan V langs om je op te halen. Waar zal straks bij calamiteiten  de ICE eindigen? Zevenaar?

Gr Arnold

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #21 Gepost op: 07 June 2014, 12:02:23 »
Ik kan je hier niet helemaal volgen. De eindbestemming is normaal Amsterdam, of de CNL nu via Venlo of Emmerich rijdt. Maar de treinen stoppen in Koblenz resp. Dortmund.

Ok. Als je met de CNL naar Amsterdam rijdt, maakt het tot Dortmund/Koblenz niet uit of de trein via Emmerich of via Venlo gaat rijden. Daarna wel, de route en stops worden anders en de aankomsttijd in Amsterdam ook. Als je nog niet weet hoe de trein vanaf augustus gaat rijden, kun je dus alleen een dienstregeling publiceren tot Dortmund en Koblenz. De rest zullen ze binnenkort wel weer toevoegen.

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,6976967,6977591#msg-6977591

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #22 Gepost op: 07 June 2014, 13:09:08 »
Als je Drehschebe leest is het dus maar de vraag of er nog ICE's via Arnhem kunnen.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #23 Gepost op: 07 June 2014, 21:15:48 »
De vervoerders hebben de afgelopen jaren flink hun best gedaan om het nachttreinvervoer om zeep te helpen. De infrabeheerders helpen nu dus ook een handje mee?

Ik heb het al eerder in een ander draadje gezegd: die hele 25kV tussen Zevenaar en Emmerich is onzinnig.....

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #24 Gepost op: 07 June 2014, 21:24:45 »
Ze willen alleen nog 25kV/15kV voor het goederenvervoer. Maar 1 keer omschakelen en voldoende aan 2-systeem i.p.v. 3-systeem loc's.

Met vriendelijke groet,
Michel


5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #25 Gepost op: 07 June 2014, 22:12:06 »
Ze willen alleen nog 25kV/15kV voor het goederenvervoer. Maar 1 keer omschakelen en voldoende aan 2-systeem i.p.v. 3-systeem loc's.

Ik vraag me dan ook af of dan de toelating van 25/15kV loc's (met ETCS) dadelijk makkelijker wordt, anders heeft de ombouw ook niet zoveel zin...

Groeten,
Edwin

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #26 Gepost op: 07 June 2014, 22:20:07 »
Mee eens.

Met vriendelijke groet,
Michel


mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #27 Gepost op: 08 June 2014, 21:43:13 »
Kijfhoek en omgeving is ook nog 1500V. Dus voor die spanning moeten de locs eigenlijk toch al geschikt zijn. En je moet ook een omleidingsroute via het bestaand net kunnen rijden....

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8968
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #28 Gepost op: 10 June 2014, 09:10:35 »
Ik heb zojuist ook maar een mailtje richting Citynightline.de verzonden.
En antwoord:

Sehr geehrter Herr Altorf- van der Kuil,

vielen Dank für Ihre Email.

Wir freuen uns über Ihr Interesse an unserem Nachtreiseprodukt -City Night Line-.

Erlauben Sie uns bitte den Hinweis, dass der Zug zur Zeit für Buchungen gesperrt ist. Grund dafür sind Baumaßnahmen.
Derzeit wird die Strecke geprüft. Wir bitten Sie noch um ein wenig Geduld.

Vielen Dank.


We wachten dus maar af. Ondertussen ben ik aan het puzzelen in de dienstregeling van de DB voor een leuk alternatief.

Groet,
Michel

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8968
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #29 Gepost op: 11 June 2014, 08:35:30 »
En antwoord van de treinreiswinkel:
De dienstregeling is nog niet definitief geladen voor nachttreinen na 22 augustus.
De verwachting is dat de treinen wel gewoon tot en met Nederland zullen rijden.
Wilt u uitsluitend de terugreis maken? Wij kunnen de boeking voor u aannemen als voorboeking.
Wij houden dan in de gaten wanneer de treinen open worden gesteld.


Een voorboeking, dat kan natuurlijk ook.

Groet,
Michel