Bedoeling is in elk geval dat ik gelijktijdig zowel met digitale 2rail als digitale 3rail treinen op 1 spoor kan rijden, zonder dat het ene type trein niet op een spoor mag rijden waar het andere type trein op rijdt.
Ik heb nogal veel gelijk en wisselstroomtreinen, pak 50/50 verdeeld, dus dat maakt het redelijk onbetaalbaar om ze om te laten bouwen. Van bepaalde Marklin treinen weet ik zelfs dat ze niet omgebouwd kunnen worden, wegens onderdelen ervoor worden niet meer gemaakt.
Zelf was ik ook al aan het denken richting 2 losstaande ovalen van elkaar, waarvan de ene wissel en de andere gelijsktroom is. Maar zou het eigenlijk zo willen dat je ( net als in het echt ), toch hier een daar wissels hebt die de 2 ovalen met elkaar verbinden, maar niet functioneel zijn en dus niet naar het andere ovaal spanning doorgeven. Maar daar heb je dan wel het probleem dat je aan de ene kant een marklin wissel gaat hebben, en aan de andere bv Roco, en die gaan ( vermoed ik ) gewoonweg niet op elkaar aan te sluiten zijn.
En hoe zit het met de digitale centrale ? Kan een Uhlenbrock bv gelijktijdig digitale treinen op het gelijkstroomovaal besturen en gelijktijdig op het wisselstroomovaal ? Of ga ik 2 centrales nodig hebben ?