Een normaal papieren kaartje wat dus zo'n 175 goed genoeg was moet nu definitief vervangen worden door iets waar alleen veelgebruikers van het OV iets van begrijpen.
Bart: die 35 minuten regel kende ik niet. Dat zou inderdaad schelen.Wel is het zo dat je dit per kaart moet doen. Kaart ervoor, keuze maken, kaart er weer voor, beginscherm, opnieuw.En idem op de terugweg.Duurt dus 5 keer zo lang ofzo.Reinout
In en uitchecken bij gratis reizen, waarom?!
Toeristen is inderdaad kletskoek. Het correcte gebruik van de strippenkaart was ook nooit uit te leggen. Op iedere plek waar je komt is het doorgronden van het Ov-systeem een deel van de lol.
Smaken verschillen, maar ik zie daar de lol niet van in (en kies daarom in den vreemde na een blik op de kaartautomaat van het lokale ov meestal voor een taxi).Sowieso blijft ik het altijd een merkwaardige argumentatie vinden om om een slechte oplossing te rechtvaardigen door te wijzen naar andere slechte voorbeelden.
Alleen het systeem in de metro van Moskou vond ik 30 jaar geleden supereenvoudig. Je gooide voor iedere rit een muntje van 5 kopeke in een apparaat, ongeacht de lengte van de rit. Dat werkt natuurlijk alleen als de bijdrage van de passagiers toch symbolisch is. Als van mensen een serieuze bijdrage of zelfs de kostprijs wordt verwacht, wordt zoiets als niet zo eerlijk ervaren.
Maar voor incidentele reizigers zoals ik, is de ov-chipkaart een grote belemmering om bus of trein te nemen.
En oh ja. Rij een leasebak, maak incidenteel gebruik van het OV, maar al 6 jaar uitsluitend met chip