Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Mar-Cas
Vandaag om 12:10:15
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 12:08:31
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:06:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 11:54:10
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 11:37:53
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door henk
Vandaag om 11:24:57
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 10:55:02
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:24
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
  

Auteur Topic: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014  (gelezen 8035 keer)

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #15 Gepost op: 06 June 2014, 21:14:39 »
Maar niemand een idee waarom de CNL's niet rijden?

Tel alle informatie bij elkaar op en het plaatje is rond. Door de ombouw van Emmerich kan CNL straks niet meer met een Nederlandse locomotief daar naartoe rijden. Dat probleem kun je oplossen door via Venlo te gaan rijden of andere loks te regelen. Laat naar Nederland toe de route nou precies vanaf Dortmund en Koblenz anders zijn bij rijden via Emmerich of Venlo...

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #16 Gepost op: 06 June 2014, 21:31:09 »
Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd aan NS Hispeed. Reactie:

Vanwege werkzaamheden en omleidingen zijn alle nachttrein momenteel niet te boeken. De dienstregeling wordt op het moment aangepast en is hierdoor niet zichtbaar in de reisplanner. Helaas is het onbekend per wanneer dit wordt open gezet. Ons advies is regelmatig de reisplanner te raadplegen.
Heußenstein : HO, DB 1957

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8852
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #17 Gepost op: 06 June 2014, 21:31:43 »
@Remy, Er zal ongetwijfelt ook wel ander spul voor hebben gestaan, met een wissel in Venlo of Emmerich, maar ik bedoelde inderdaad de 189. Dank!

Laat naar Nederland toe de route nou precies vanaf Dortmund en Koblenz anders zijn bij rijden via Emmerich of Venlo...
Ik kan je hier niet helemaal volgen. De eindbestemming is normaal Amsterdam, of de CNL nu via Venlo of Emmerich rijdt. Maar de treinen stoppen in Koblenz resp. Dortmund.

Groet,
Michel

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8852
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #18 Gepost op: 06 June 2014, 21:35:22 »
Dank Simon,
Twee weken geleden wisten ze nog minder dan dat :) Ik heb zojuist ook maar een mailtje richting Citynightline.de verzonden. Dat ik daar overigens niet eerder op gekomen was  ::). De reisplanner houd ik al geruime  tijd in de gaten, we zullen zien!

Groet,
Michel

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #19 Gepost op: 06 June 2014, 22:54:10 »
De laatste (mij bekende) berichtgeving van Prorail is dat de ATB per 1/8 tussen Zevenaar Grens en Emmerich vervangen wordt door PZB (tussen Zevenaar en Zevenaar Grens blijft nog wel de ATB in takt). In december 2014 zal de ATB tussen Zevenaar en Zevenaar Grens vervangen worden door ERTMS, waardoor vanaf de Betuweroute maar 1x overgeschakeld hoeft te worden bij de grens (ERTMS -> PZB of vv).
Vanaf 1/8 is het dus al afgelopen met de NSR 1700 in Emmerich (en evt ICM, mat '64 enz). Reden waarom de CNL dan mogelijk met een BR 189 gereden gaat worden.

Groeten,
Edwin

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #20 Gepost op: 07 June 2014, 07:42:24 »
In het verlengde daarvanBij te kort aan materieel eindigt de ICE nog wel eens in Emmerich en komt een Plan V langs om je op te halen. Waar zal straks bij calamiteiten  de ICE eindigen? Zevenaar?

Gr Arnold

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #21 Gepost op: 07 June 2014, 12:02:23 »
Ik kan je hier niet helemaal volgen. De eindbestemming is normaal Amsterdam, of de CNL nu via Venlo of Emmerich rijdt. Maar de treinen stoppen in Koblenz resp. Dortmund.

Ok. Als je met de CNL naar Amsterdam rijdt, maakt het tot Dortmund/Koblenz niet uit of de trein via Emmerich of via Venlo gaat rijden. Daarna wel, de route en stops worden anders en de aankomsttijd in Amsterdam ook. Als je nog niet weet hoe de trein vanaf augustus gaat rijden, kun je dus alleen een dienstregeling publiceren tot Dortmund en Koblenz. De rest zullen ze binnenkort wel weer toevoegen.

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,6976967,6977591#msg-6977591

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #22 Gepost op: 07 June 2014, 13:09:08 »
Als je Drehschebe leest is het dus maar de vraag of er nog ICE's via Arnhem kunnen.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #23 Gepost op: 07 June 2014, 21:15:48 »
De vervoerders hebben de afgelopen jaren flink hun best gedaan om het nachttreinvervoer om zeep te helpen. De infrabeheerders helpen nu dus ook een handje mee?

Ik heb het al eerder in een ander draadje gezegd: die hele 25kV tussen Zevenaar en Emmerich is onzinnig.....

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #24 Gepost op: 07 June 2014, 21:24:45 »
Ze willen alleen nog 25kV/15kV voor het goederenvervoer. Maar 1 keer omschakelen en voldoende aan 2-systeem i.p.v. 3-systeem loc's.

Met vriendelijke groet,
Michel


5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #25 Gepost op: 07 June 2014, 22:12:06 »
Ze willen alleen nog 25kV/15kV voor het goederenvervoer. Maar 1 keer omschakelen en voldoende aan 2-systeem i.p.v. 3-systeem loc's.

Ik vraag me dan ook af of dan de toelating van 25/15kV loc's (met ETCS) dadelijk makkelijker wordt, anders heeft de ombouw ook niet zoveel zin...

Groeten,
Edwin

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #26 Gepost op: 07 June 2014, 22:20:07 »
Mee eens.

Met vriendelijke groet,
Michel


mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #27 Gepost op: 08 June 2014, 21:43:13 »
Kijfhoek en omgeving is ook nog 1500V. Dus voor die spanning moeten de locs eigenlijk toch al geschikt zijn. En je moet ook een omleidingsroute via het bestaand net kunnen rijden....

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8852
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #28 Gepost op: 10 June 2014, 09:10:35 »
Ik heb zojuist ook maar een mailtje richting Citynightline.de verzonden.
En antwoord:

Sehr geehrter Herr Altorf- van der Kuil,

vielen Dank für Ihre Email.

Wir freuen uns über Ihr Interesse an unserem Nachtreiseprodukt -City Night Line-.

Erlauben Sie uns bitte den Hinweis, dass der Zug zur Zeit für Buchungen gesperrt ist. Grund dafür sind Baumaßnahmen.
Derzeit wird die Strecke geprüft. Wir bitten Sie noch um ein wenig Geduld.

Vielen Dank.


We wachten dus maar af. Ondertussen ben ik aan het puzzelen in de dienstregeling van de DB voor een leuk alternatief.

Groet,
Michel

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8852
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #29 Gepost op: 11 June 2014, 08:35:30 »
En antwoord van de treinreiswinkel:
De dienstregeling is nog niet definitief geladen voor nachttreinen na 22 augustus.
De verwachting is dat de treinen wel gewoon tot en met Nederland zullen rijden.
Wilt u uitsluitend de terugreis maken? Wij kunnen de boeking voor u aannemen als voorboeking.
Wij houden dan in de gaten wanneer de treinen open worden gesteld.


Een voorboeking, dat kan natuurlijk ook.

Groet,
Michel