@ Marc tramt. Maar jij hebt dus blijkbaar al een chipkaart.
Dus waarom die verplichting om ook met losse kaartjes in en uit te checken? Het levert totaal geen extra informatie op, terwijl je het er de reiziger zoveel lastiger mee maakt. Een deel daarvan haakt dan al bij voorbaat af.
Wat een kabaal weer over de chipkaart. Je zou denken dat het het einde van de wereld is.Ik en vele honderdduizenden met mij gebruiken dagelijks de ov-chipkaart zonder problemen.Je moet je hooguit steeds weer verdiepen in de vele varianten en aanbiedingen die NSR je aandoet voor binnen en buiten de spits en jong en oud, maar dat staat helemaal los van het soort vervoerbewijs.Ik kan er niks aan doen, maar ik zie dagelijks meer wachtenden bij de kaartautomaten en de loketten (sorry tickets en service balies) dan bij de in- en uitscheckpaaltjes.Wat er wel aan die paaltjes mankeert is de plek waar ze staan op veel stations. Schiphol is wat dat betreft een regelrechte ramp. Als regel moet je daar zoeken achter een kudde Chinezen op het perron.Neem inderdaad een voorbeeld aan Londen: je kunt er niet omheen!Dirk
Bij de NS wordt er dan in ieder geval met je meegedacht. Straks gaan de poortjes dicht en kom je er niet in zonder in en uit te checken Probleem opgelost...
En de overige 20 euro wat niet gebruikt wordt en dus alleen maar digitaal is verdwijnt in de portemonnee van de NS en die trekken daar lekker rente van 20 euro maal het aantal reizigers, dat telt lekker op.
samenvatting; OV in Nederland is straks alleen nog maar voor mensen die genoeg geld hebben ( of een baas die OV betaald )