Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn-bouw Indonesie door BartvD
Vandaag om 14:19:55
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:13:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:49:18
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Welke winkel voert deze merken? door Rondje_HO
Vandaag om 12:37:22
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 12:25:21
Modelspoorbaan van Einte door defender
Vandaag om 12:15:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
07 September 2025, 17:15:34
  

Auteur Topic: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014  (gelezen 8182 keer)

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #15 Gepost op: 06 June 2014, 21:14:39 »
Maar niemand een idee waarom de CNL's niet rijden?

Tel alle informatie bij elkaar op en het plaatje is rond. Door de ombouw van Emmerich kan CNL straks niet meer met een Nederlandse locomotief daar naartoe rijden. Dat probleem kun je oplossen door via Venlo te gaan rijden of andere loks te regelen. Laat naar Nederland toe de route nou precies vanaf Dortmund en Koblenz anders zijn bij rijden via Emmerich of Venlo...

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #16 Gepost op: 06 June 2014, 21:31:09 »
Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd aan NS Hispeed. Reactie:

Vanwege werkzaamheden en omleidingen zijn alle nachttrein momenteel niet te boeken. De dienstregeling wordt op het moment aangepast en is hierdoor niet zichtbaar in de reisplanner. Helaas is het onbekend per wanneer dit wordt open gezet. Ons advies is regelmatig de reisplanner te raadplegen.
Heußenstein : HO, DB 1957

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8884
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #17 Gepost op: 06 June 2014, 21:31:43 »
@Remy, Er zal ongetwijfelt ook wel ander spul voor hebben gestaan, met een wissel in Venlo of Emmerich, maar ik bedoelde inderdaad de 189. Dank!

Laat naar Nederland toe de route nou precies vanaf Dortmund en Koblenz anders zijn bij rijden via Emmerich of Venlo...
Ik kan je hier niet helemaal volgen. De eindbestemming is normaal Amsterdam, of de CNL nu via Venlo of Emmerich rijdt. Maar de treinen stoppen in Koblenz resp. Dortmund.

Groet,
Michel

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8884
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #18 Gepost op: 06 June 2014, 21:35:22 »
Dank Simon,
Twee weken geleden wisten ze nog minder dan dat :) Ik heb zojuist ook maar een mailtje richting Citynightline.de verzonden. Dat ik daar overigens niet eerder op gekomen was  ::). De reisplanner houd ik al geruime  tijd in de gaten, we zullen zien!

Groet,
Michel

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #19 Gepost op: 06 June 2014, 22:54:10 »
De laatste (mij bekende) berichtgeving van Prorail is dat de ATB per 1/8 tussen Zevenaar Grens en Emmerich vervangen wordt door PZB (tussen Zevenaar en Zevenaar Grens blijft nog wel de ATB in takt). In december 2014 zal de ATB tussen Zevenaar en Zevenaar Grens vervangen worden door ERTMS, waardoor vanaf de Betuweroute maar 1x overgeschakeld hoeft te worden bij de grens (ERTMS -> PZB of vv).
Vanaf 1/8 is het dus al afgelopen met de NSR 1700 in Emmerich (en evt ICM, mat '64 enz). Reden waarom de CNL dan mogelijk met een BR 189 gereden gaat worden.

Groeten,
Edwin

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #20 Gepost op: 07 June 2014, 07:42:24 »
In het verlengde daarvanBij te kort aan materieel eindigt de ICE nog wel eens in Emmerich en komt een Plan V langs om je op te halen. Waar zal straks bij calamiteiten  de ICE eindigen? Zevenaar?

Gr Arnold

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #21 Gepost op: 07 June 2014, 12:02:23 »
Ik kan je hier niet helemaal volgen. De eindbestemming is normaal Amsterdam, of de CNL nu via Venlo of Emmerich rijdt. Maar de treinen stoppen in Koblenz resp. Dortmund.

Ok. Als je met de CNL naar Amsterdam rijdt, maakt het tot Dortmund/Koblenz niet uit of de trein via Emmerich of via Venlo gaat rijden. Daarna wel, de route en stops worden anders en de aankomsttijd in Amsterdam ook. Als je nog niet weet hoe de trein vanaf augustus gaat rijden, kun je dus alleen een dienstregeling publiceren tot Dortmund en Koblenz. De rest zullen ze binnenkort wel weer toevoegen.

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,6976967,6977591#msg-6977591

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #22 Gepost op: 07 June 2014, 13:09:08 »
Als je Drehschebe leest is het dus maar de vraag of er nog ICE's via Arnhem kunnen.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #23 Gepost op: 07 June 2014, 21:15:48 »
De vervoerders hebben de afgelopen jaren flink hun best gedaan om het nachttreinvervoer om zeep te helpen. De infrabeheerders helpen nu dus ook een handje mee?

Ik heb het al eerder in een ander draadje gezegd: die hele 25kV tussen Zevenaar en Emmerich is onzinnig.....

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #24 Gepost op: 07 June 2014, 21:24:45 »
Ze willen alleen nog 25kV/15kV voor het goederenvervoer. Maar 1 keer omschakelen en voldoende aan 2-systeem i.p.v. 3-systeem loc's.

Met vriendelijke groet,
Michel


5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #25 Gepost op: 07 June 2014, 22:12:06 »
Ze willen alleen nog 25kV/15kV voor het goederenvervoer. Maar 1 keer omschakelen en voldoende aan 2-systeem i.p.v. 3-systeem loc's.

Ik vraag me dan ook af of dan de toelating van 25/15kV loc's (met ETCS) dadelijk makkelijker wordt, anders heeft de ombouw ook niet zoveel zin...

Groeten,
Edwin

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #26 Gepost op: 07 June 2014, 22:20:07 »
Mee eens.

Met vriendelijke groet,
Michel


mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #27 Gepost op: 08 June 2014, 21:43:13 »
Kijfhoek en omgeving is ook nog 1500V. Dus voor die spanning moeten de locs eigenlijk toch al geschikt zijn. En je moet ook een omleidingsroute via het bestaand net kunnen rijden....

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8884
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #28 Gepost op: 10 June 2014, 09:10:35 »
Ik heb zojuist ook maar een mailtje richting Citynightline.de verzonden.
En antwoord:

Sehr geehrter Herr Altorf- van der Kuil,

vielen Dank für Ihre Email.

Wir freuen uns über Ihr Interesse an unserem Nachtreiseprodukt -City Night Line-.

Erlauben Sie uns bitte den Hinweis, dass der Zug zur Zeit für Buchungen gesperrt ist. Grund dafür sind Baumaßnahmen.
Derzeit wird die Strecke geprüft. Wir bitten Sie noch um ein wenig Geduld.

Vielen Dank.


We wachten dus maar af. Ondertussen ben ik aan het puzzelen in de dienstregeling van de DB voor een leuk alternatief.

Groet,
Michel

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8884
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« Reactie #29 Gepost op: 11 June 2014, 08:35:30 »
En antwoord van de treinreiswinkel:
De dienstregeling is nog niet definitief geladen voor nachttreinen na 22 augustus.
De verwachting is dat de treinen wel gewoon tot en met Nederland zullen rijden.
Wilt u uitsluitend de terugreis maken? Wij kunnen de boeking voor u aannemen als voorboeking.
Wij houden dan in de gaten wanneer de treinen open worden gesteld.


Een voorboeking, dat kan natuurlijk ook.

Groet,
Michel